Přežitý, vysmívaný, prokletý okruh, neodpouštějící sebemenší chybu, přesto stále aktuální. Ne nadarmo se říká, že se tu občas vítězství cení více než zisk mistrovského titulu. Ostatně světoví šampioni tu rozhodně nebývali vždy proroky.
Legendy hovoří, že se často obracejí pohledy ke knížecímu paláci v Monte Carlu, ovšem nikoli z úcty k majestátu, ale protože vlající zástava naznačí, jaké lze očekávat počasí. Možný déšť měl 20% šanci, ale mračna číhala za horami a nebylo vyloučeno, že podobně jako v roce 1982, kdy se tu odehrála jedna z nejdramatičtějších Grand Prix, v samotném závěru pocuchá přeháňka setrvalý stav.
Piloti tentokrát s výjimkou Zhoua na nejměkčí směsi vybírali zhruba půl na půl: Verstappen, Ocon, Hamilton, Cunoda, Norris, De Vries, Albon a Sargeant zvolili středně tvrdou směs, Alonso, Sainz jr., Leclerc, Gasly, Russell, Piastri, Stroll, Bottas, Magnussen, Hülkenberg a Pérez vyjeli na tvrdých pneumatikách.
Žádný karambol v St. Dévote se nekonal, ovšem dramata nastala v úseku mezi Mirabeau a vracečkou u bývalého nádraží. Potkali se tu především Stroll, do něhož po sjezdu od Mirabeau najel Hülkenberg, ale těch šťouchanců tu bylo víc. Z Kanaďanova vozu odlétly nějaké trosky, ale pokračoval dál, Hülkenberg si za své počínání vysloužil pětivteřinovou penalizaci (v 5. kole).
Verstappen v čele bez potíží navyšoval svůj náskok na Alonsa, jenž za sebou zase nechával Ocona. Holanďan a Španěl se vzdálili až na 11,3 vteřin, když pak poměrně záhy Verstappen dojel první piloty o celé kolo, náskok se poněkud zcvrknul - ale vždy dokázal Max přiložit pod kotlem. Piloty i příslušníky týmu znepokojovaly zprávy o možném dešti, hrozily i mraky kupící se nad horským masivem. Nakonec první výměnu zaznamenal ve 32. kole Hamilton (pokud nebudeme počítat vynucené zastávky hned na počátku závodu), ale Verstappena tým stále nechával na trati.
V 50. kole dorazily nad trať první kapky - od zatáček Mirabeau a Portier, poté i v oblasti od Casina. Verstappen mohl děkovat týmu, že vydržel nápor na nervy - a také žluté směsi, že na ní setrval tak dlouho. Kdo však hrubě chyboval, byl tým Aston Martin - v 55. kole povolal do boxů Alonsa a vypustil ho na středně tvrdé směsi. Podle interních zpráv došlo k chybě v komunikaci, ale tento krok připravil Alonsa minimálně o boj s Verstappenem o vítězství. O kolo později už byli v boxech oba: Max i Fernando nasadili intermediates, ale pro Španěla znamenala zastávka navíc rozhodující ztrátu. Až do konce se už nic nezměnilo, snad jen to, že Alonsův odstup v závěru narostl na více než dvacet vteřin - nelze však vyloučit, že Fernando už jenom kontroloval situaci a neriskoval. I Verstappenovi mírně zatrnulo - v 70. kole v pasáži zatáček za bazénem, kde před lety rozmlátil svůj vůz lehce lízl pravou zadní pneumatikou svodidla, ale bez zásadní újmy.
Překvapivě se uvedl Ocon - díky Leclercově penalizaci se posunul na třetí příčku a dokázal ji obhajovat. Nejdřív před Sainzem jr., jehož útok v 11. kole málem pro oba skončil fatálně: pilot Ferrari před nábřežní šikanou zoufale brzdil a strhl vůz zleva doprava, škrtl však spoilerem o Francouzovu pravou zadní pneumatiku a zničil si levý winglet na předním křídle - ten mu upadl v Tabákové zatáčce. Protože si zkrátil trať, ale bez výhody v umístění, dostal varování black & white flag. Jízdní vlastnosti Ferrari se mírně zhoršily, takže Sainz jr. zamířil do boxů ve 34. kole, což Španěl považoval za nepochopitelné rozhodnutí. Inženýři se mu pokusili vysvětlit, že šlo především o snahu udržet za sebou Hamiltona. Déšť však zhatil plány obou rudých vozů - také oni zajeli v 56. kole do boxů, ale ztratili pozice ve prospěch Mercedesů. Sainz jr. už měl za sebou "vteřinu hrůzy" v Mirabeau, kde mu v 55. kole šel jeho vůz bokem a jentaktak neskončil na svodidlech.
