Kvalifikace a sprint naznačil velmi, ale skutečně velmi mírný posun sil, proto se čekalo, co přinese "dospělý" závod v ulicích ázerbajdžánského hlavního města. Nakonec byli milovníci zápletek asi zklamáni, jediný napínavý boj se odehrál o prémiový bod za nejrychlejší kolo.
Slunečná obloha, trať sálající téměř 40°C a v čele překvapivě rudý vůz Charlese Leclerca. Karty byly rozdány, i když včerejší sprint leccos naznačoval. Do čtvrtého závodu letošní sezóny nazulo celé startovní pole středně tvrdou směs s výjimkou trojice de Vries, Ocon a Hülkenberg, přičemž poslední dva startovali z boxové uličky, protože na svých vozech provedli nutné technické úpravy.
Padla otázka nikoli zda, ale kdy se Verstappen dostane přes Leclerca. Trvalo mu to dvě kola, ve třetím už před první zatáčkou byl v čele. Monačan pak mohl jen koukat, jak ho rychlostně nedostižný Red Bull Sergia Péreze na stejném místě odsunul v 6. kole na třetí místo. Záhy piloti seznali, že žluté pneu nejsou tím nejlepším materiálem a už v 7. kole zahájil Bottas jejich výměnu za nejtvrdší směs. Do boxů zajeli ještě Albon (8.), Piastri, Cunoda a Sargeant (9.) a Hamilton s Norrisem (10.), což pro ně byl jistý handicap. V 11. kole nevyšel de Vriesovi výjezd ze zatáčky 5 a odstavil svůj vůz v následující "šestce". Byl vyhlášen režim virtuálního safety caru a z boxů Red Bullu přišel pokyn, aby zastavil Verstappen. Jenže krátce poté na trať zamířil Bernd Mayländer a Verstappen tak svou vedoucí pozici ztratil ve prospěch Péreze a Leclerca. Pochopitelně většina startovního pole vzala boxy útokem - Ferrari a Aston Martin si troufli i na double pit-stop. Když na konci 13. kola zamířil SC do boxů, bylo na trati následující pořadí: Pérez, Leclerc, Verstappen, Sainz jr., Alonso, Russell, Stroll, Ocon, Hülkenberg, Hamilton, Norris, Cunoda, Piastri, Zhou, Albon, Gasly, Magnussen, Sargeant a Bottas.
Verstappen po restartu na nic nečekal a poradil si s Leclercem. Začal stíhat Péreze, jenže Mexičan až na jedinou výjimku nechyboval a jel opravdu brilantně. Maxovi se naopak postupem času dařilo jeho vůz zvládat stále hůř. Onu jedinou chybičku udělal Checo ve 34. kole, kdy se v zatáčce 16 otřel pravým zadním kolem o bariéru. Jinak pokud Holanďan kolegu stahoval a mezi 20. a 29. kolem činil odstup od 1,1 do 1,6 vteřiny (ale DRS Max nikdy k dispozici neměl), od 30. okruhu, kdy si Verstappen začal stěžovat na práci diferenciálu a s tím zhoršenou stabilitu, začal náskok Péreze narůstat, až do 3,6 vteřiny v 39. kole. Ačkoliv Verstappen několikrát z tohoto časového polštáře sem tam něco ukrojil, tentokrát na dojetí kolegy neměl.
Leclerc po ztrátě dvou pozic vsadil na dojetí na stupních vítězů. Jeho noční můrou byl Alonso, jenž se mu v jedné fázi přiblížil až na hranici použití DRS, ale v poslední třetině jeho vůz ztrácel, takže si nepřipsal čtvrté umístění na stupních vítězů. Španěla mohl těšit alespoň vyhraný duel s krajanem Sainzem jr. Mladší z obou zástupců Pyrenejského poloostrova se nechal předjet ve třetí zatáčce po restartu a už se Aston Martinu nedokázal udržet. Naopak téměř polovinu závodu odolával útokům Lewise Hamiltona. Po většinu posledních 15 kol měl exmistr světa k dispozici DRS a nejblíž Ferrari byl v druhé zóně jeho použití, ale Carlos důležité body pro svou stáj obhájil.
Rozpolcené pocity mohl mít Stroll. Dokázal si po restartu poradit s Russellem a držel svou pozici před Hamiltonem, ale Kanaďan se dopouštěl chyb - v 16. kole lízl levým předním kolem bariéru v zatáčce 5, o tři kola později přetáhl "šestnáctku" a dotírající Hamilton tohoto zaváhání využil. Na Strolla se pak dotáhl Russell, ale ani on nevyužil příležitosti DRS, proto v nájezdu do 50. kola zajel na pokyn týmu k mechanikům, při poněkud delší zastávce (3,7 vt.) nasadil červeně označené pneu a v jakémsi soukromém sprintu získal aspoň premiérový bod za nejrychlejší kolo, o něž se do té doby přetahovali piloti obou Red Bullů, Leclerc a Alonso.
Zajímavou strategii zvolili Ocon a Hülkenberg - v době SC zůstali na trati a drželi devátou resp. desátou pozici. Nakonec jim jejich záměr a naděje v další výjezd zpomalovacího vozidla nevyšel - Nico se v posledních osmi kolech s odcházejícími pneumatikami trápil a propadal z 10. až na 14. pozici, stavěl v 50. kole a ještě mechanici jeho zastávku zpackali a přezouvali pneumatiky v čase 6,4, takže Němec nakonec skončil se ztrátou kola. Ocon zamířil do boxů o kolo později a málem pokosil pracovníky připravující ceremoniál.
Neviditelný, ale efektivní závod odjeli piloti McLarenu, ačkoliv na první čtyři týmy neměli nárok. Zejména u Piastriho, sužovaného zdravotními problémy, byl výkon více než obětavý. Nedařilo se naopak Bottasovi, jehož nespasily ani tři zastávky v boxech, a mátožný výkon podal také Gasly. Pokud si některé týmy dělaly naději, že by mohly proniknout na lepší pozice, velmi konzervativní Grand Prix jejich naděje nenaplnila. Byl to závod plný náznaků, s minimem předjíždění - většinou pod režimem DRS, ale na druhou stranu držel diváky ve stálém napětí, zda se nějaký ten manévr nepovede.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.