Nevyzpytatelné počasí, dvojí vyjetí safety caru, nadšení, zklamání, rozčarování, to byla kulisa závodu na okruhu Gillese Villeneuvea, jenž nepostrádal prakticky nic. Nakonec vyhrál Verstappen, ale nebyl to triumf, kterým by knokautoval soupeře - musel si své jubilejní 60. vítězství perně vybojovat.
Předpověď slibovala dešťově přeháňky, oproti předchozím dnům bylo chladněji (17°C), i mokrá trať nedosahovala vyšší teploty než 22°C, vlhkost vzduchu byla samozřejmě značně vysoká - 83 %. Závod byl od začátku prezentován jako "mokrý", proto piloti nasadili až na Haas pneumatiky do přechodných podmínek. Na startu se objevilo jen 18 vozů, protože zelené Saubery do závodu vyrazily z pit-lane. Důvodem byl návrat ke starší specifikaci zadního křídla, a protože práce proběhly v parc-fermé, podle pravidel jim nezbývalo než zahájit závod z boxové uličky. Bottas navíc dostal letos už třetí zásobník energie, takže by ještě vyfasoval penalizaci na startovním roštu, ale ta byla výše uvedeným nařízením eliminována.
Do čela se dostal Russell a odolával útokům Verstappena, jejich odstup málokdy dosáhl dvou vteřin. Tahle naháněná trvala dvacet kol - trať mezitím osychala, ačkoliv z boxů přicházely zprávy o blížící se přeháňce. Nicméně vedení s ohledem na suchou stopu povolilo v 17. kole používat DRS, čehož velmi hbitě využil Norris a po několika útocích ve 20. kole za přispění tohoto systému Verstappena na dlouhé rovince zdolal. O kolo později si pilot McLarenu podobně "podal" Russella; George navíc musel použít "nouzového východu" v poslední šikaně, takže se před ním objevil Verstappen, neboť George neměl po výjezdu dostatečnou rychlost. Ve chvíli, kdy podle předpovědí mělo začít pršet, havaroval v zatáčce 4 Sargeant a jeho vůz zůstal u vnějšího okraje trati (25 kolo).
Na trať vyjel safety car a skutečně začalo silněji krápat, proto se jelo do boxů pro druhou sadu zeleně označených pneumatik. Ve 26. kole to byli Verstappen, Russell, Piastri, Alonso a Hamilton (díky dobré práci mechaniků Mercedesu si poslední dva prohodili pozice), o kolo později sem zamířil i Norris, ale vrátil se až na 3. příčku za Maxe a George. Bez zastávky pokračovali Bottas, Cunoda a Ocon. Po čtyřech kolech zavlály zelené vlajky a po deseti kolech byla trať v takovém stavu, že vedení opět povolilo DRS. Norris ve 42. kole chyboval v zatáčce 2, ocitl se za okrajem trati, ale dokázal si udržet svou pozici. Nicméně byl tento incident zaznamenán, ale bez nějakého dopadu.
Protože trať už opravdu měla spíše suché parametry, začalo se přezouvat na slicks - ze špičky začal Hamilton (44. kolo) společně s trojicí Ricciardo, Sainz jr. a Pérez, o kolo později zajeli k mechanikům Piastri, Alonso, Cunoda, Stroll, Ocon a Albon, poslední stavěli Verstappen, Russell (46. kolo). Norris zariskoval a nechal si vyměnit pneumatiky až ve 47. kole. Většina zvolila středně tvrdou směs, jenom Aston Martiny a Gasly měli tvrdé pneu.
Norris po výjezdu z boxů ještě držel první pozici, ale k jeho smůle byl pit-exit hodně mokrý, takže měl co dělat, aby smýkající se McLaren udržel na trati a Verstappen se před něj pohodlně dostal, stejně jako vzápětí Russell. Toho ale dokázal Norris v 51. kole v zatáčce 8 pokořit a opět se posunout na druhé místo.
Druhý klíčový okamžik nastal v 54. kole: Sainz jr. dostal za zatáčkou 6 smyk a jeho rotující Ferrari sestřelilo Albonův Williams. Těžko Španěla z něčeho vinit, neměl jak zastavit ani ovládat svůj vůz. Carlos se nakonec vyhrabal z trávy, ale druhý Williams opět stál u vnějšího okraje, takže Bernd Mayländer mohl podruhé provětrat svůj Aston Martin; setrval na trati do konce 58. kola. Mercedesy využily situace a zajely do boxů - Russell dostal středně tvrdou směs, Hamilton tvrdou.
