Kvalifikace na Velkou cenu Brazílie měla velmi zvláštní průběh, když byla několikrát přerušena kvůli špatnému počasí a neustálému dešti. Místo jedné hodiny trvala dvakrát tak dlouho, ale ten kdo se vydržel dívat až do konce, určitě nelitoval. To co předvedl Barrichello, připomínalo scénu jako vystřiženou z hollywoodského filmu.
První část kvalifikace. Dnešní kvalifikace na GP Brazílie se začala za hustého deště, stejně jako skončil dopolední trénink. Prvními, kteří opustili své boxové stání byli Giancarlo Fisichella ve Ferrari a Sebastian Vettel ve voze Red Bull. Poté je následovali i další piloti, kteří ale na vodou pokryté vozovce jezdili velmi opatrně. Podmínky na trati byly stále velmi špatné, což vyústilo v hodiny Fisichelly, který zůstal stát na trati a zapříčinil tak vyvěšení červených vlajek a přerušení kvalifikace. Pro Itala bohužel kvalifikace skončila velmi brzy a pokračuje tak v nepříliš utěšujících výsledcích. Reakcí na toto nevlídné počasí bylo přerušení kvalifikace vedením závodu do té doby, než se klimatické podmínky obrátí k lepšímu. Když se tak stalo, kvalifikace mohla být znovu spuštěna a na trať se vydal Hamilton následovaný Rosbergem. Hamilton sedlající monopost McLarenu zajel čas o téměř třináct sekund rychlejší, než čas Vettela zajetý před přerušením první části kvalifikace. Formu z dopoledního tréninku potvrdil Rosberg na Williamsu, který okupoval přední příčky a stále zrychloval. Rychlost monopostů Williams potvrdil i Rosbergův stájový kolega Japonec Nakajima druhým místem. Pět minut před koncem první části okupovali nepostupové příčky Vettel, Kovalainen, Hamilton, Heidfeld a samozřejmě i Fisichella. Špatnou zprávou pro tyto piloty bylo opět se zhoršující počasí, které způsobilo, že úřadující šampion Lewis Hamilton vyjel mimo trať a nezlepšil tak svoji osmnáctou pozici. Další překvapení nám připravil Vettel, který měl před touto velkou cenou ještě teoretickou šanci na zisk titulu, leč kvůli dešti se mu již nepodařilo zajet lepší čas, a tak bude startovat do zítřejšího závodu z šestnáctého místa.
Nepostupující: 16. S. Vettel, 17. H. Kovalainen, 18. L. Hamilton, 19. N. Heidfeld, 20. G. Fisichella
Druhá část kvalifikace. Jelikož hustý déšť neustále zkrápěl trať a nic nenasvědčovalo tomu, že by se nastalá situace měla výrazně zlepšit, nezbývalo týmům a pilotům nic jiného než čekat. Po přibližně deseti minutách déšť zlehka zeslábnul a vedení závodu se rozhodlo, že svolí k odstartování druhé části dnešní kvalifikace. Televizní záběry z Brazílie ale poukazovali spíše na to, že rozhodnutí vedení závodu nepatřilo k těm nejšťastnějším. Svou kolizí to potvrdil Vitantonio Liuzzi, který po odjetí necelého jednoho okruhu rozbil svůj vůz Force India a nemohlo následovat nic jiného, než opětovné vyvěšení červených vlajek, a tím i další zastavení kvalifikace. Poté opakovaně probíhaly inspekce okruhu, které trvaly téměř hodinu, a vyústily naštěstí pro nás diváky k dnes již třetímu restartu kvalifikace. Velmi rychlá kola zajížděli Webber, Raikkonen a Rosberg, čímž si zajistili postup do třetí části. Naopak nepostupové pozice připadli na Liuzziho, Grosjeana, Alguersuariho, Buemiho a čtěte pozorně na Jensona Buttona, který si tak vůbec neulehčil cestu za případným titulem a odstartuje ze čtrnáctého místa!!!
Nepostupující: 11. K. Kobayashi, 12. J. Algersuari, 13. R. Grosjean, 14. J. Button, 15. V. Liuzzi
Třetí část kvalifikace. Režie závodu se v této části věnovala především domácímu pilotovi Rubensi Barrichellovi. Brazilec si uvědomoval šanci, kterou mu svou chybou věnoval jeho týmový kolega Button a na jeho časech to bylo velmi znát. Barrichello neustále zrychloval a časem 1:19,576 si zajistil první místo!!! Začátek této kvalifikace nebyl tím nejlepším a průběh taktéž, leč to co se stalo v závěru, připomínalo scénu jak vystřiženou z hollywoodského trháku. Výsledek dnešní kvalifikace je tou nejlepší pozvánkou pro zítřejší závod. Pokud se Barrichellovi podaří zítřejší závod vyhrát a Button nebude na bodech, rozdíl mezi nimi bude před závěrečným podnikem sezony pouhé čtyři body!!!
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.