Pro středoevropana hodina duchů, americký divák - třebaže v poněkud menším počtu - se těšil pohledem na rychlá kola. To ale bylo asi tak všechno, protože velké překvapení se na trati v Austinu neodehrálo.
Za slunečného a teplého počasí se na okruhu Americas seřadila smečka F1 k předposlednímu sprintu této sezóny. Předpokládané použití středně tvrdé směsi narušil jenom Carlos Sainz jr., jenž na své Ferrari nazul pneumatiky nejměkčí (Pirelli přivezlo specifikaci C4-C2). S ohledem na poslední zkušenosti ze sprintu v Kataru se zdála taková strategie být čirým nesmyslem...
Při startu Verstappen nahnal Leclerca až na červený okraj za tratí u výjezdu z boxů, ale svou pozici uhájil. Přes pilota Ferrari se vzápětí za zatáčkou 1 přehnal i Hamilton, i když se při tomto manévru ocitl všemi koly mimo trať, komisaři v tomto případě zůstali benevolentní. Zato Sainz dokázal využít měkkou směs a protáhl se na čtvrté místo za Leclerca - ovšem s malým ťukancem kolo na kolo s Piastrim.
Už staronový mistr světa po první pět kol měl v zrcátkách Hamiltona, ovšem jeho velký soupeř nadějný odstup neudržel. Ačkoliv si v pátíém kole postěžoval na nestabilní záď svého vozu, náskok na Lewise postupně narůstal a nakonec si Verstappen bez problémů zajistil v letošním pátém sprintu třetí vítězství. Hamilton se dostatečně vzdálil od Leclerca, takže i jeho výkon byl v podstatě poklidný.
Zato o střed první desítky se bojovalo velmi ostře. Sainz jr. překvapivě dokázal nejdřív až do 10. kola držet za sebou dvojici Norris - Pérez a tím vlastně vytvořil polštář pro svého týmového kolegu. Prokázalo se to v samotném závěru - Norris v desátém a Pérez v 11. kole Španěla zdolali, ale ten už měl v té chvíli přes šest vteřin náskoku, a to mu stačilo. Přes velký finiš ho Norris dostihl až před cílovou čarou.
Russell zase jednom hltal jednu hořkou pilulku za druhou. Kvůli blokování Leclerca ve sprinterském "rozstřelu" dostal trest v podobě poklesu o tři místa, když v závodě ve třetím kole útočil na Piastriho, předjel ho za zatáčkou 12 všemi koly mimo trať. Dvě kola poté bylo oznámeno, že George je vyšetřován a během 6. okruhu už věděl, že si k výslednému času přičte pět vteřin. Ve 13. kole se Russell dostal do závěru Sainze jr., ale Carlos ho velmi promyšlenou jízdou dokázal za sebou ve zbytku závodu udržet - nelze ovšem ani vyloučit, že z nějakého důvodu nešel Russellův mercedes naplno. Pro Brita byly marné útoky na Ferrari tristní i z toho důvodu, že se nemohl utrhnout od Gaslyho a tím se ještě propadl o jedno místo. A měl velké štěstí, že z bodované osmičky nezmizel docela: Albon v posledním kole zajel své maximum a bod mu unikl o 0,3 vteřiny!
Opět se probíral Sergio Pérez a otázka, jak je možné, že jeho ztráta na týmového kolegu v cíli činila propastných 23 vteřin. Pravda, sváděl bitvu s Norrisem, ale to ho nijak neomlouvá. Zklamán byl určitě i Piastri, jemuž zřejmě kontakt se Sainzem přivodil drobný defekt, takže se vůbec nedokázal bránit soupeřům a postupně klesal stále dozadu.
Bojovalo se i v zadní části pole, často na samé hranici trati i za ní, i proto v samotném závěru vyfasoval trest i Zhou. Pokračuje také trápení Strolla, i když se v jednu chvíli vyšvihl až na 13. příčku, postupně opět ztrácel a dvě kola před cílem kvůli nefunkčním brzdám musel svůj vůz odstavit.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.