Úvodní závod napověděl mnohé o formě jednotlivých týmů a přinesl také možnost srovnat výkonnost týmových kolegů. Při ostře sledovaných duelech došlo také na souboje generací - např. u Mercedesu (Schumacher - Rosberg), Williamsu (Barrichello - Hülkenberg) či u Sauberu (De la Rosa - Kobajaši).
Jezdce budu srovnávat dle výsledků v kvalifikaci, dle nejrychlejšího kola v závodě a dle průměrného času v závodě (prostý aritmetický průměr všech měřených kol). V tabulce pak vždy uvedu rozdíl, vítěze a skóre, které se bude měnit podle výsledků v těchto třech kategoriích v dalších závodech. První sloupec "Poř." uvádí pořadí pilota v dané kategorii (kvalifikace, nejrychlejší a průměrné kolo - nikoliv výsledné pořadí v závodě).
Red BullV souboji uvnitř rakouského týmu dominoval mladší z kolegů - Sebastian Vettel, jenž byl po celý víkend rychlejší než jeho kolega. Zajel rychlejší čas v kvalifikaci (-1,2 sec) a průměrné kolo měl v závodě také lepší (-0,02 sec). Nebýt technických problémů, možná by si dojel i pro celkové vítězství ve Velké ceně Bahrajnu.
Mark Webber alespoň uzmul rychlejší kolo v závodě (-0,7 sec). V závodě se dostal během prvního kola v zatáčce č. 9 před Buttona, McLarenu se však během zastávek v boxech podařil u obou pilotů husarský kousek, když si svá místa vzali zpět (Button - Webber; Hamilton - Rosberg).
FerrariU Ferrari vyzněl interní duel lépe pro Alonsa, jenž triumfoval v závodě. V kvalifikaci jej až na poslední chvíli překonal Felipe Massa (-0,36 sec). V úvodních kolech Velké ceny se po vlastní "chybě" (mohl se nechat více vyvézt na vnější okraj v první zatáčce a přibouchnout dveře týmovému kolegovi) nechal Španělem předjet.
V závodě vyšlo najevo, jak moc se Ferrari po zdolání Red Bullu šetřilo, když Alonso zajel o 1,1 vteřiny rychlejší než druhý Sutil. Inženýr Fernanda hned umravnil a další kola do konce závodu již jezdil téměř o dvě sekundy pomaleji.
Tab. č. 1 - Srovnání týmových kolegů dle výsledků v kvalifikaci
McLarenO pilotech McLarenu toho bylo napsáno po Velké ceně Bahrajnu dost. Lewis Hamilton předčil Jensona Buttona o víkendu ve všech oblastech. Přestože Lewis ve třetím tréninku ztratil kvůli potížím s brzdovým kanálkem spoustu cenného času, v kvalifikaci byl o 0,46 vteřiny rychlejší. O čtyři desetiny byl rychlejší i v závodě - jak ve srovnání absolutních, tak i průměrných časů.
Myslím si však, že Jenson bude ztrácet stále méně tím, jak si bude více zvykat na vůz a spolupráci s uvnitř týmu. I když - na pravidelné porážení Hamiltona to možná nebude, uvidíme.
MercedesDle jedné z našich anket vyplynulo, že až 75 % čtenářů více věřilo Schumacherovi. Ten však v prvním podniku letošní sezóny dostal od svého mladšího kolegy na frak. Roky přibývají, bleskurychlé reflexy se pomalu vytrácejí. Přesto si nemyslím, že se jednalo o fiasko a to co předvedl Schumi po tříleté pauze ve svých letech, před tím klobouk dolů.
Na Rosberga v žádné fázi příliš neztrácel - v kvalifikaci necelé 3 desetiny. V závodě dokázal sice zajet rychlejší kolo (-0,03), ale jeho průměrný čas na kolo byl pomalejší (+0,05 sec) a do cíle dojel až za Nicem.
RenaultV polsko-ruském souboji uvnitř francouzského týmu dostal Petrov od Kubicy řádně naloženo. Není divu, mezi oběma piloty je obrovský rozdíl i ve zkušenostech. Vitalij v kvalifikaci zaostal o 1,6 vteřiny a na rozdíl od Roberta nepostoupil do poslední části (pro srovnání jsem proto bral časy z prostřední části). Polák mohl v kvalifikaci dopadnout ještě lépe (cca o 0,4 vteřiny - před Schumacherem a Buttonem) nebýt chyby ve vlásence. Petrov rovněž doplatil na chybu v deváté zatáčce, díky které skončil v Q2 poslední.
V závodě si při kolizi hned zničil pneumatiky a tím pádem i závod, jinak by Renault nejspíše dosáhl na body. Rus si v závodě vedl dost dobře a postupně se prokousal na 11. pozici, než kvůli problémům se zavěšením musel odstoupit.
