Úvodní závod napověděl mnohé o formě jednotlivých týmů a přinesl také možnost srovnat výkonnost týmových kolegů. Při ostře sledovaných duelech došlo také na souboje generací - např. u Mercedesu (Schumacher - Rosberg), Williamsu (Barrichello - Hülkenberg) či u Sauberu (De la Rosa - Kobajaši).
Jezdce budu srovnávat dle výsledků v kvalifikaci, dle nejrychlejšího kola v závodě a dle průměrného času v závodě (prostý aritmetický průměr všech měřených kol). V tabulce pak vždy uvedu rozdíl, vítěze a skóre, které se bude měnit podle výsledků v těchto třech kategoriích v dalších závodech. První sloupec "Poř." uvádí pořadí pilota v dané kategorii (kvalifikace, nejrychlejší a průměrné kolo - nikoliv výsledné pořadí v závodě).
Red BullV souboji uvnitř rakouského týmu dominoval mladší z kolegů - Sebastian Vettel, jenž byl po celý víkend rychlejší než jeho kolega. Zajel rychlejší čas v kvalifikaci (-1,2 sec) a průměrné kolo měl v závodě také lepší (-0,02 sec). Nebýt technických problémů, možná by si dojel i pro celkové vítězství ve Velké ceně Bahrajnu.
Mark Webber alespoň uzmul rychlejší kolo v závodě (-0,7 sec). V závodě se dostal během prvního kola v zatáčce č. 9 před Buttona, McLarenu se však během zastávek v boxech podařil u obou pilotů husarský kousek, když si svá místa vzali zpět (Button - Webber; Hamilton - Rosberg).
FerrariU Ferrari vyzněl interní duel lépe pro Alonsa, jenž triumfoval v závodě. V kvalifikaci jej až na poslední chvíli překonal Felipe Massa (-0,36 sec). V úvodních kolech Velké ceny se po vlastní "chybě" (mohl se nechat více vyvézt na vnější okraj v první zatáčce a přibouchnout dveře týmovému kolegovi) nechal Španělem předjet.
V závodě vyšlo najevo, jak moc se Ferrari po zdolání Red Bullu šetřilo, když Alonso zajel o 1,1 vteřiny rychlejší než druhý Sutil. Inženýr Fernanda hned umravnil a další kola do konce závodu již jezdil téměř o dvě sekundy pomaleji.
Tab. č. 1 - Srovnání týmových kolegů dle výsledků v kvalifikaci
McLarenO pilotech McLarenu toho bylo napsáno po Velké ceně Bahrajnu dost. Lewis Hamilton předčil Jensona Buttona o víkendu ve všech oblastech. Přestože Lewis ve třetím tréninku ztratil kvůli potížím s brzdovým kanálkem spoustu cenného času, v kvalifikaci byl o 0,46 vteřiny rychlejší. O čtyři desetiny byl rychlejší i v závodě - jak ve srovnání absolutních, tak i průměrných časů.
Myslím si však, že Jenson bude ztrácet stále méně tím, jak si bude více zvykat na vůz a spolupráci s uvnitř týmu. I když - na pravidelné porážení Hamiltona to možná nebude, uvidíme.
MercedesDle jedné z našich anket vyplynulo, že až 75 % čtenářů více věřilo Schumacherovi. Ten však v prvním podniku letošní sezóny dostal od svého mladšího kolegy na frak. Roky přibývají, bleskurychlé reflexy se pomalu vytrácejí. Přesto si nemyslím, že se jednalo o fiasko a to co předvedl Schumi po tříleté pauze ve svých letech, před tím klobouk dolů.
Na Rosberga v žádné fázi příliš neztrácel - v kvalifikaci necelé 3 desetiny. V závodě dokázal sice zajet rychlejší kolo (-0,03), ale jeho průměrný čas na kolo byl pomalejší (+0,05 sec) a do cíle dojel až za Nicem.
RenaultV polsko-ruském souboji uvnitř francouzského týmu dostal Petrov od Kubicy řádně naloženo. Není divu, mezi oběma piloty je obrovský rozdíl i ve zkušenostech. Vitalij v kvalifikaci zaostal o 1,6 vteřiny a na rozdíl od Roberta nepostoupil do poslední části (pro srovnání jsem proto bral časy z prostřední části). Polák mohl v kvalifikaci dopadnout ještě lépe (cca o 0,4 vteřiny - před Schumacherem a Buttonem) nebýt chyby ve vlásence. Petrov rovněž doplatil na chybu v deváté zatáčce, díky které skončil v Q2 poslední.
V závodě si při kolizi hned zničil pneumatiky a tím pádem i závod, jinak by Renault nejspíše dosáhl na body. Rus si v závodě vedl dost dobře a postupně se prokousal na 11. pozici, než kvůli problémům se zavěšením musel odstoupit.