Restart v pořadí Verstappen, Norris, Piastri, Russell, Hamilton, Alonso, Stroll, Cunoda, Ocon, Ricciardo, Gasly, Hülkenberg, Bottas, Magnussen a Zhou vyšel nejlépe obhájci titulu - na konci prvního rychlého kola už měl k dobru 1,821 vteřiny. O vítězi bylo téměř jasno, muselo by dojít k nějakému kiksu, ale i když Verstappen v předposledním kole štrejchnul Zeď šampionů pravým zadním kolem, už si kulaté vítězství vzít nenechal. O to tvrdší byl boj za jeho zády. Mercedesy na novějších pneumatikách rychle dostihly dvojici McLarenů a nastal duel Russella s Piastrim. Oscar, jenž předtím šlapal na paty Norrisovi, dostal z boxů pokyn, aby držel pozici a bránil kolegu, což Australana v podstatě stálo hned dvě místa. Ovšem bránil se tvrdě a v 63. kole vytlačil Russella v poslední šikaně opět do "nouzové zóny", takže se stal předmětem vyšetřování (případný postih by byl udělen až po závodě). Tím se George propadl za Lewise (64. kolo), jenž podobně jako dříve Verstappen zareagoval na kolegovy potíže. Lewis si v dalším okruhu bez problémů s Piastrim poradil, v čemž ho Russell konečně v 66. kole napodobil. Definitivní podobu dostalo pořadí po duelu Russell - Hamilton na dlouhé rovince, jenž rozhodl, že Lewis letos ani tentokrát na stupně vítězů nezavítá.
Hodně toho bylo k vidění i za vedoucí pěticí. Asi nejklidnější závod jely Aston Martiny - Alonso zpočátku bojoval s Hamiltonem, ale po prohození pozic v boxech oba tmavě zelené vozy vytvořily jakýsi mezičlánek a k radosti domácího publika uhájily solidní pozice až do cíle. Ricciardo a Cunoda také bojovali o slušný bodový příděl: Australan to měl o něco těžší, protože byl potrestán 5 vteřinami za předčasný start, ale dokázal se vrátit na desátou pozici a v samotném závěru zdolat Ocona. Cunoda své šance pohřbil v 66. kole - špatně najel do zatáčky 8, následnou devítku proplachtil bokem, jentaktak minul bariéru a smetl polystyrenovou tabuli s přikázaným průjezdem únikovou zónou. U Alpine se mohli radovat z dvojího bodového přídělu, v předposledním kole, asi jako útěchu za incident v Monacu, dostal Ocon pokyn, aby před sebe pustil Gaslyho.
Smutek může vládnout u Haasu. Na pneumatikách do deště se Magnussen dokázal vyšplhat během úvodních kol na čtvrté místo, takže zdolal postupně Hamiltona, Alonsa a Piastriho, jenže když v osmém kole zamířil pro intermediates, nebyli mechanici připraveni a odbavili ho za propastných 8,6 vteřiny. Hülkenberg se dokázal vyšplhat na sedmou příčku, ale také stavěl brzo (13. kolo) a poté Haasy spadly na zadní pozice. Jejich naprosto strhující finiš vyústil posledních dvou kolech v duel za použití DRS s oběma vozy Alpine. Chybělo možná jedno kolo a kousek štěstí.
Ferrari předvedlo něco mezi tragédií a operou comica. Leclerc byl odvolán ve 30. kole do boxů a dostal tvrdé pneumatiky, ale zpackaná zastávka, při níž zhasl jeho vozu motor, usadila vítěze předchozího závodu na poslední pozici, navíc na slicks spíše bruslil než jel. Z boxů ho přesvědčovali, že po dvou kolech déšť ustane a on bude mít výhodu, místo toho v onom 32. kole pokorně opět nazul intermediates, aby nakonec marnou snahu vzdal. Sainz jr. po souboji s Bottasem v Epingle du Casino přišel po kolizi o pravou koncovku spoileru a jeho další působení na trati uťala zmíněná kolize s Albonem.
Logan Sargeant je možná přesvědčen o svých kvalitách, ale v Kanadě je rozohodně nepředvedl. Ještě před svou nehodou nedokázal v 6. kole zatočit do zatáčky 6, jel přímo proti bariéře, do níž přídí lehce ťukl. Na stejném místě ukončil své trápení na trati i Sergio Pérez - po smyku se otočil, pozadu narazil do svodidel a zcela odepsal zadní spoiler. Jeho cestu do boxů vedení závodu vyšetřovalo jako nebezpečnou jízdu.
V Kanadě jsme byli svědky velmi vyrovnaných výkonů tří týmů, takže následující závod ve Španělsku může být divácky přitažlivý. Jen stěží se však dá očekávat taková divočina v oblasti počasí, jako v Montrealu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.