Do sprintu vyrážel z posledního místa a dojel pátý. Dnes se na startu postavil do páté řady a přesto dokázal všechny své soupeře zdolat. Lewis Hamilton zanechal soupeře za sebou a nadále nechává rozuzlení letošního šampionátu otevřené.
Okruh nesoucí neoficiální jméno Interlagos (v portugalštině "mezi jezery"), jinak věnovaný výbornému pilotovi José Carlosu Pacemu (tragicky zahynul v roce 1977) byl po včerejším sprintu nažhaven na další velkou podívanou. Hamilton sice stál díky penalizaci až na 10. pozici, ale po jeho strhující jízdě v prequelu dnešní Grand Prix, kdy během 24 kol získal 15 míst většina čekala, že dojde na tuhý duel mezi oběma adepty na mistrovský titul. Pod bezmračným nebem a na trati sálající 55°C vyrazilo celé startovní pole do závodu na středně tvrdé směsi, pouze Juki Cunoda zkusil jako sám voják v poli nejměkčí pneumatiky.
Bottas tentokrát nezvládl start tak dobře jako před necelými čtyřiadvaceti hodinami, v zatáčce 2 navíc střihl trochu víc vnitřní obrubník, čehož využil na rovince mezi zatáčkami 3 a 4 Pérez, dostal se do Finova závětří a za zatáčkou 4 už měl Red Bull obsazená první dvě místa. Hamilton se dokázal během prvního kola dostat na sedmou příčku, z níž pak kolo za kolem odsouval dozadu své soupeře: Vettela (2. kolo), Sainze jr. (3.), Leclerca (4.) a v nájezdu do 6. kola mu na cílové rovince Bottas téměř zastavil, aby se Lewis dostal dopředu.
V 7. kole vyslalo vedení závodu na trať safety car, protože po kolizi Cunody a Strolla (4. kolo) bylo v zatáčce 2 na trati hodně nebezpečných úlomků Japoncova předního křídla. Vozy tak dvakrát projely boxy a nájezd do 10. kola už byl restartem. Ovšem netrvalo dlouho a v zatáčce 2 připravil Räikkönen o přední spoiler Schumachera, takže od 12. do poloviny 14. kola jeli piloti v režimu virtuálního safety caru. Hamilton pak mílovými kroky stahoval Péreze, jenž žádal boxovou zídku, aby Verstappen počkal a dal mu možnost výhody DRS - Horner & spol. na tuto prosbu nereagovali. Hamilton poprvé zaútočil v 18. kole a před zatáčkou 1 byl před Mexičanem, ale ten mu v druhé DRS zóně předjetí vrátil. O kolo později už Lewis měl připravený útok lépe a Checo už odpovědět nedokázal.
Následovaly výměny pneumatik: Hamilton 27. kolo, Verstappen 28. kolo, ale do závětří Holanďana se Lewis nedostal, tak trochu i kvůli Ricciardovi, jenž se v té chvíli vyskytoval před ním. Následoval taktický druhý stint a když se začalo spekulovat, jaké pneumatiky nasadit do poslední části, Verstappen zahájil jako první ze špice druhé výměny (41. kolo). Následoval Bottas (42.), Pérez (43.) a konečně Hamilton (44.), mající po výměnách ztrátu na první příčku 2,6 vteřiny. Oba piloti Mercedesu si nebyli jisti volbou tvrdých pneumatik, Bottas dokonce do vysílačky prohlásil, že tým tím zahodil šanci na pohodlné double vítězství.
Faktem ale bylo, že po čtyřech kolech už byl Hamilton na dostřel Verstappena - první jejich tvrdý duel nastal ve 48. kole, kdy Lewis mezi zatáčkami 3 a 4 v režimu DRS Verstappena překonal, ale Max agresivním manévrem donutil Lewise vyjet z trati, on sám samozřejmě mířil stejným směrem. Vrátili se na dráhu bez zjevného poškození, jenom přidělali vrásky stewardům, kteří se incidentem začali zabývat. Nakonec ho zhodnotili jako akci nepotřebující další postih. Hamilton pak zhruba na osm devět kol trošičku Verstappena nechal poodjet, ale v 58. kole už zase útočil naplno - Max před ním na rovince druhé DRS zóny dvakrát změnil směr a vysloužil si později napomenutí černobílou vlajkou za nesportovní chování. V 59. kole už neměl šanci a naplnil se tak jeho předpoklad, že Hamiltonovi neodolá. Na témže místě (mezi zatáčkami 3 a 4) ho Hamilton předjel a pak už se mu v pohodě vzdaloval. Max nejspíš pochopil, že nemá smysl zkoušet s Lewisem bojovat, i proto mu v cíli na vítěze chybělo přes 10. vteřin.
Bottas po propadu na 4. místo vydělal na prvních zastávkách, Pérez stavěl ve 29. kole, Bottas o dva okruhy později a dostal se na trať před Mexičanem. Jedenáct kol před cílem dostal od depa pokyn, aby zabral naplno a pokusil se ještě Verstappena dohnat, ale ze ztráty 9 vteřin ubral pouhých pět - kdo ví, kdyby jel na požadované středně tvrdé směsi, možná měl větší šance. Pérez byl na začátku předposledního kola stažen do boxů pro nejměkčí pneumatiky a dokázal v posledním kole nejrychlejším časem uzmout Hamiltonovi důležitý bod.
Piloti Ferrari zpočátku měli možná ambice zapojit se do boje s TOP 4, ale nakonec se spokojili s kontrolou 5. a 6. příčky, kde je nikdo neohrozil. Sainz jr. neměl tak dobrý start, navíc se po jeho pravé straně pokoušel prodrat Norris, ale neměl dost místa a doslova si "svlékl" levou zadní pneumatiku. Na prázdném plášti musel ujet celé kolo, naštěstí pro něj jeho hrozivou ztrátu eliminoval safety car, takže Lando nakonec po odstoupení Ricciarda (mimochodem jeho vůbec první v této sezóně) aspoň symbolicky zachránil čest McLarenu.
Cunoda opět neuspěl - po kolizi se Strollem, kterou překvapivě komisaři vyhodnotili jako jeho chybu, se marně pokoušel bránit nějaké pozice, nakonec si odpykal svůj trest v boxech a propadl se až na rozhraní třetí a čtvrté čtvrtiny. Gasly sváděl urputné boje především s oběma vozy Alpine - po výměně pneumatik v 52. kole se dokázal dostat nejdřív před Ocona (61. kolo) a poté i Alonsa (62. kolo). Díky tomu se duel těchto týmů v Poháru konstruktérů nadále nese ve vyrovnaném duchu.
Smůlu si tentokrát vybral Mick Schumacher, jehož v nájezdu po restartu "obral" o přední spoiler Kimi Räikkönen. Zvláštní bylo, že šlo o podobnou situaci jako mezi Strollem a Cunodou, ovšem tady komisaři nezasahovali. Mick musel objet celé kolo s křídlem zakleslým pod "nosem" a přišel tím o náznak jakékoli šance. Pro pořádek - piloti se dočkali ještě jednoho kratičkého VSC, když při nájezdu na cílovou rovinku v 31. kole cosi odletělo ze Strollova Aston Martinu. Šlo však o pouhý mžik, jen několik vteřin.
Hamilton tedy stáhl z Verstappenova náskoku 7 bodů a zdá se, že ještě neřekl poslední slovo. Zajímavý bude hned následující duel - na zcela neznámé nové trati v katarském Losailu se budou přerozdělovat další důležité body...
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.