Pro středoevropana hodina duchů, americký divák - třebaže v poněkud menším počtu - se těšil pohledem na rychlá kola. To ale bylo asi tak všechno, protože velké překvapení se na trati v Austinu neodehrálo.
Za slunečného a teplého počasí se na okruhu Americas seřadila smečka F1 k předposlednímu sprintu této sezóny. Předpokládané použití středně tvrdé směsi narušil jenom Carlos Sainz jr., jenž na své Ferrari nazul pneumatiky nejměkčí (Pirelli přivezlo specifikaci C4-C2). S ohledem na poslední zkušenosti ze sprintu v Kataru se zdála taková strategie být čirým nesmyslem...
Při startu Verstappen nahnal Leclerca až na červený okraj za tratí u výjezdu z boxů, ale svou pozici uhájil. Přes pilota Ferrari se vzápětí za zatáčkou 1 přehnal i Hamilton, i když se při tomto manévru ocitl všemi koly mimo trať, komisaři v tomto případě zůstali benevolentní. Zato Sainz dokázal využít měkkou směs a protáhl se na čtvrté místo za Leclerca - ovšem s malým ťukancem kolo na kolo s Piastrim.
Už staronový mistr světa po první pět kol měl v zrcátkách Hamiltona, ovšem jeho velký soupeř nadějný odstup neudržel. Ačkoliv si v pátíém kole postěžoval na nestabilní záď svého vozu, náskok na Lewise postupně narůstal a nakonec si Verstappen bez problémů zajistil v letošním pátém sprintu třetí vítězství. Hamilton se dostatečně vzdálil od Leclerca, takže i jeho výkon byl v podstatě poklidný.
Zato o střed první desítky se bojovalo velmi ostře. Sainz jr. překvapivě dokázal nejdřív až do 10. kola držet za sebou dvojici Norris - Pérez a tím vlastně vytvořil polštář pro svého týmového kolegu. Prokázalo se to v samotném závěru - Norris v desátém a Pérez v 11. kole Španěla zdolali, ale ten už měl v té chvíli přes šest vteřin náskoku, a to mu stačilo. Přes velký finiš ho Norris dostihl až před cílovou čarou.
Russell zase jednom hltal jednu hořkou pilulku za druhou. Kvůli blokování Leclerca ve sprinterském "rozstřelu" dostal trest v podobě poklesu o tři místa, když v závodě ve třetím kole útočil na Piastriho, předjel ho za zatáčkou 12 všemi koly mimo trať. Dvě kola poté bylo oznámeno, že George je vyšetřován a během 6. okruhu už věděl, že si k výslednému času přičte pět vteřin. Ve 13. kole se Russell dostal do závěru Sainze jr., ale Carlos ho velmi promyšlenou jízdou dokázal za sebou ve zbytku závodu udržet - nelze ovšem ani vyloučit, že z nějakého důvodu nešel Russellův mercedes naplno. Pro Brita byly marné útoky na Ferrari tristní i z toho důvodu, že se nemohl utrhnout od Gaslyho a tím se ještě propadl o jedno místo. A měl velké štěstí, že z bodované osmičky nezmizel docela: Albon v posledním kole zajel své maximum a bod mu unikl o 0,3 vteřiny!
Opět se probíral Sergio Pérez a otázka, jak je možné, že jeho ztráta na týmového kolegu v cíli činila propastných 23 vteřin. Pravda, sváděl bitvu s Norrisem, ale to ho nijak neomlouvá. Zklamán byl určitě i Piastri, jemuž zřejmě kontakt se Sainzem přivodil drobný defekt, takže se vůbec nedokázal bránit soupeřům a postupně klesal stále dozadu.
Bojovalo se i v zadní části pole, často na samé hranici trati i za ní, i proto v samotném závěru vyfasoval trest i Zhou. Pokračuje také trápení Strolla, i když se v jednu chvíli vyšvihl až na 13. příčku, postupně opět ztrácel a dvě kola před cílem kvůli nefunkčním brzdám musel svůj vůz odstavit.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.