Sprint vlastně nabízel jedinou otázku - zda se podaří Leclercovi poněkud znepříjemnit cestu k vítězství, které neočekával jen málokdo. Nakonec čelo jelo poklidný závod, to hlavní se odehrávalo pod stupni vítězů.
V Miami vládlo opět horké počasí, teplota dosáhla 29°C, trať opět atakovala 45°C, ale panovalo téměř bezvětří. Všichni piloti s dvěma výjimkami sáhli pro středně tvrdou směs - jen Cunoda a Sargeant jeli na nějměkčí. Bottas za lehký incident z kvalifikace spadl na startu na předposlední místo, Albon se rozhodl startovat z boxů.
Piloti se sotva dostali za první zatáčku a už se o osudu několika z nich nemile rozhodlo. Verstappen uhájil vedení před Leclercem, ale Pérez neobhájil třetí příčku a musel se zařadit za Ricciarda. Za nimi se lehce "potkali" piloti Aston Martinu, když po vnitřní straně "přiletěl jako střela" Hamilton a nestačil v první zatáčce udržet stopu - následoval náraz do Alonsa a řetězová reakce byla nevyhnutelná - Alonso postrčil Strolla a ten vyprovodil z trati Norrise. Na trať putoval Safety car, Norrisův vůz byl odklizen a Stroll měl rovněž po závodě - zničený disk zadního kola další jízdu vylučoval.
Restart ve 4. kole v pořadí Verstappen, Leclerc, Ricciardo, Pérez, Sainz jr., Piastri, Hülkenberg, Magnussen, Hamilton, Cunoda, Gasly, Sargeant, Zhou, Russell, Bottas, Albon, Ocon a Alonso už proběhl v poklidu, Verstappen s Leclercem se pozvolna vzdalovali, zatímco Ricciardo za sebou nedokázal udržet Péreze, ten ho v zatáčce 9 už v následujícím kole zdolal. Daniel se ho ještě dokázal nějaký čas držet, ale od osmého okruhu se Mexičan vzdaloval, takže Ricciardo se musel bránit dvojici Sainz jr. a Piastri bez DRS.
Byl to vlastně takový neverending story: Sainz jr. s australanském sevření nedokázal jedenáct kol najít recept, jak zkušeného matadora zdolat, navíc si musel hlídat záda, protože jen na chvíli polevil, už mu Piastri připomněl, že číhá na svou šanci. Nakonec se na těchto místech pořadí neměnilo a Carlos po průjezdu cílem uznale zdvihl směrem k Ricciardovi palec.
Další tvrdý boj sváděli Magnussen a Hamilton. Kevin se opět projevil jako velmi tvrdý soupeř a vyfasoval hned několik penalizací. Tu první za zkrácení zatáčky 15, druhou mu komisaři udělili za vytlačení Hamiltona v zatáčce 11 (tedy oni byli za okrajem oba). Toho dokázal využít Cunoda a prosmýkl se před Lewise, o kolo později konečně exmistr světa posunul svůj Mercedes před sveřepě bojujícího Dána. Účel byl ale splněn, protože Hülkenberg mezitím nabral více než pětivteřinový náskok a dovezl důležité umístění. "Všechny penalizace byly zasloužené, o tom není pochyb, ale udělal bych to znovu. Byl jsem zranitelný, musel jsem vytvořit mezeru jako v Jeddahu s využitím těchto šílených taktik, které nerad dělám, ale byla to týmová hra. Takhle závodit mě příliš nebaví," zhodnotil svůj výkon Magnussen, jenž si připsal tři desetivteřinové penalizace za získání neoprávněné výhody a ještě navíc pět vteřin za porušování traťových limitů.
Hamiltonovi však ani bod útěchy nebyl přán, protože po závodě dostal penalizaci 20 vteřin za nedodržení rychlosti v režimu SC při průjezdu boxy (z důvodu odstraňování trosek v zatáčce 1 po Norrisově nehodě). Překvapivě se nedokázal prosadit ani Russell v sevřené formaci bojující o pozice od osmého místa. Nakonec ze všeho vytěžil Sargeant a vyšvihl se nečekaně vysoko.
Poslední hádankou je možné potrestání Norrise, protože po nehodě přešel trať do boxů, což je přísně zakázáno. Na jeho další působení v GP USA by to ale nemělo mít vliv, to jest ani na kvalifikaci, která začíná už za tři hodiny.
Vyjádření tří nejlepšíchProtože po sprintu nemají týmy čas zabývat se prohlášením, přinášíme alespoň reakce tří nejlepších:
Max Verstappen: "Nebyl to úplně dokonalý výkon, pořád máme před sebou nějakou práci, ale s ohledem na nový formát ještě můžeme před kvalifikací auto trochu poladit. Vítězství je fajn - ale jsou tu maličkosti, které je třeba zlepšit."
Charles Leclerc: "Odstartoval jsem docela dobře, ale na vnitřku první zatáčky jsem nechtěl příliš riskovat, protože když si rozbijete auto ve sprintu, máte po kvalifikaci. Včera to bylo hodně těsné, po sprintu mohu více doufat, protože jsem nasbíral větší počet kol, takže chci zaútočit na pole-position.
Sergio Pérez: Zezačátku bylo těžké se prosadit, a když jsem konečně zdolal Ricciarda, ztrácel jsem na Charlese tři vteřiny a to bylo těžké dohnat. Fanoušci jsou tu úžasní, je příjemné tu být s nimi a doufám, že závod samotný bude dobrý.
A abychom nevynechali asi nejpřekvapivěji umístivšího pilota, tohle řekl Ricciardo do radiokomunikace: "Pojďme, raději jezdím vpředu", na což jeho inženýr odpověděl: "Takový hezký slunečný závod..."
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.