Mercedesy vytěžily maximum, ale pohodový víkend se u nich nekonal. Hamilton stavěl jako první ve 32. kole, v 55. okruhu nazul pneu do přechodných podmínek a jal se stíhat Ocona, absolvujícího zastávku ve stejném kole. Povedlo se mu ho dotáhnout, ale vlastně se nedostal k reálnému ohrožení pilota Alpine. Navíc se k němu přibližoval Russell, ovšem se škraloupem na kontě - v 59. kole musel v Mirabeau použít "nouzové uličky" a když couval na trať, vyslal svůj vůz přímo do dráhy Pérezovi. Mohl mluvit hned dvakrát o štěstí: jeho mercedes zůstal pojízdný a za svůj čin obdržel jen pět vteřin navíc. Vzhledem k tomu, že Leclerc nebyl schopen se přiblížit, dokonce atakoval Hamiltona a žádal tým, aby mu Lewise odsunul z cesty, že by Francouze zkusil udolat. Moc smyslu tento požadavek neměl a tým také nereagoval. George nakonec v posledních kolech hlásil zhoršující se jízdní vlastnosti a od bojující dvojice odpadl.
Leclerc bez potíží měnil pneumatiky ve 45. kole, poté využil chyby svého kolegy a v dramatickém, kluzkém 54. kole zaujal jeho pozici. Měl tím lepší postavení pro double pit-stop, který se Ferrari celkem povedl, ale na Mercedesy ztrácel a v samotném závěru musel čelit náporu Gaslyho na druhém Alpine. S tím marně bojoval Sainz jr., v posledních kolech se tato trojice sjela, ale nakonec se pořadí neměnilo.
Juki Cunoda dlouho obhajoval devátou pozici, ale v závěru závodu jeho vůz prakticky nebrzdil. Kvůli tomu musel vzdát bodovanou pozici ve prospěch obou McLarenů - Norris i Piastri odjeli nenápadný, ale efektivní závod.
Pojďme ke smolařům - Stroll po šťouchanci s Hülkenbergem musel korigovat vlastnosti svého vozu, ale to nebyl zdaleka poslední incident: ve 37. kole byl v nájezdu do zatáčky Anthony Noghese netrpělivý a po ťuknutí s Magnussenem jeho Aston přišel o další část úlomků. Hořký den pro Lance skončil po přechodu na intermediates - po sjezdu k zatáčce Portier byl jeho vůz prakticky neovladatelný a pro Strolla tím závod skončil. Kolizní kolega Magnussen zase zkusil přečkat deštivou část na slicks, ale ve finále to byl spíš děsivý hazard. Ukázal to závěr 58. kola, kdy v legendárním Schumacherově místě v Rascasse narazil do bariéry a pak se konečně dostal pro zeleně označené pneumatiky a nový přední spoiler. Jeho týmový kolega si při odpykání trestných pěti vteřin nepočínal podle pravidel a dostal naloženo dalších deset.
Sergio Pérez bude určitě chtít tento závod vymazat ze své kariéry - kdyby to šlo. Nejdřív hned v prvním kole nasadil tvrdou směs, aby měl oproti ostatním výhodu, ale nedokázal se dostatečně rychle posunout dopředu, poté se ve snaze zdolat Strolla v nábřežní šikaně potkal v 31. kole s vozem svého soupeře a musel do boxů pro přední křídlo. K dovršení všeho přišel již zmíněný incident s Russellem, takže Mexičan se už počtvrté vydal k mechanikům, aby vyzkoušel jízdu na pláštích do deště. Pořád to ale nebyl konec - v 60. kole obrousil svůj Red Bull o svodidla v pasáži u bazénu a nakonec popáté zastavil v 72. kole zpět pro intermediates.
Těch zkrácených šikan a lehkých kontaktů mezi soupeři i se svodidly jsme viděli víc než dost, nakonec ale monacká výsledková listina byla překvapivě bohatá. Rozhodně největší radost mohl mít Verstappen se solidním odstupem, možná až humorně působil pohled do boxů Aston Martinu, kde se stříbrná příčka až tak neoslavovala. Bylo důvodem zklamání, že Fernando nestanul na nejvyšším stupínku, nebo si tým zvyká, že co závod, to prakticky umístění na "bedně"?
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.