Kvalifikace a sprint naznačil velmi, ale skutečně velmi mírný posun sil, proto se čekalo, co přinese "dospělý" závod v ulicích ázerbajdžánského hlavního města. Nakonec byli milovníci zápletek asi zklamáni, jediný napínavý boj se odehrál o prémiový bod za nejrychlejší kolo.
Slunečná obloha, trať sálající téměř 40°C a v čele překvapivě rudý vůz Charlese Leclerca. Karty byly rozdány, i když včerejší sprint leccos naznačoval. Do čtvrtého závodu letošní sezóny nazulo celé startovní pole středně tvrdou směs s výjimkou trojice de Vries, Ocon a Hülkenberg, přičemž poslední dva startovali z boxové uličky, protože na svých vozech provedli nutné technické úpravy.
Padla otázka nikoli zda, ale kdy se Verstappen dostane přes Leclerca. Trvalo mu to dvě kola, ve třetím už před první zatáčkou byl v čele. Monačan pak mohl jen koukat, jak ho rychlostně nedostižný Red Bull Sergia Péreze na stejném místě odsunul v 6. kole na třetí místo. Záhy piloti seznali, že žluté pneu nejsou tím nejlepším materiálem a už v 7. kole zahájil Bottas jejich výměnu za nejtvrdší směs. Do boxů zajeli ještě Albon (8.), Piastri, Cunoda a Sargeant (9.) a Hamilton s Norrisem (10.), což pro ně byl jistý handicap. V 11. kole nevyšel de Vriesovi výjezd ze zatáčky 5 a odstavil svůj vůz v následující "šestce". Byl vyhlášen režim virtuálního safety caru a z boxů Red Bullu přišel pokyn, aby zastavil Verstappen. Jenže krátce poté na trať zamířil Bernd Mayländer a Verstappen tak svou vedoucí pozici ztratil ve prospěch Péreze a Leclerca. Pochopitelně většina startovního pole vzala boxy útokem - Ferrari a Aston Martin si troufli i na double pit-stop. Když na konci 13. kola zamířil SC do boxů, bylo na trati následující pořadí: Pérez, Leclerc, Verstappen, Sainz jr., Alonso, Russell, Stroll, Ocon, Hülkenberg, Hamilton, Norris, Cunoda, Piastri, Zhou, Albon, Gasly, Magnussen, Sargeant a Bottas.
Verstappen po restartu na nic nečekal a poradil si s Leclercem. Začal stíhat Péreze, jenže Mexičan až na jedinou výjimku nechyboval a jel opravdu brilantně. Maxovi se naopak postupem času dařilo jeho vůz zvládat stále hůř. Onu jedinou chybičku udělal Checo ve 34. kole, kdy se v zatáčce 16 otřel pravým zadním kolem o bariéru. Jinak pokud Holanďan kolegu stahoval a mezi 20. a 29. kolem činil odstup od 1,1 do 1,6 vteřiny (ale DRS Max nikdy k dispozici neměl), od 30. okruhu, kdy si Verstappen začal stěžovat na práci diferenciálu a s tím zhoršenou stabilitu, začal náskok Péreze narůstat, až do 3,6 vteřiny v 39. kole. Ačkoliv Verstappen několikrát z tohoto časového polštáře sem tam něco ukrojil, tentokrát na dojetí kolegy neměl.
Leclerc po ztrátě dvou pozic vsadil na dojetí na stupních vítězů. Jeho noční můrou byl Alonso, jenž se mu v jedné fázi přiblížil až na hranici použití DRS, ale v poslední třetině jeho vůz ztrácel, takže si nepřipsal čtvrté umístění na stupních vítězů. Španěla mohl těšit alespoň vyhraný duel s krajanem Sainzem jr. Mladší z obou zástupců Pyrenejského poloostrova se nechal předjet ve třetí zatáčce po restartu a už se Aston Martinu nedokázal udržet. Naopak téměř polovinu závodu odolával útokům Lewise Hamiltona. Po většinu posledních 15 kol měl exmistr světa k dispozici DRS a nejblíž Ferrari byl v druhé zóně jeho použití, ale Carlos důležité body pro svou stáj obhájil.
Rozpolcené pocity mohl mít Stroll. Dokázal si po restartu poradit s Russellem a držel svou pozici před Hamiltonem, ale Kanaďan se dopouštěl chyb - v 16. kole lízl levým předním kolem bariéru v zatáčce 5, o tři kola později přetáhl "šestnáctku" a dotírající Hamilton tohoto zaváhání využil. Na Strolla se pak dotáhl Russell, ale ani on nevyužil příležitosti DRS, proto v nájezdu do 50. kola zajel na pokyn týmu k mechanikům, při poněkud delší zastávce (3,7 vt.) nasadil červeně označené pneu a v jakémsi soukromém sprintu získal aspoň premiérový bod za nejrychlejší kolo, o něž se do té doby přetahovali piloti obou Red Bullů, Leclerc a Alonso.
Zajímavou strategii zvolili Ocon a Hülkenberg - v době SC zůstali na trati a drželi devátou resp. desátou pozici. Nakonec jim jejich záměr a naděje v další výjezd zpomalovacího vozidla nevyšel - Nico se v posledních osmi kolech s odcházejícími pneumatikami trápil a propadal z 10. až na 14. pozici, stavěl v 50. kole a ještě mechanici jeho zastávku zpackali a přezouvali pneumatiky v čase 6,4, takže Němec nakonec skončil se ztrátou kola. Ocon zamířil do boxů o kolo později a málem pokosil pracovníky připravující ceremoniál.
Neviditelný, ale efektivní závod odjeli piloti McLarenu, ačkoliv na první čtyři týmy neměli nárok. Zejména u Piastriho, sužovaného zdravotními problémy, byl výkon více než obětavý. Nedařilo se naopak Bottasovi, jehož nespasily ani tři zastávky v boxech, a mátožný výkon podal také Gasly. Pokud si některé týmy dělaly naději, že by mohly proniknout na lepší pozice, velmi konzervativní Grand Prix jejich naděje nenaplnila. Byl to závod plný náznaků, s minimem předjíždění - většinou pod režimem DRS, ale na druhou stranu držel diváky ve stálém napětí, zda se nějaký ten manévr nepovede.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.