Kvalifikace a sprint naznačil velmi, ale skutečně velmi mírný posun sil, proto se čekalo, co přinese "dospělý" závod v ulicích ázerbajdžánského hlavního města. Nakonec byli milovníci zápletek asi zklamáni, jediný napínavý boj se odehrál o prémiový bod za nejrychlejší kolo.
Slunečná obloha, trať sálající téměř 40°C a v čele překvapivě rudý vůz Charlese Leclerca. Karty byly rozdány, i když včerejší sprint leccos naznačoval. Do čtvrtého závodu letošní sezóny nazulo celé startovní pole středně tvrdou směs s výjimkou trojice de Vries, Ocon a Hülkenberg, přičemž poslední dva startovali z boxové uličky, protože na svých vozech provedli nutné technické úpravy.
Padla otázka nikoli zda, ale kdy se Verstappen dostane přes Leclerca. Trvalo mu to dvě kola, ve třetím už před první zatáčkou byl v čele. Monačan pak mohl jen koukat, jak ho rychlostně nedostižný Red Bull Sergia Péreze na stejném místě odsunul v 6. kole na třetí místo. Záhy piloti seznali, že žluté pneu nejsou tím nejlepším materiálem a už v 7. kole zahájil Bottas jejich výměnu za nejtvrdší směs. Do boxů zajeli ještě Albon (8.), Piastri, Cunoda a Sargeant (9.) a Hamilton s Norrisem (10.), což pro ně byl jistý handicap. V 11. kole nevyšel de Vriesovi výjezd ze zatáčky 5 a odstavil svůj vůz v následující "šestce". Byl vyhlášen režim virtuálního safety caru a z boxů Red Bullu přišel pokyn, aby zastavil Verstappen. Jenže krátce poté na trať zamířil Bernd Mayländer a Verstappen tak svou vedoucí pozici ztratil ve prospěch Péreze a Leclerca. Pochopitelně většina startovního pole vzala boxy útokem - Ferrari a Aston Martin si troufli i na double pit-stop. Když na konci 13. kola zamířil SC do boxů, bylo na trati následující pořadí: Pérez, Leclerc, Verstappen, Sainz jr., Alonso, Russell, Stroll, Ocon, Hülkenberg, Hamilton, Norris, Cunoda, Piastri, Zhou, Albon, Gasly, Magnussen, Sargeant a Bottas.
Verstappen po restartu na nic nečekal a poradil si s Leclercem. Začal stíhat Péreze, jenže Mexičan až na jedinou výjimku nechyboval a jel opravdu brilantně. Maxovi se naopak postupem času dařilo jeho vůz zvládat stále hůř. Onu jedinou chybičku udělal Checo ve 34. kole, kdy se v zatáčce 16 otřel pravým zadním kolem o bariéru. Jinak pokud Holanďan kolegu stahoval a mezi 20. a 29. kolem činil odstup od 1,1 do 1,6 vteřiny (ale DRS Max nikdy k dispozici neměl), od 30. okruhu, kdy si Verstappen začal stěžovat na práci diferenciálu a s tím zhoršenou stabilitu, začal náskok Péreze narůstat, až do 3,6 vteřiny v 39. kole. Ačkoliv Verstappen několikrát z tohoto časového polštáře sem tam něco ukrojil, tentokrát na dojetí kolegy neměl.
Leclerc po ztrátě dvou pozic vsadil na dojetí na stupních vítězů. Jeho noční můrou byl Alonso, jenž se mu v jedné fázi přiblížil až na hranici použití DRS, ale v poslední třetině jeho vůz ztrácel, takže si nepřipsal čtvrté umístění na stupních vítězů. Španěla mohl těšit alespoň vyhraný duel s krajanem Sainzem jr. Mladší z obou zástupců Pyrenejského poloostrova se nechal předjet ve třetí zatáčce po restartu a už se Aston Martinu nedokázal udržet. Naopak téměř polovinu závodu odolával útokům Lewise Hamiltona. Po většinu posledních 15 kol měl exmistr světa k dispozici DRS a nejblíž Ferrari byl v druhé zóně jeho použití, ale Carlos důležité body pro svou stáj obhájil.
Rozpolcené pocity mohl mít Stroll. Dokázal si po restartu poradit s Russellem a držel svou pozici před Hamiltonem, ale Kanaďan se dopouštěl chyb - v 16. kole lízl levým předním kolem bariéru v zatáčce 5, o tři kola později přetáhl "šestnáctku" a dotírající Hamilton tohoto zaváhání využil. Na Strolla se pak dotáhl Russell, ale ani on nevyužil příležitosti DRS, proto v nájezdu do 50. kola zajel na pokyn týmu k mechanikům, při poněkud delší zastávce (3,7 vt.) nasadil červeně označené pneu a v jakémsi soukromém sprintu získal aspoň premiérový bod za nejrychlejší kolo, o něž se do té doby přetahovali piloti obou Red Bullů, Leclerc a Alonso.
Zajímavou strategii zvolili Ocon a Hülkenberg - v době SC zůstali na trati a drželi devátou resp. desátou pozici. Nakonec jim jejich záměr a naděje v další výjezd zpomalovacího vozidla nevyšel - Nico se v posledních osmi kolech s odcházejícími pneumatikami trápil a propadal z 10. až na 14. pozici, stavěl v 50. kole a ještě mechanici jeho zastávku zpackali a přezouvali pneumatiky v čase 6,4, takže Němec nakonec skončil se ztrátou kola. Ocon zamířil do boxů o kolo později a málem pokosil pracovníky připravující ceremoniál.
Neviditelný, ale efektivní závod odjeli piloti McLarenu, ačkoliv na první čtyři týmy neměli nárok. Zejména u Piastriho, sužovaného zdravotními problémy, byl výkon více než obětavý. Nedařilo se naopak Bottasovi, jehož nespasily ani tři zastávky v boxech, a mátožný výkon podal také Gasly. Pokud si některé týmy dělaly naději, že by mohly proniknout na lepší pozice, velmi konzervativní Grand Prix jejich naděje nenaplnila. Byl to závod plný náznaků, s minimem předjíždění - většinou pod režimem DRS, ale na druhou stranu držel diváky ve stálém napětí, zda se nějaký ten manévr nepovede.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.