Kvalifikace na Velkou cenu Brazílie měla velmi zvláštní průběh, když byla několikrát přerušena kvůli špatnému počasí a neustálému dešti. Místo jedné hodiny trvala dvakrát tak dlouho, ale ten kdo se vydržel dívat až do konce, určitě nelitoval. To co předvedl Barrichello, připomínalo scénu jako vystřiženou z hollywoodského filmu.
První část kvalifikace. Dnešní kvalifikace na GP Brazílie se začala za hustého deště, stejně jako skončil dopolední trénink. Prvními, kteří opustili své boxové stání byli Giancarlo Fisichella ve Ferrari a Sebastian Vettel ve voze Red Bull. Poté je následovali i další piloti, kteří ale na vodou pokryté vozovce jezdili velmi opatrně. Podmínky na trati byly stále velmi špatné, což vyústilo v hodiny Fisichelly, který zůstal stát na trati a zapříčinil tak vyvěšení červených vlajek a přerušení kvalifikace. Pro Itala bohužel kvalifikace skončila velmi brzy a pokračuje tak v nepříliš utěšujících výsledcích. Reakcí na toto nevlídné počasí bylo přerušení kvalifikace vedením závodu do té doby, než se klimatické podmínky obrátí k lepšímu. Když se tak stalo, kvalifikace mohla být znovu spuštěna a na trať se vydal Hamilton následovaný Rosbergem. Hamilton sedlající monopost McLarenu zajel čas o téměř třináct sekund rychlejší, než čas Vettela zajetý před přerušením první části kvalifikace. Formu z dopoledního tréninku potvrdil Rosberg na Williamsu, který okupoval přední příčky a stále zrychloval. Rychlost monopostů Williams potvrdil i Rosbergův stájový kolega Japonec Nakajima druhým místem. Pět minut před koncem první části okupovali nepostupové příčky Vettel, Kovalainen, Hamilton, Heidfeld a samozřejmě i Fisichella. Špatnou zprávou pro tyto piloty bylo opět se zhoršující počasí, které způsobilo, že úřadující šampion Lewis Hamilton vyjel mimo trať a nezlepšil tak svoji osmnáctou pozici. Další překvapení nám připravil Vettel, který měl před touto velkou cenou ještě teoretickou šanci na zisk titulu, leč kvůli dešti se mu již nepodařilo zajet lepší čas, a tak bude startovat do zítřejšího závodu z šestnáctého místa.
Nepostupující: 16. S. Vettel, 17. H. Kovalainen, 18. L. Hamilton, 19. N. Heidfeld, 20. G. Fisichella
Druhá část kvalifikace. Jelikož hustý déšť neustále zkrápěl trať a nic nenasvědčovalo tomu, že by se nastalá situace měla výrazně zlepšit, nezbývalo týmům a pilotům nic jiného než čekat. Po přibližně deseti minutách déšť zlehka zeslábnul a vedení závodu se rozhodlo, že svolí k odstartování druhé části dnešní kvalifikace. Televizní záběry z Brazílie ale poukazovali spíše na to, že rozhodnutí vedení závodu nepatřilo k těm nejšťastnějším. Svou kolizí to potvrdil Vitantonio Liuzzi, který po odjetí necelého jednoho okruhu rozbil svůj vůz Force India a nemohlo následovat nic jiného, než opětovné vyvěšení červených vlajek, a tím i další zastavení kvalifikace. Poté opakovaně probíhaly inspekce okruhu, které trvaly téměř hodinu, a vyústily naštěstí pro nás diváky k dnes již třetímu restartu kvalifikace. Velmi rychlá kola zajížděli Webber, Raikkonen a Rosberg, čímž si zajistili postup do třetí části. Naopak nepostupové pozice připadli na Liuzziho, Grosjeana, Alguersuariho, Buemiho a čtěte pozorně na Jensona Buttona, který si tak vůbec neulehčil cestu za případným titulem a odstartuje ze čtrnáctého místa!!!
Nepostupující: 11. K. Kobayashi, 12. J. Algersuari, 13. R. Grosjean, 14. J. Button, 15. V. Liuzzi
Třetí část kvalifikace. Režie závodu se v této části věnovala především domácímu pilotovi Rubensi Barrichellovi. Brazilec si uvědomoval šanci, kterou mu svou chybou věnoval jeho týmový kolega Button a na jeho časech to bylo velmi znát. Barrichello neustále zrychloval a časem 1:19,576 si zajistil první místo!!! Začátek této kvalifikace nebyl tím nejlepším a průběh taktéž, leč to co se stalo v závěru, připomínalo scénu jak vystřiženou z hollywoodského trháku. Výsledek dnešní kvalifikace je tou nejlepší pozvánkou pro zítřejší závod. Pokud se Barrichellovi podaří zítřejší závod vyhrát a Button nebude na bodech, rozdíl mezi nimi bude před závěrečným podnikem sezony pouhé čtyři body!!!
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.