Force IndiaAdrian Sutil v kvalifikaci předčil Vitantonia Liuzziho o 0,66 sekundy a protlačil se do elitní desítky. Jeho naděje na dobrý výsledek vyhasly již po první zatáčce, kde se nikoliv vlastní vinou roztočil a skončil ve smyku. Probíjel se potom vpřed a zajel dokonce druhé nejrychlejší kolo v závodě - o půl vteřiny rychleji než jeho týmový kolega.
Liuzzi díky Sutilově smůle v závodě, kdy si stěžoval na slabší trakci svého monopostu, dojel na bodech, hned za velkou čtyřkou. A protože Adrian musel bojovat s pomalejšími piloty, byl i jeho průměrný čas lepší (-0,35 sec).
Tab. č. 2 - Srovnání týmových kolegů dle nejrychlejších kol v závodě
WilliamsAni Hülkenberg, ani nejzkušenější pilot ve startovním poli Barrichello se neprobojovali do poslední části kvalifikace. Rubensovi scházelo 0,16 Nicovi 0,69 vteřiny na 10. postupové místo a senzační vyřazení Buttona. Brazilec přesto ukázal, že Williams má dobré auto - když zajel 6. nejrychlejší čas v závodě, o 1,57 vteřiny rychleji než mladík Hülkenberg.
Němec byl sice rychlejší v trénincích, ale když došlo na lámání chleba, nedostatek zkušenosti se projevil. Ve třetím kole udělal navíc chybu v zatáčce číslo šest, vylétl z tratě a musel hned do boxů. Na tvrdší směsi navíc nevydržel až do konce, v 25 kole stavěl znovu a bylo po výsledku.
BMW SauberO Sauberu hovořili někteří díky lepší práci s pneumatikami jako o černém koni, v závodě však zcela vyhořeli, když ani jeden z vozů nedopravili do cíle. Ani v kvalifikaci nijak nezářili - oba piloti sice postoupili do prostřední části, v té patřili k těm pomalejším.
Zkušenější Pedro de la Rosa v ní byl rychlejší (-0,03), stejně jako v závodě, kde toho Kobajaši kvůli včasnému odstoupení v 11. kole moc nenajezdil. Pedro to zabalil 17 kol po něm.
Toro RossoBuemi zde překonal (-0,88 sec) Alguersuariho pouze v kvalifikaci, v závodě na Španěla desetinku ztrácel. Nevydařil se mu start, kdy protočil kola a přišel o dvě místa, která během dvou kol ovšem získal zpět. Šachovnicovou vlajku nakonec nespatřil, když jej zradila elektrika v jeho STR5.
Na Jaimeho zůstal v kvalifikaci Černý Petr, když jako jediný ze zavedených týmů neprošel s nováčky první částí. Jeho závodní rychlost byla o něco lepší.
Tab. č. 3 - Srovnání týmových kol dle průměrného času na kolo během závodu
VirginU Virginu - v kvalifikaci nejrychlejšího týmu z nováčku - si v ní vedl lépe (-0,86 sec) zkušenější Glock, a to i přesto, že jako jediný obul střední směs místo superměkké. Tým pronásledovaly technické problémy - ve třetím tréninku mu upadlo kolo a v závodě po úspěšném předjetí Kovalainena musel kvůli závadě na převodovce odstoupit.
Di Grassi se hlavně učil. Moc toho ovšem nepobral vzhledem k tomu, že kvůli problémům s hydraulikou musel odstoupit už ve druhém kole závodu.
LotusJarno Trulli byl vždy mistrem jednoho kola, není proto divu, že v kvalifikaci o 0,46 vteřiny porazil finského kolegu. Ten se ovšem vytáhl v závodě, kde zajel rychlejší kolo (-0,23 sec) i celkově jeho rychlost byla lepší o propastných 2,15 vteřiny - což bylo dáno technickými problémy, jež sužovaly Trulliho v závěru závodu, kdy se z počátku potýkal s velkou nedotáčivostí a posledních deset kol pak jezdil o 10 - 20 vteřin pomaleji kvůli vadné hydraulice.
HRTHRT se těžko hodnotí vzhledem k tomu, že Velkou cenu pojali víceméně jako shakedown svého monopostu, který jim dodává a vyvíjí Dallara. Srovnávat piloty španělského týmu mezi sebou by byla zatím ztráta času. Oba vozy startovaly z boxů, Chandhok po chybě zničil vůz hned ve druhém kole, Senna k vlastnímu překvapení jich ujel 17.
Zařadil jsem je proto pouze do první tabulky s údaji z kvalifikace, ve které byl Senna o 1,6 vteřiny rychlejší než Chandhok.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.