Do sprintu vyrážel z posledního místa a dojel pátý. Dnes se na startu postavil do páté řady a přesto dokázal všechny své soupeře zdolat. Lewis Hamilton zanechal soupeře za sebou a nadále nechává rozuzlení letošního šampionátu otevřené.
Okruh nesoucí neoficiální jméno Interlagos (v portugalštině "mezi jezery"), jinak věnovaný výbornému pilotovi José Carlosu Pacemu (tragicky zahynul v roce 1977) byl po včerejším sprintu nažhaven na další velkou podívanou. Hamilton sice stál díky penalizaci až na 10. pozici, ale po jeho strhující jízdě v prequelu dnešní Grand Prix, kdy během 24 kol získal 15 míst většina čekala, že dojde na tuhý duel mezi oběma adepty na mistrovský titul. Pod bezmračným nebem a na trati sálající 55°C vyrazilo celé startovní pole do závodu na středně tvrdé směsi, pouze Juki Cunoda zkusil jako sám voják v poli nejměkčí pneumatiky.
Bottas tentokrát nezvládl start tak dobře jako před necelými čtyřiadvaceti hodinami, v zatáčce 2 navíc střihl trochu víc vnitřní obrubník, čehož využil na rovince mezi zatáčkami 3 a 4 Pérez, dostal se do Finova závětří a za zatáčkou 4 už měl Red Bull obsazená první dvě místa. Hamilton se dokázal během prvního kola dostat na sedmou příčku, z níž pak kolo za kolem odsouval dozadu své soupeře: Vettela (2. kolo), Sainze jr. (3.), Leclerca (4.) a v nájezdu do 6. kola mu na cílové rovince Bottas téměř zastavil, aby se Lewis dostal dopředu.
V 7. kole vyslalo vedení závodu na trať safety car, protože po kolizi Cunody a Strolla (4. kolo) bylo v zatáčce 2 na trati hodně nebezpečných úlomků Japoncova předního křídla. Vozy tak dvakrát projely boxy a nájezd do 10. kola už byl restartem. Ovšem netrvalo dlouho a v zatáčce 2 připravil Räikkönen o přední spoiler Schumachera, takže od 12. do poloviny 14. kola jeli piloti v režimu virtuálního safety caru. Hamilton pak mílovými kroky stahoval Péreze, jenž žádal boxovou zídku, aby Verstappen počkal a dal mu možnost výhody DRS - Horner & spol. na tuto prosbu nereagovali. Hamilton poprvé zaútočil v 18. kole a před zatáčkou 1 byl před Mexičanem, ale ten mu v druhé DRS zóně předjetí vrátil. O kolo později už Lewis měl připravený útok lépe a Checo už odpovědět nedokázal.
Následovaly výměny pneumatik: Hamilton 27. kolo, Verstappen 28. kolo, ale do závětří Holanďana se Lewis nedostal, tak trochu i kvůli Ricciardovi, jenž se v té chvíli vyskytoval před ním. Následoval taktický druhý stint a když se začalo spekulovat, jaké pneumatiky nasadit do poslední části, Verstappen zahájil jako první ze špice druhé výměny (41. kolo). Následoval Bottas (42.), Pérez (43.) a konečně Hamilton (44.), mající po výměnách ztrátu na první příčku 2,6 vteřiny. Oba piloti Mercedesu si nebyli jisti volbou tvrdých pneumatik, Bottas dokonce do vysílačky prohlásil, že tým tím zahodil šanci na pohodlné double vítězství.
Faktem ale bylo, že po čtyřech kolech už byl Hamilton na dostřel Verstappena - první jejich tvrdý duel nastal ve 48. kole, kdy Lewis mezi zatáčkami 3 a 4 v režimu DRS Verstappena překonal, ale Max agresivním manévrem donutil Lewise vyjet z trati, on sám samozřejmě mířil stejným směrem. Vrátili se na dráhu bez zjevného poškození, jenom přidělali vrásky stewardům, kteří se incidentem začali zabývat. Nakonec ho zhodnotili jako akci nepotřebující další postih. Hamilton pak zhruba na osm devět kol trošičku Verstappena nechal poodjet, ale v 58. kole už zase útočil naplno - Max před ním na rovince druhé DRS zóny dvakrát změnil směr a vysloužil si později napomenutí černobílou vlajkou za nesportovní chování. V 59. kole už neměl šanci a naplnil se tak jeho předpoklad, že Hamiltonovi neodolá. Na témže místě (mezi zatáčkami 3 a 4) ho Hamilton předjel a pak už se mu v pohodě vzdaloval. Max nejspíš pochopil, že nemá smysl zkoušet s Lewisem bojovat, i proto mu v cíli na vítěze chybělo přes 10. vteřin.
Bottas po propadu na 4. místo vydělal na prvních zastávkách, Pérez stavěl ve 29. kole, Bottas o dva okruhy později a dostal se na trať před Mexičanem. Jedenáct kol před cílem dostal od depa pokyn, aby zabral naplno a pokusil se ještě Verstappena dohnat, ale ze ztráty 9 vteřin ubral pouhých pět - kdo ví, kdyby jel na požadované středně tvrdé směsi, možná měl větší šance. Pérez byl na začátku předposledního kola stažen do boxů pro nejměkčí pneumatiky a dokázal v posledním kole nejrychlejším časem uzmout Hamiltonovi důležitý bod.
Piloti Ferrari zpočátku měli možná ambice zapojit se do boje s TOP 4, ale nakonec se spokojili s kontrolou 5. a 6. příčky, kde je nikdo neohrozil. Sainz jr. neměl tak dobrý start, navíc se po jeho pravé straně pokoušel prodrat Norris, ale neměl dost místa a doslova si "svlékl" levou zadní pneumatiku. Na prázdném plášti musel ujet celé kolo, naštěstí pro něj jeho hrozivou ztrátu eliminoval safety car, takže Lando nakonec po odstoupení Ricciarda (mimochodem jeho vůbec první v této sezóně) aspoň symbolicky zachránil čest McLarenu.
Cunoda opět neuspěl - po kolizi se Strollem, kterou překvapivě komisaři vyhodnotili jako jeho chybu, se marně pokoušel bránit nějaké pozice, nakonec si odpykal svůj trest v boxech a propadl se až na rozhraní třetí a čtvrté čtvrtiny. Gasly sváděl urputné boje především s oběma vozy Alpine - po výměně pneumatik v 52. kole se dokázal dostat nejdřív před Ocona (61. kolo) a poté i Alonsa (62. kolo). Díky tomu se duel těchto týmů v Poháru konstruktérů nadále nese ve vyrovnaném duchu.
Smůlu si tentokrát vybral Mick Schumacher, jehož v nájezdu po restartu "obral" o přední spoiler Kimi Räikkönen. Zvláštní bylo, že šlo o podobnou situaci jako mezi Strollem a Cunodou, ovšem tady komisaři nezasahovali. Mick musel objet celé kolo s křídlem zakleslým pod "nosem" a přišel tím o náznak jakékoli šance. Pro pořádek - piloti se dočkali ještě jednoho kratičkého VSC, když při nájezdu na cílovou rovinku v 31. kole cosi odletělo ze Strollova Aston Martinu. Šlo však o pouhý mžik, jen několik vteřin.
Hamilton tedy stáhl z Verstappenova náskoku 7 bodů a zdá se, že ještě neřekl poslední slovo. Zajímavý bude hned následující duel - na zcela neznámé nové trati v katarském Losailu se budou přerozdělovat další důležité body...
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.