Podle předpovědi se zdálo, že počasí připraví jezdcům další nepředvídatelnou ruletu. Meteorologický model totiž vycházel z predikce, že Q1 se pojede téměř za sucha, Q2 už bude nejspíš provázena deštěm. Tato situace samozřejmě znamenala značný nápor na nervovou soustavu přítomných.
Před samotným začátkem nebylo počasí nijak zvlášť rozdílné od předchozích tří tréninků, co se teplot týče - vzduch 20°C, trať 32°C a vlhkost vzduchu dosáhla 69 % - vítr vystoupal z 9,3 km/h během několika minut na 12,2 km/h. Stejně jako v předchozích částech kanadského víkendu měli piloti k dispozici pneumatiky tvrdosti C5-C3. Pět minut vedení závodu hodnotí riziko deště 80 procenty.
Q1 - 18 minutPřízrak deště přiměl prakticky celé pole (s výjimkou Mercedesů) na nic nečekat, časy ovšem zdaleka nedosahovaly těch z předchozího tréninku. S ohledem na avizované problémy nikoho nepřekvapilo, že Ferrari se dostávaly do defenzívy a několikrát byly na hraně TOP 15. Verstappen zajel první měřitelný čas v hodnotě 1:15,194, ale poté celé pole poměrně stabilně zrychlovalo. Nebylo proto divu, že prakticky všichni piloti s výjimkou Zhoua zvládli zajet i přes poměrně značný provoz tři, někteří i čtyři měřené časy.
Viděli jsme i některé chyby - Sainz jr. musel první pokus kvůli vzdát za první zatáčkou kvůli vyjetí z trati, Pérez si stěžoval na velmi nízký přítlak, Stroll se otřel o Zeď šampionů, ale bez následků. Vyšetřována byla situace v zatáčce 4, kdy Piastri měl problémy s Hamiltonem a Cunodou, ale vše proběhlo jako všechna ostatní avizovaná vyšetřování bez postihu
V posledních pěti minutách začala trať zrychlovat a v přímém ohrožení se objevily oba Red Bully - Pérez byl stažen do boxů, aby se připravil na rozhodující pokus, ale dostal se jen na 15. místo, odkud ho do vyřazovací pětice poslal Albon. Pole bylo promíchané, ale z projevu na trati vypadaly nejlépe Mercedesy, Verstappen a solidně si vedli i piloti Aston Martinu.
Do Q2 nepostoupili: Pérez, Ocon, Bottas, Hulkenberg, Zhou
Q2 - 15 minutNa začátku bylo avizováno, že by déšť mohl dorazit běhen 20 minut, ale přesto se do boxové uličky, naskládali téměř všichni v čele s Russellem, Hamiltonem a Magnussenem. Ovšem ještě než vyrazili, začali si diváci oblékat pláštěnky. Norris dostal zprávu, že deštík se nejdřívě objeví v zatáčce 7, ale spíš to vypadalo, že si meteorologové s piloty tak trochu hrají. Trápení Ferrari pokračovalo, překvapivě dobře se držely WIlliamsy, ale vpředu kralovaly Mercedesy - Russell vykouzlil čas 1:11,742, Hamilton byl o 0,237 vteřiny pomalejší. Opět se ocitl v ohrožení Verstappen, ale podařilo se mu proklouznout do Q3 poměrně průměrným časem 1:12,549.
Poslední pokusy byly v podání Ferrari naprosto tragické - Sainz jr. sice chvíli držel naději, ale zhatil si ji sám, když v poslední šikaně dostal smyk a to ho stálo pár cenných setin. Leclerc měl finální pokus po dvou sektorech tak tragický, že ho ani nedokončil; proto ho stejně jako Péreze v Q1 přeskočil Albon a dovršil černý den rudých ořů z Maranella. Zklamaný Monačan odmítl cokoli komentovat, ale nakonec v rychlém rozhovoru prohlásil, že vůbec nechápe, proč byl na nejměkčí směsi tak pomalý. Za zmínku ještě stojí smyk Russella v zatáčce 4 zhruba pět minut před koncem, jenž mohl dopadnout hodně špatně. Však si také George ulevil výrazem Holly Molly do radiokomunikace.
Do Q3 nepostoupili: Leclerc, Sainz jr., Magnussen, Sargeant, Gasly
Q3 - 12 minutTentokrát si Mercedesy v boxech počkaly, zatímco voj pilotů v boji za pole-position vedli Piastri, Cunoda a Norris. Zhruba v čase začátku Q3 mělo začít pršet, ale zřejmě i v Kanadě mají svou odbornici Honsovou, svítilo slunce a těch pár kapek vůbec nehrálo roli. Do čela se po prvních pokusech prosadily Stříbrné šípy, které nakonec vyjely až po čtyřech minutách. Časy byly pomalejší než v Q2, což byl paradox, protože třeba Leclerc by se svým časem uplatnil i zde. Pulbikum samozřejmě hnalo kupředu domácího Strolla, ale tomu se Q3 nepovedla, ani McLareny netahaly za kratší konec (Piastri 1:12,713, Norris 1:13,700!).
Proto oranžové vozy vyrazily k druhým pokusům už čtyři minuty před koncem a výrazně si polepšily, a dokonce zasáhly do triumvirátu Mercedesy-Verstappen. Nakonec se vše odehrálo opravdu na ostří nože a v poslední možné okamžiky. Verstappen vyrovnal na tisícinu vteřiny Russellův čas, George se nedokázal zlepšit a Hamilton mohl jenom litovat, že při prvním pokusu lehce smýkl svým vozem v poslední šikaně, protože zažil v několika vteřinách a po dvou nevyvedených sektorech něco jako volný pád. Nejlepší stejný kvalifikační čas jsme tu už nějaký ten pátek neměli, ale pravidlo platilo stále stejné - pole-position získal ten, kdo ho zajel první.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.