Pokračující souboj Hamilton - Verstappen se na Hungaroringu, mimochodem trati, která drží třetí místo v dlouhodobém zařazování do kalendáře F1, dostal do další dimenze. Ukázal to zejména samotný závěr, při něž Mercedes takticky odstavil svého soupeře.
Nad tratí slunce, teplota značně vysoká (vzduch 29-30°C, trať 58-60°C), vlhkost vzduchu 48 % a zpočátku mírný, severozápadní vítr o síle 2,1 km/h. To byly podmínky pro kvalifikaci mimořádné očekávanou. Jak známo, Maďarsko je trať, kde se dá předjíždět snad na jediném místě a proto je startovní rošt důležitý asi stejně jako v Monacu.
Q1 - 18 minutPrvní na trati bylo trio Cunoda, Mazepin a Räikkönen, zatímco Mick Schumacher v "plné polní" čekal na zázrak po tréninkové nehodě. Mechanici sice pracovali jak o život, ale nakonec Němec neodjel v kvalifikaci ani metr. První čas stanovil Cunoda (1.18,163), ale bylo jasné, že je na hony vzdálen tomu, co předvede špička.
Dalo by se říci, že v ní zpočátku vládla poklidná nálada a největší soupeře dělily zhruba dvě desetiny: Verstappen 1:16,214, Hamilton 1:16,424 a Bottas 1:16,610. Poměrně překvapivě se prezentovaly rudé maranellské oře, Leclerc 1:17,084, ovšem Sainz jr. vystřihl čas 1.16,649 a naznačil, že ony výkony v posledním tréninku nebyly jen plácnutím do vody.
Rozhodující byly pak poslední minuty, kdy se zejména u Williamsu bojovalo o zachování tradice a postupu do Q2, ale Russell přes veškerou snahu neuspěl, zato Kimi Räikkönen si hned třemi výkony (od 1:17,963 přes 1:17,703 až po 1:17,553) zajistil Q2 a všemi by Russella zdolal. Stejně se do Q2 protáhl i Giovinazzi, po incidentech z tréninku pouze napomínaný.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Russell, Latifi, Mazepin a Schumacher.
Q2 - 15 minutSnaha špičky opět tkvěla v pokusu se kvalifikovat na středně tvrdé směsi a časy byly pochopitelně o něco málo pomalejší. Hamilton zajel 1:16,553, Bottas 1:17,083, Verstappen 1:16,769 a Pérez 1:17,203. Do toho přišla necelých sedm minut před koncem nehoda Carlose Sainze jr., jenž v závěru svého rychlého kola nezvládl poslední zatáčku a bokem narazil do bariéry. Při snaze odjet z místa nehody se mu pod přední kola dostal ulomený přední spoiler a bylo po jakékoli naději. Restart v 15:41 ale žádnou iniciativu nespustil, až tři a třičtvrte minuty před koncem Q2 vyjely na trať téměř všechny vozy. U Red Bullu se rozhodli vsadit na jistotu a nasadili měkkou směs a Verstappen s ní dominoval (1:15,650), zlepšil se i Pérez (1:16,443), ale Mercedes ustál tlak - Bottas sice měl namále, ale zlepšil si i na žluté sadě svůj čas na 1:16,702, Hamilton takticky odjel rychlé kolo na měkké směsi, ale když dostal z boxů zprávu, že projde do poslední části kvalifikace, závěr vypustil.
Do Q3 nepostoupili: Ricciardo, Stroll, Räikkönen, Giovinazzi a Sainz jr.
Q3 - 12 minutPoslední část měla obvyklý charakter - v první polovině zajeli piloti první várku časů, která překvapivě dominantně vyzněla pro Mercedes. Pak se vozy stáhly do boxů a na trati zůstal osamělý Vettel, jenž zvolil jediný pokus, ale chybička v šikaně ho stála cenné setiny.
Před druhými pokusy nastalo velké taktické vyčkávání a pro zásadní výsledek kvalifikace bylo důležité, že oba Mercedesy vyjely před Red Bully. Zvláště Hamilton vyjížděl z boxů tak pomalu, že při pohledu na časomíru bylo otázkou, zda za ním jedoucí Red Bully vůbec stihnou do kola posledního pokusu najet. Verstappenovi se to o necelé dvě vteřiny povedlo, za ním jedoucí Pérez už jenom vztekle registroval šachovnicovou vlajku. Není třeba podotýkat, že dvojice Bottas aHamilton už své druhé pokusy absolvovala pomaleji, Verstappen se sice dokázal zlepšit, ale jen o 140 setin a to na posun před Valtteriho nestačilo. Pro někoho nefér hra (ovšem nikoli za hranou pravidel), pro jiné perfektní taktický manévr. Vyberte si sami...
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.