Hned šest náhradníků ve stejném počtu týmů si vyzkoušelo atmosféru tréninku formule 1, sedmý už měl odlišnou pozici - po trati se proháněl jako právoplatný člen týmu. Čekalo se, kdo z „mladých pušek“ překvapí, nakonec nejlepší z nich trochu předčil očekávání.
Horko v samotném závěru, jinak nelze komentovat teplotu vzduchu na 28°C, trať o 14 stupňů teplejší, 57% vlhkost vzduchu a celkem čerstvý vítr o síle 8,6 km/h vanoucí severozápadním směrem. Piloti měli k dispozici pneumatiky na stupnici tvrdosti C5-C3 a jak bylo řečeno, hned sedm týmů nastoupilo v pozměněné sestavě.
Samozřejmě mediálně nejvíc propíraný byl bratrský dvojblok Arthura a Charlese Leclerca, ale nechybělo mnoho a senzace splaskla jak mýdlová bublina. Starší ze sourozenců totiž musel čekat, zda mechanici dají dohromady jeho vůz, u nějž s největší pravděpodobností „odešla“ baterie. Dalšími nováčky byli Ryo Hirakawa (McLaren), Isack Hadjar (Red Bull), Felipe Drugovich (Aston Martin), Ayumu Iwasa (VISA Cash App RB) a Luke Browning (Williams) - krátce nahradili Piastriho, Verstappena, Strolla, Cunodu a Albona. Tou definitivní změnou byla účast Jacka Doohana u Alpine, jenž poskytl volný víkend Estebanu Oconovi.
Začínalo se na střetně tvrdých pneu - první vyjeli Alonso, Drugovich a Magnussen - pouze Arthur Leclerc a Hadjar hned od počátku nasadili měkké. U Arthurova Ferrari, Iwasova VISA App Cash RB a Hirakawova McLarenu nasadili mechanici „hrábě“ na sběr dat - Monačan je měl před zadní nápravou, oba Asiaté pak za přední.
V první dvacetiminutovce se nejlépe vedlo Mercedesům, ostatní spíš vyčkávali, takže hodně vysoko se prosadily i oba Haasy. Nováčci se místy trápili, Hadjar udělal hodiny v zatáčce 6 a stěžoval si týmu, že vůz je nestabilní a nemá dost místa na nohy. Browning na stejném místě masivně probrzdil, A. Leclerc zase kritizoval velmi rychlou degradaci pneumatik.
Po půlhodině mechanici Ferrari nastartovali i druhé Ferrari, v téže době na měřený čas stále čekalo vedle Charlese ještě trio Drugovich, Hirakawa a Iwasa. Nejrychlejší na žluté směsi byl Hamilton (1:25,566) před Russellem, jenž ztratil pouhých 0,005 vteřiny.
Ve chvíli, kdy týmy začaly kvalifikační simulace, konečně vyjel na trať Charles Leclerc, ovšem v té době byl Arthur v depu. Třetí muž průběžné klasifikace musel zvládnout velmi rychle zkrácený program, který si navíc zkomplikoval smýknutím v poslední zatáčce, proto na středně tvrdé směsi zajel jen dvě rychlá kola, přičemž to druhé už nebylo nijak špatné (1:25,809). Russell si hned po vyjetí stěžoval na funkci brzd a dost nakvašeně avizoval, že bude nejspíš třeba provést změnu.
Na měkké směsi se nejdřív dostaly do popředí Mercedesy, ale pak je předstihl Norris, i když měl namále, protože v šestnácté zatáčce byl evidentně všemi koly mimo. V poslední desetiminutovce se oba Leclercové konečně dostali ve stejnou dobu na trať, i když ne do těsné blízkosti. Nutno ovšem poznamenat, že s výjimkou Drugoviče, jenž nečekaně „vyškolil“ veterána Alonsa, se nováčci bili na chvostu startovního pole mezi sebou.
Trénink provázely i drobné incidenty a ústředními postavami byli Hadjar a Browning - nejdřív druhý jmenovaný překážel v zatáčce 6, o něco později se připletl Isackovi do cesty v závěru jeho rychlého kola - i proto dostal černobílé varování. Komisaři si všimli i významného zabrždění Hamiltona před Norrisem v zatáčce 16, ale incident budou řešit až po tréninku. A konečně Gasly byl prověřován kvůli pomalé jízdě během krátkého probliknutí žlutých vlajek, ale vyšel z této záležitosti s čistým štítem. V samotném závěru se vedle sebe dostali bratři Leclercové a aspoň si mohli symbolicky pokynou.
Protože v systému nejsou vloženi úplni nováčci, uvádím jejich pořadí zde:
14. Ryo Hirakawa (McLaren) - 1:25,87415. Isack Hadjar (Red Bull) - 1:25,88718. Arthur Leclerc (Ferrari) - 1:26,17920. Luke Browning (Williams) - 1:26,519
První trénink ovšem skončil pro Leclerca nepříjemně - kvůli výměně zásobníku energie vyfasoval penalizaci 10 míst na startu, protože musel nasadit už třetí v této sezóně.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.