Force IndiaAdrian Sutil v kvalifikaci předčil Vitantonia Liuzziho o 0,66 sekundy a protlačil se do elitní desítky. Jeho naděje na dobrý výsledek vyhasly již po první zatáčce, kde se nikoliv vlastní vinou roztočil a skončil ve smyku. Probíjel se potom vpřed a zajel dokonce druhé nejrychlejší kolo v závodě - o půl vteřiny rychleji než jeho týmový kolega.
Liuzzi díky Sutilově smůle v závodě, kdy si stěžoval na slabší trakci svého monopostu, dojel na bodech, hned za velkou čtyřkou. A protože Adrian musel bojovat s pomalejšími piloty, byl i jeho průměrný čas lepší (-0,35 sec).
Tab. č. 2 - Srovnání týmových kolegů dle nejrychlejších kol v závodě
WilliamsAni Hülkenberg, ani nejzkušenější pilot ve startovním poli Barrichello se neprobojovali do poslední části kvalifikace. Rubensovi scházelo 0,16 Nicovi 0,69 vteřiny na 10. postupové místo a senzační vyřazení Buttona. Brazilec přesto ukázal, že Williams má dobré auto - když zajel 6. nejrychlejší čas v závodě, o 1,57 vteřiny rychleji než mladík Hülkenberg.
Němec byl sice rychlejší v trénincích, ale když došlo na lámání chleba, nedostatek zkušenosti se projevil. Ve třetím kole udělal navíc chybu v zatáčce číslo šest, vylétl z tratě a musel hned do boxů. Na tvrdší směsi navíc nevydržel až do konce, v 25 kole stavěl znovu a bylo po výsledku.
BMW SauberO Sauberu hovořili někteří díky lepší práci s pneumatikami jako o černém koni, v závodě však zcela vyhořeli, když ani jeden z vozů nedopravili do cíle. Ani v kvalifikaci nijak nezářili - oba piloti sice postoupili do prostřední části, v té patřili k těm pomalejším.
Zkušenější Pedro de la Rosa v ní byl rychlejší (-0,03), stejně jako v závodě, kde toho Kobajaši kvůli včasnému odstoupení v 11. kole moc nenajezdil. Pedro to zabalil 17 kol po něm.
Toro RossoBuemi zde překonal (-0,88 sec) Alguersuariho pouze v kvalifikaci, v závodě na Španěla desetinku ztrácel. Nevydařil se mu start, kdy protočil kola a přišel o dvě místa, která během dvou kol ovšem získal zpět. Šachovnicovou vlajku nakonec nespatřil, když jej zradila elektrika v jeho STR5.
Na Jaimeho zůstal v kvalifikaci Černý Petr, když jako jediný ze zavedených týmů neprošel s nováčky první částí. Jeho závodní rychlost byla o něco lepší.
Tab. č. 3 - Srovnání týmových kol dle průměrného času na kolo během závodu
VirginU Virginu - v kvalifikaci nejrychlejšího týmu z nováčku - si v ní vedl lépe (-0,86 sec) zkušenější Glock, a to i přesto, že jako jediný obul střední směs místo superměkké. Tým pronásledovaly technické problémy - ve třetím tréninku mu upadlo kolo a v závodě po úspěšném předjetí Kovalainena musel kvůli závadě na převodovce odstoupit.
Di Grassi se hlavně učil. Moc toho ovšem nepobral vzhledem k tomu, že kvůli problémům s hydraulikou musel odstoupit už ve druhém kole závodu.
LotusJarno Trulli byl vždy mistrem jednoho kola, není proto divu, že v kvalifikaci o 0,46 vteřiny porazil finského kolegu. Ten se ovšem vytáhl v závodě, kde zajel rychlejší kolo (-0,23 sec) i celkově jeho rychlost byla lepší o propastných 2,15 vteřiny - což bylo dáno technickými problémy, jež sužovaly Trulliho v závěru závodu, kdy se z počátku potýkal s velkou nedotáčivostí a posledních deset kol pak jezdil o 10 - 20 vteřin pomaleji kvůli vadné hydraulice.
HRTHRT se těžko hodnotí vzhledem k tomu, že Velkou cenu pojali víceméně jako shakedown svého monopostu, který jim dodává a vyvíjí Dallara. Srovnávat piloty španělského týmu mezi sebou by byla zatím ztráta času. Oba vozy startovaly z boxů, Chandhok po chybě zničil vůz hned ve druhém kole, Senna k vlastnímu překvapení jich ujel 17.
Zařadil jsem je proto pouze do první tabulky s údaji z kvalifikace, ve které byl Senna o 1,6 vteřiny rychlejší než Chandhok.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.