Americký závod se nesl v duchu překvapivé kvalifikace a otázka dne byla jasná - dopustí Max Verstappen svou chybou převzít otěže týmovému kolegovi? Nakonec se ukázalo, že v rámci vlastní ligy vozy nápojového gigantu udělaly z konkurence stafáž a rozdaly si to jen mezi sebou.
Nejdůležitější otázka - podaří se Pérezovi překlopit vývoj šampionátu na svou stranu? A od ní se odvíjela druhá - zvládne Mexičan bez potíží start? Karty byly rozdány na startu velmi pestře - polovina startovního pole nasadila středně tvrdé pneumatiky - sedmička ve složení Ocon, Verstappen, Hülkenberg, Hamilton, Zhou, Cunoda obula nejtvrdší a pilot McLarenu nejměkčí směs. Teplota trati (41°C) i vzduchu (27°C) byla zhruba stejná jako při kvalifikaci, vítr se zklidnil, bylo sice zamračeno, ale na predikovaný déšť to opravdu nevypadalo.
Na startu si Pérez pohlídal Alonsa, k němuž se sice na chvíli přiblížil Sainz jr., ale ve španělském duelu zvítězila zkušenost. Zaváhal Magnussen, jenž se propadl o dvě místa, na opačném konci pole se Nyck de Vries podíval zblízka na záď Norrisova vozu a poškodil si přední spoiler. Lehký ťukanec předvedli i Hülkenberg s Hamiltonem, ale byl kolo na kolo, takže pro oba bez jakýchkoli problémů.
Verstappen v prvních dvou kolech zdolal Ocona a Bottase a ve 4. okruhu využil souboje Magnussena s Leclercem a protáhl se na cílové rovince před oba dopředu. Postup na druhé místo pak ještě lemoval Russell (8.), Gasly (9.), Sainz jr. (14.) a konečně Alonso (15.). Pérez jedoucí v čele měl sice náskok a jel na měkčí směsi, ale bylo jasné, že je otázkou, kdy se Verstappen dostane do jeho závěsu. Proto Mexičan zajel ve 21. kole do boxů, aby tu za 2,2 vteřiny vyměnil žluté pneu za bílé. Max se tak dostal do čela a bylo otázkou, jak dlouho na trati na tvrdých pneumatikách vydrží.
V Miami je zastávka v boxech predikována na 17 vteřin. Pérez zhruba tutéž dobu na Verstappena ztrácel - jejich nejmenší odstup činil asi 15,6 vteřiny, ale s přibývajícím závěrem Verstappen opět zabral a vyšrouboval náskok na 18,3 vteřiny. Bylo zřejmé, že pneumatiky mu drží, ale totéž se dalo čekat od Péreze, proto tým naplánoval Holanďanovu zastávku na 46. kolo. Nebyla ideální, mechanici Maxe odbavili za 3,1 vteřiny, takže na okruh vyjel s menší ztrátou na týmového kolegu. Stačily mu však dvě kola, aby si připravil útok a na konci 48. okruhu na cílové rovnice zaútočil a vzal si vedení zpět. Navíc dokázal Checa "utrhnout" a vzápětí trojím navýšením nejrychlejšího času na kolo odskočit z ošidné DRS zóny. V závěru lze říci, že Mexičan do jisté míry rezignoval, i proto byl odstup v cíli poměrně velký.
Alonso jel v podstatě osamělý závod. Sice musel odrážet útoky Sainze jr., do boxů zajel ve 25. kole a díky tomu přišel o třetí místo ve prospěch svého krajana, ale záhy se ukázaly dvě věci. Sainz jr. zkazil zastávku a Fernando byl jednoduše rychlejší. Carlose pokořil už ve 27. kole a pak až do cíle neměl nic jiného na práci, než dojet. Sainz jr. se pokusil o undercut a nejspíš na poslední chvíli a poněkud zbrkle zamířil do boxů v 19. kole. Sice se před Alonsa dostal, ale už ve 21. kole bylo oznámeno, že je vyšetřován kvůli překročení rychlostního limitu a o dvě kola později byl verdikt jasný: penalizace pěti vteřinami. V konečném důsledku ho zase až tak trápit nemusela, protože neodolal útoku George Russella a před Hamiltonem měl dostatečný náskok. Své si ale užil s Oconem, jehož sice předjel v 30. kole, ale pak se dopustil chyby a musel si tentýž manévr o čtyři kola později zopakovat. Leclerc se trápil s Magnussenem, jenž mu nakonec uhnul do boxů (Charles stavěl v 18. kole) a podstatnou část strávil v druhé desítce, z níž se vyhrabal až po zastávkách soupeřů. Stěžoval si na poskakující auto a opět se dostal do klinče s Magnussenem, jehož porazil až ve 38. kole a s velkým vypětím.
Do hry ale vstoupily Mercedesy. Russell svedl v 10. kole bitvu s Gaslym, v 18. kole stejně jako Leclerc zajel do boxů a pak postupoval vpřed: Stroll (24.), Cunoda (26.), Hülkenberg (28.) - to byly jeho "oběti". Ve 32. kole mu uvolnil cestu Hamilton, jedoucí opačnou strategii, takže George mohl předjet i Ocona (36.) a konečně kolo nato i Sainze jr. Víc už dosáhnout nešlo. Hamilton po výměně ve 38. kole měl na středně tvrdé směsi výhodu, takže si mohl postupně podat Bottase (40.), Magnussena (47.), Gaslyho (53.) a dvě a půl kola před cílem i Leclerca, ačkoliv Monačan nesložil zbraně a pokoušel se až do poslední chvíle o odplatu.
Alpiny zpočátku figurovaly na rozhraní TOP 5, ale závěr ukázal, že ještě druhé výkonnostní skupině ve složení Aston Martin / Mercedes / Ferrari nestačí. Ocon ale dlouho vzdoroval Sainzovi i Hamiltonovi, ale jeho naděje na lepší umístění možná podryla také obrácená strategie. Magnussen asi nečekal, že udrží dlouho nadějnou pozici, ale dokázal odolávat soupeřům a zejména již zmíněnému Leclercovi. Nakonec uhájil bod, zatímco Hülkenberg se dopustil několika chyb a malou útěchou mu mohlo být po chvíli držené nejrychlejší kolo.
Naděje nenaplnili ani piloti Alfy Romeo a AlphaTauri, byť Cunoda se opět dostal na dosah bodovaných příček, ale na Magnussena ztrácel příliš mnoho. Navíc do posledních metrů hájil pozici před Strollem - toho musela hodně mrzet nepovedená kvalifikace. Zcela vyhořel McLaren - ačkoliv piloti zkusili jako jediní naprosto alternativní strategii, už v 5. (Norris) a 6. kole (Piastri) měnili pneu a potáceli se v poslední čtvrtině startovního pole.
Verstappen tak do jisté míry odpověděl na otázku, zda se Pérezovi podaří zdramatizovat šampionát. Nejenže si vzal plný počet bodů, ještě jeho výkon provázel výrok: "Vyhrál by snad i po startu z posledního místa!" Red Bull má od ostatních týmů odstup přímo propastný a divákům nezbývá než se nachystat na sezónu podobnou roku 2016 - ovšem otázkou zůstává, zda se Pérezovi podaří dosáhnout podobné "drzosti" jako tehdy Nico Rosbergovi.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.