Pro středoevropana hodina duchů, americký divák - třebaže v poněkud menším počtu - se těšil pohledem na rychlá kola. To ale bylo asi tak všechno, protože velké překvapení se na trati v Austinu neodehrálo.
Za slunečného a teplého počasí se na okruhu Americas seřadila smečka F1 k předposlednímu sprintu této sezóny. Předpokládané použití středně tvrdé směsi narušil jenom Carlos Sainz jr., jenž na své Ferrari nazul pneumatiky nejměkčí (Pirelli přivezlo specifikaci C4-C2). S ohledem na poslední zkušenosti ze sprintu v Kataru se zdála taková strategie být čirým nesmyslem...
Při startu Verstappen nahnal Leclerca až na červený okraj za tratí u výjezdu z boxů, ale svou pozici uhájil. Přes pilota Ferrari se vzápětí za zatáčkou 1 přehnal i Hamilton, i když se při tomto manévru ocitl všemi koly mimo trať, komisaři v tomto případě zůstali benevolentní. Zato Sainz dokázal využít měkkou směs a protáhl se na čtvrté místo za Leclerca - ovšem s malým ťukancem kolo na kolo s Piastrim.
Už staronový mistr světa po první pět kol měl v zrcátkách Hamiltona, ovšem jeho velký soupeř nadějný odstup neudržel. Ačkoliv si v pátíém kole postěžoval na nestabilní záď svého vozu, náskok na Lewise postupně narůstal a nakonec si Verstappen bez problémů zajistil v letošním pátém sprintu třetí vítězství. Hamilton se dostatečně vzdálil od Leclerca, takže i jeho výkon byl v podstatě poklidný.
Zato o střed první desítky se bojovalo velmi ostře. Sainz jr. překvapivě dokázal nejdřív až do 10. kola držet za sebou dvojici Norris - Pérez a tím vlastně vytvořil polštář pro svého týmového kolegu. Prokázalo se to v samotném závěru - Norris v desátém a Pérez v 11. kole Španěla zdolali, ale ten už měl v té chvíli přes šest vteřin náskoku, a to mu stačilo. Přes velký finiš ho Norris dostihl až před cílovou čarou.
Russell zase jednom hltal jednu hořkou pilulku za druhou. Kvůli blokování Leclerca ve sprinterském "rozstřelu" dostal trest v podobě poklesu o tři místa, když v závodě ve třetím kole útočil na Piastriho, předjel ho za zatáčkou 12 všemi koly mimo trať. Dvě kola poté bylo oznámeno, že George je vyšetřován a během 6. okruhu už věděl, že si k výslednému času přičte pět vteřin. Ve 13. kole se Russell dostal do závěru Sainze jr., ale Carlos ho velmi promyšlenou jízdou dokázal za sebou ve zbytku závodu udržet - nelze ovšem ani vyloučit, že z nějakého důvodu nešel Russellův mercedes naplno. Pro Brita byly marné útoky na Ferrari tristní i z toho důvodu, že se nemohl utrhnout od Gaslyho a tím se ještě propadl o jedno místo. A měl velké štěstí, že z bodované osmičky nezmizel docela: Albon v posledním kole zajel své maximum a bod mu unikl o 0,3 vteřiny!
Opět se probíral Sergio Pérez a otázka, jak je možné, že jeho ztráta na týmového kolegu v cíli činila propastných 23 vteřin. Pravda, sváděl bitvu s Norrisem, ale to ho nijak neomlouvá. Zklamán byl určitě i Piastri, jemuž zřejmě kontakt se Sainzem přivodil drobný defekt, takže se vůbec nedokázal bránit soupeřům a postupně klesal stále dozadu.
Bojovalo se i v zadní části pole, často na samé hranici trati i za ní, i proto v samotném závěru vyfasoval trest i Zhou. Pokračuje také trápení Strolla, i když se v jednu chvíli vyšvihl až na 13. příčku, postupně opět ztrácel a dvě kola před cílem kvůli nefunkčním brzdám musel svůj vůz odstavit.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.