Hned šest náhradníků ve stejném počtu týmů si vyzkoušelo atmosféru tréninku formule 1, sedmý už měl odlišnou pozici - po trati se proháněl jako právoplatný člen týmu. Čekalo se, kdo z „mladých pušek“ překvapí, nakonec nejlepší z nich trochu předčil očekávání.
Horko v samotném závěru, jinak nelze komentovat teplotu vzduchu na 28°C, trať o 14 stupňů teplejší, 57% vlhkost vzduchu a celkem čerstvý vítr o síle 8,6 km/h vanoucí severozápadním směrem. Piloti měli k dispozici pneumatiky na stupnici tvrdosti C5-C3 a jak bylo řečeno, hned sedm týmů nastoupilo v pozměněné sestavě.
Samozřejmě mediálně nejvíc propíraný byl bratrský dvojblok Arthura a Charlese Leclerca, ale nechybělo mnoho a senzace splaskla jak mýdlová bublina. Starší ze sourozenců totiž musel čekat, zda mechanici dají dohromady jeho vůz, u nějž s největší pravděpodobností „odešla“ baterie. Dalšími nováčky byli Ryo Hirakawa (McLaren), Isack Hadjar (Red Bull), Felipe Drugovich (Aston Martin), Ayumu Iwasa (VISA Cash App RB) a Luke Browning (Williams) - krátce nahradili Piastriho, Verstappena, Strolla, Cunodu a Albona. Tou definitivní změnou byla účast Jacka Doohana u Alpine, jenž poskytl volný víkend Estebanu Oconovi.
Začínalo se na střetně tvrdých pneu - první vyjeli Alonso, Drugovich a Magnussen - pouze Arthur Leclerc a Hadjar hned od počátku nasadili měkké. U Arthurova Ferrari, Iwasova VISA App Cash RB a Hirakawova McLarenu nasadili mechanici „hrábě“ na sběr dat - Monačan je měl před zadní nápravou, oba Asiaté pak za přední.
V první dvacetiminutovce se nejlépe vedlo Mercedesům, ostatní spíš vyčkávali, takže hodně vysoko se prosadily i oba Haasy. Nováčci se místy trápili, Hadjar udělal hodiny v zatáčce 6 a stěžoval si týmu, že vůz je nestabilní a nemá dost místa na nohy. Browning na stejném místě masivně probrzdil, A. Leclerc zase kritizoval velmi rychlou degradaci pneumatik.
Po půlhodině mechanici Ferrari nastartovali i druhé Ferrari, v téže době na měřený čas stále čekalo vedle Charlese ještě trio Drugovich, Hirakawa a Iwasa. Nejrychlejší na žluté směsi byl Hamilton (1:25,566) před Russellem, jenž ztratil pouhých 0,005 vteřiny.
Ve chvíli, kdy týmy začaly kvalifikační simulace, konečně vyjel na trať Charles Leclerc, ovšem v té době byl Arthur v depu. Třetí muž průběžné klasifikace musel zvládnout velmi rychle zkrácený program, který si navíc zkomplikoval smýknutím v poslední zatáčce, proto na středně tvrdé směsi zajel jen dvě rychlá kola, přičemž to druhé už nebylo nijak špatné (1:25,809). Russell si hned po vyjetí stěžoval na funkci brzd a dost nakvašeně avizoval, že bude nejspíš třeba provést změnu.
Na měkké směsi se nejdřív dostaly do popředí Mercedesy, ale pak je předstihl Norris, i když měl namále, protože v šestnácté zatáčce byl evidentně všemi koly mimo. V poslední desetiminutovce se oba Leclercové konečně dostali ve stejnou dobu na trať, i když ne do těsné blízkosti. Nutno ovšem poznamenat, že s výjimkou Drugoviče, jenž nečekaně „vyškolil“ veterána Alonsa, se nováčci bili na chvostu startovního pole mezi sebou.
Trénink provázely i drobné incidenty a ústředními postavami byli Hadjar a Browning - nejdřív druhý jmenovaný překážel v zatáčce 6, o něco později se připletl Isackovi do cesty v závěru jeho rychlého kola - i proto dostal černobílé varování. Komisaři si všimli i významného zabrždění Hamiltona před Norrisem v zatáčce 16, ale incident budou řešit až po tréninku. A konečně Gasly byl prověřován kvůli pomalé jízdě během krátkého probliknutí žlutých vlajek, ale vyšel z této záležitosti s čistým štítem. V samotném závěru se vedle sebe dostali bratři Leclercové a aspoň si mohli symbolicky pokynou.
Protože v systému nejsou vloženi úplni nováčci, uvádím jejich pořadí zde:
14. Ryo Hirakawa (McLaren) - 1:25,87415. Isack Hadjar (Red Bull) - 1:25,88718. Arthur Leclerc (Ferrari) - 1:26,17920. Luke Browning (Williams) - 1:26,519
První trénink ovšem skončil pro Leclerca nepříjemně - kvůli výměně zásobníku energie vyfasoval penalizaci 10 míst na startu, protože musel nasadit už třetí v této sezóně.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.