Podle předpovědi se zdálo, že počasí připraví jezdcům další nepředvídatelnou ruletu. Meteorologický model totiž vycházel z predikce, že Q1 se pojede téměř za sucha, Q2 už bude nejspíš provázena deštěm. Tato situace samozřejmě znamenala značný nápor na nervovou soustavu přítomných.
Před samotným začátkem nebylo počasí nijak zvlášť rozdílné od předchozích tří tréninků, co se teplot týče - vzduch 20°C, trať 32°C a vlhkost vzduchu dosáhla 69 % - vítr vystoupal z 9,3 km/h během několika minut na 12,2 km/h. Stejně jako v předchozích částech kanadského víkendu měli piloti k dispozici pneumatiky tvrdosti C5-C3. Pět minut vedení závodu hodnotí riziko deště 80 procenty.
Q1 - 18 minutPřízrak deště přiměl prakticky celé pole (s výjimkou Mercedesů) na nic nečekat, časy ovšem zdaleka nedosahovaly těch z předchozího tréninku. S ohledem na avizované problémy nikoho nepřekvapilo, že Ferrari se dostávaly do defenzívy a několikrát byly na hraně TOP 15. Verstappen zajel první měřitelný čas v hodnotě 1:15,194, ale poté celé pole poměrně stabilně zrychlovalo. Nebylo proto divu, že prakticky všichni piloti s výjimkou Zhoua zvládli zajet i přes poměrně značný provoz tři, někteří i čtyři měřené časy.
Viděli jsme i některé chyby - Sainz jr. musel první pokus kvůli vzdát za první zatáčkou kvůli vyjetí z trati, Pérez si stěžoval na velmi nízký přítlak, Stroll se otřel o Zeď šampionů, ale bez následků. Vyšetřována byla situace v zatáčce 4, kdy Piastri měl problémy s Hamiltonem a Cunodou, ale vše proběhlo jako všechna ostatní avizovaná vyšetřování bez postihu
V posledních pěti minutách začala trať zrychlovat a v přímém ohrožení se objevily oba Red Bully - Pérez byl stažen do boxů, aby se připravil na rozhodující pokus, ale dostal se jen na 15. místo, odkud ho do vyřazovací pětice poslal Albon. Pole bylo promíchané, ale z projevu na trati vypadaly nejlépe Mercedesy, Verstappen a solidně si vedli i piloti Aston Martinu.
Do Q2 nepostoupili: Pérez, Ocon, Bottas, Hulkenberg, Zhou
Q2 - 15 minutNa začátku bylo avizováno, že by déšť mohl dorazit běhen 20 minut, ale přesto se do boxové uličky, naskládali téměř všichni v čele s Russellem, Hamiltonem a Magnussenem. Ovšem ještě než vyrazili, začali si diváci oblékat pláštěnky. Norris dostal zprávu, že deštík se nejdřívě objeví v zatáčce 7, ale spíš to vypadalo, že si meteorologové s piloty tak trochu hrají. Trápení Ferrari pokračovalo, překvapivě dobře se držely WIlliamsy, ale vpředu kralovaly Mercedesy - Russell vykouzlil čas 1:11,742, Hamilton byl o 0,237 vteřiny pomalejší. Opět se ocitl v ohrožení Verstappen, ale podařilo se mu proklouznout do Q3 poměrně průměrným časem 1:12,549.
Poslední pokusy byly v podání Ferrari naprosto tragické - Sainz jr. sice chvíli držel naději, ale zhatil si ji sám, když v poslední šikaně dostal smyk a to ho stálo pár cenných setin. Leclerc měl finální pokus po dvou sektorech tak tragický, že ho ani nedokončil; proto ho stejně jako Péreze v Q1 přeskočil Albon a dovršil černý den rudých ořů z Maranella. Zklamaný Monačan odmítl cokoli komentovat, ale nakonec v rychlém rozhovoru prohlásil, že vůbec nechápe, proč byl na nejměkčí směsi tak pomalý. Za zmínku ještě stojí smyk Russella v zatáčce 4 zhruba pět minut před koncem, jenž mohl dopadnout hodně špatně. Však si také George ulevil výrazem Holly Molly do radiokomunikace.
Do Q3 nepostoupili: Leclerc, Sainz jr., Magnussen, Sargeant, Gasly
Q3 - 12 minutTentokrát si Mercedesy v boxech počkaly, zatímco voj pilotů v boji za pole-position vedli Piastri, Cunoda a Norris. Zhruba v čase začátku Q3 mělo začít pršet, ale zřejmě i v Kanadě mají svou odbornici Honsovou, svítilo slunce a těch pár kapek vůbec nehrálo roli. Do čela se po prvních pokusech prosadily Stříbrné šípy, které nakonec vyjely až po čtyřech minutách. Časy byly pomalejší než v Q2, což byl paradox, protože třeba Leclerc by se svým časem uplatnil i zde. Pulbikum samozřejmě hnalo kupředu domácího Strolla, ale tomu se Q3 nepovedla, ani McLareny netahaly za kratší konec (Piastri 1:12,713, Norris 1:13,700!).
Proto oranžové vozy vyrazily k druhým pokusům už čtyři minuty před koncem a výrazně si polepšily, a dokonce zasáhly do triumvirátu Mercedesy-Verstappen. Nakonec se vše odehrálo opravdu na ostří nože a v poslední možné okamžiky. Verstappen vyrovnal na tisícinu vteřiny Russellův čas, George se nedokázal zlepšit a Hamilton mohl jenom litovat, že při prvním pokusu lehce smýkl svým vozem v poslední šikaně, protože zažil v několika vteřinách a po dvou nevyvedených sektorech něco jako volný pád. Nejlepší stejný kvalifikační čas jsme tu už nějaký ten pátek neměli, ale pravidlo platilo stále stejné - pole-position získal ten, kdo ho zajel první.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.