Sprint vlastně nabízel jedinou otázku - zda se podaří Leclercovi poněkud znepříjemnit cestu k vítězství, které neočekával jen málokdo. Nakonec čelo jelo poklidný závod, to hlavní se odehrávalo pod stupni vítězů.
V Miami vládlo opět horké počasí, teplota dosáhla 29°C, trať opět atakovala 45°C, ale panovalo téměř bezvětří. Všichni piloti s dvěma výjimkami sáhli pro středně tvrdou směs - jen Cunoda a Sargeant jeli na nějměkčí. Bottas za lehký incident z kvalifikace spadl na startu na předposlední místo, Albon se rozhodl startovat z boxů.
Piloti se sotva dostali za první zatáčku a už se o osudu několika z nich nemile rozhodlo. Verstappen uhájil vedení před Leclercem, ale Pérez neobhájil třetí příčku a musel se zařadit za Ricciarda. Za nimi se lehce "potkali" piloti Aston Martinu, když po vnitřní straně "přiletěl jako střela" Hamilton a nestačil v první zatáčce udržet stopu - následoval náraz do Alonsa a řetězová reakce byla nevyhnutelná - Alonso postrčil Strolla a ten vyprovodil z trati Norrise. Na trať putoval Safety car, Norrisův vůz byl odklizen a Stroll měl rovněž po závodě - zničený disk zadního kola další jízdu vylučoval.
Restart ve 4. kole v pořadí Verstappen, Leclerc, Ricciardo, Pérez, Sainz jr., Piastri, Hülkenberg, Magnussen, Hamilton, Cunoda, Gasly, Sargeant, Zhou, Russell, Bottas, Albon, Ocon a Alonso už proběhl v poklidu, Verstappen s Leclercem se pozvolna vzdalovali, zatímco Ricciardo za sebou nedokázal udržet Péreze, ten ho v zatáčce 9 už v následujícím kole zdolal. Daniel se ho ještě dokázal nějaký čas držet, ale od osmého okruhu se Mexičan vzdaloval, takže Ricciardo se musel bránit dvojici Sainz jr. a Piastri bez DRS.
Byl to vlastně takový neverending story: Sainz jr. s australanském sevření nedokázal jedenáct kol najít recept, jak zkušeného matadora zdolat, navíc si musel hlídat záda, protože jen na chvíli polevil, už mu Piastri připomněl, že číhá na svou šanci. Nakonec se na těchto místech pořadí neměnilo a Carlos po průjezdu cílem uznale zdvihl směrem k Ricciardovi palec.
Další tvrdý boj sváděli Magnussen a Hamilton. Kevin se opět projevil jako velmi tvrdý soupeř a vyfasoval hned několik penalizací. Tu první za zkrácení zatáčky 15, druhou mu komisaři udělili za vytlačení Hamiltona v zatáčce 11 (tedy oni byli za okrajem oba). Toho dokázal využít Cunoda a prosmýkl se před Lewise, o kolo později konečně exmistr světa posunul svůj Mercedes před sveřepě bojujícího Dána. Účel byl ale splněn, protože Hülkenberg mezitím nabral více než pětivteřinový náskok a dovezl důležité umístění. "Všechny penalizace byly zasloužené, o tom není pochyb, ale udělal bych to znovu. Byl jsem zranitelný, musel jsem vytvořit mezeru jako v Jeddahu s využitím těchto šílených taktik, které nerad dělám, ale byla to týmová hra. Takhle závodit mě příliš nebaví," zhodnotil svůj výkon Magnussen, jenž si připsal tři desetivteřinové penalizace za získání neoprávněné výhody a ještě navíc pět vteřin za porušování traťových limitů.
Hamiltonovi však ani bod útěchy nebyl přán, protože po závodě dostal penalizaci 20 vteřin za nedodržení rychlosti v režimu SC při průjezdu boxy (z důvodu odstraňování trosek v zatáčce 1 po Norrisově nehodě). Překvapivě se nedokázal prosadit ani Russell v sevřené formaci bojující o pozice od osmého místa. Nakonec ze všeho vytěžil Sargeant a vyšvihl se nečekaně vysoko.
Poslední hádankou je možné potrestání Norrise, protože po nehodě přešel trať do boxů, což je přísně zakázáno. Na jeho další působení v GP USA by to ale nemělo mít vliv, to jest ani na kvalifikaci, která začíná už za tři hodiny.
Vyjádření tří nejlepšíchProtože po sprintu nemají týmy čas zabývat se prohlášením, přinášíme alespoň reakce tří nejlepších:
Max Verstappen: "Nebyl to úplně dokonalý výkon, pořád máme před sebou nějakou práci, ale s ohledem na nový formát ještě můžeme před kvalifikací auto trochu poladit. Vítězství je fajn - ale jsou tu maličkosti, které je třeba zlepšit."
Charles Leclerc: "Odstartoval jsem docela dobře, ale na vnitřku první zatáčky jsem nechtěl příliš riskovat, protože když si rozbijete auto ve sprintu, máte po kvalifikaci. Včera to bylo hodně těsné, po sprintu mohu více doufat, protože jsem nasbíral větší počet kol, takže chci zaútočit na pole-position.
Sergio Pérez: Zezačátku bylo těžké se prosadit, a když jsem konečně zdolal Ricciarda, ztrácel jsem na Charlese tři vteřiny a to bylo těžké dohnat. Fanoušci jsou tu úžasní, je příjemné tu být s nimi a doufám, že závod samotný bude dobrý.
A abychom nevynechali asi nejpřekvapivěji umístivšího pilota, tohle řekl Ricciardo do radiokomunikace: "Pojďme, raději jezdím vpředu", na což jeho inženýr odpověděl: "Takový hezký slunečný závod..."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.