Americký závod se nesl v duchu překvapivé kvalifikace a otázka dne byla jasná - dopustí Max Verstappen svou chybou převzít otěže týmovému kolegovi? Nakonec se ukázalo, že v rámci vlastní ligy vozy nápojového gigantu udělaly z konkurence stafáž a rozdaly si to jen mezi sebou.
Nejdůležitější otázka - podaří se Pérezovi překlopit vývoj šampionátu na svou stranu? A od ní se odvíjela druhá - zvládne Mexičan bez potíží start? Karty byly rozdány na startu velmi pestře - polovina startovního pole nasadila středně tvrdé pneumatiky - sedmička ve složení Ocon, Verstappen, Hülkenberg, Hamilton, Zhou, Cunoda obula nejtvrdší a pilot McLarenu nejměkčí směs. Teplota trati (41°C) i vzduchu (27°C) byla zhruba stejná jako při kvalifikaci, vítr se zklidnil, bylo sice zamračeno, ale na predikovaný déšť to opravdu nevypadalo.
Na startu si Pérez pohlídal Alonsa, k němuž se sice na chvíli přiblížil Sainz jr., ale ve španělském duelu zvítězila zkušenost. Zaváhal Magnussen, jenž se propadl o dvě místa, na opačném konci pole se Nyck de Vries podíval zblízka na záď Norrisova vozu a poškodil si přední spoiler. Lehký ťukanec předvedli i Hülkenberg s Hamiltonem, ale byl kolo na kolo, takže pro oba bez jakýchkoli problémů.
Verstappen v prvních dvou kolech zdolal Ocona a Bottase a ve 4. okruhu využil souboje Magnussena s Leclercem a protáhl se na cílové rovince před oba dopředu. Postup na druhé místo pak ještě lemoval Russell (8.), Gasly (9.), Sainz jr. (14.) a konečně Alonso (15.). Pérez jedoucí v čele měl sice náskok a jel na měkčí směsi, ale bylo jasné, že je otázkou, kdy se Verstappen dostane do jeho závěsu. Proto Mexičan zajel ve 21. kole do boxů, aby tu za 2,2 vteřiny vyměnil žluté pneu za bílé. Max se tak dostal do čela a bylo otázkou, jak dlouho na trati na tvrdých pneumatikách vydrží.
V Miami je zastávka v boxech predikována na 17 vteřin. Pérez zhruba tutéž dobu na Verstappena ztrácel - jejich nejmenší odstup činil asi 15,6 vteřiny, ale s přibývajícím závěrem Verstappen opět zabral a vyšrouboval náskok na 18,3 vteřiny. Bylo zřejmé, že pneumatiky mu drží, ale totéž se dalo čekat od Péreze, proto tým naplánoval Holanďanovu zastávku na 46. kolo. Nebyla ideální, mechanici Maxe odbavili za 3,1 vteřiny, takže na okruh vyjel s menší ztrátou na týmového kolegu. Stačily mu však dvě kola, aby si připravil útok a na konci 48. okruhu na cílové rovnice zaútočil a vzal si vedení zpět. Navíc dokázal Checa "utrhnout" a vzápětí trojím navýšením nejrychlejšího času na kolo odskočit z ošidné DRS zóny. V závěru lze říci, že Mexičan do jisté míry rezignoval, i proto byl odstup v cíli poměrně velký.
Alonso jel v podstatě osamělý závod. Sice musel odrážet útoky Sainze jr., do boxů zajel ve 25. kole a díky tomu přišel o třetí místo ve prospěch svého krajana, ale záhy se ukázaly dvě věci. Sainz jr. zkazil zastávku a Fernando byl jednoduše rychlejší. Carlose pokořil už ve 27. kole a pak až do cíle neměl nic jiného na práci, než dojet. Sainz jr. se pokusil o undercut a nejspíš na poslední chvíli a poněkud zbrkle zamířil do boxů v 19. kole. Sice se před Alonsa dostal, ale už ve 21. kole bylo oznámeno, že je vyšetřován kvůli překročení rychlostního limitu a o dvě kola později byl verdikt jasný: penalizace pěti vteřinami. V konečném důsledku ho zase až tak trápit nemusela, protože neodolal útoku George Russella a před Hamiltonem měl dostatečný náskok. Své si ale užil s Oconem, jehož sice předjel v 30. kole, ale pak se dopustil chyby a musel si tentýž manévr o čtyři kola později zopakovat. Leclerc se trápil s Magnussenem, jenž mu nakonec uhnul do boxů (Charles stavěl v 18. kole) a podstatnou část strávil v druhé desítce, z níž se vyhrabal až po zastávkách soupeřů. Stěžoval si na poskakující auto a opět se dostal do klinče s Magnussenem, jehož porazil až ve 38. kole a s velkým vypětím.
Do hry ale vstoupily Mercedesy. Russell svedl v 10. kole bitvu s Gaslym, v 18. kole stejně jako Leclerc zajel do boxů a pak postupoval vpřed: Stroll (24.), Cunoda (26.), Hülkenberg (28.) - to byly jeho "oběti". Ve 32. kole mu uvolnil cestu Hamilton, jedoucí opačnou strategii, takže George mohl předjet i Ocona (36.) a konečně kolo nato i Sainze jr. Víc už dosáhnout nešlo. Hamilton po výměně ve 38. kole měl na středně tvrdé směsi výhodu, takže si mohl postupně podat Bottase (40.), Magnussena (47.), Gaslyho (53.) a dvě a půl kola před cílem i Leclerca, ačkoliv Monačan nesložil zbraně a pokoušel se až do poslední chvíle o odplatu.
Alpiny zpočátku figurovaly na rozhraní TOP 5, ale závěr ukázal, že ještě druhé výkonnostní skupině ve složení Aston Martin / Mercedes / Ferrari nestačí. Ocon ale dlouho vzdoroval Sainzovi i Hamiltonovi, ale jeho naděje na lepší umístění možná podryla také obrácená strategie. Magnussen asi nečekal, že udrží dlouho nadějnou pozici, ale dokázal odolávat soupeřům a zejména již zmíněnému Leclercovi. Nakonec uhájil bod, zatímco Hülkenberg se dopustil několika chyb a malou útěchou mu mohlo být po chvíli držené nejrychlejší kolo.
Naděje nenaplnili ani piloti Alfy Romeo a AlphaTauri, byť Cunoda se opět dostal na dosah bodovaných příček, ale na Magnussena ztrácel příliš mnoho. Navíc do posledních metrů hájil pozici před Strollem - toho musela hodně mrzet nepovedená kvalifikace. Zcela vyhořel McLaren - ačkoliv piloti zkusili jako jediní naprosto alternativní strategii, už v 5. (Norris) a 6. kole (Piastri) měnili pneu a potáceli se v poslední čtvrtině startovního pole.
Verstappen tak do jisté míry odpověděl na otázku, zda se Pérezovi podaří zdramatizovat šampionát. Nejenže si vzal plný počet bodů, ještě jeho výkon provázel výrok: "Vyhrál by snad i po startu z posledního místa!" Red Bull má od ostatních týmů odstup přímo propastný a divákům nezbývá než se nachystat na sezónu podobnou roku 2016 - ovšem otázkou zůstává, zda se Pérezovi podaří dosáhnout podobné "drzosti" jako tehdy Nico Rosbergovi.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.