Pokračující souboj Hamilton - Verstappen se na Hungaroringu, mimochodem trati, která drží třetí místo v dlouhodobém zařazování do kalendáře F1, dostal do další dimenze. Ukázal to zejména samotný závěr, při něž Mercedes takticky odstavil svého soupeře.
Nad tratí slunce, teplota značně vysoká (vzduch 29-30°C, trať 58-60°C), vlhkost vzduchu 48 % a zpočátku mírný, severozápadní vítr o síle 2,1 km/h. To byly podmínky pro kvalifikaci mimořádné očekávanou. Jak známo, Maďarsko je trať, kde se dá předjíždět snad na jediném místě a proto je startovní rošt důležitý asi stejně jako v Monacu.
Q1 - 18 minutPrvní na trati bylo trio Cunoda, Mazepin a Räikkönen, zatímco Mick Schumacher v "plné polní" čekal na zázrak po tréninkové nehodě. Mechanici sice pracovali jak o život, ale nakonec Němec neodjel v kvalifikaci ani metr. První čas stanovil Cunoda (1.18,163), ale bylo jasné, že je na hony vzdálen tomu, co předvede špička.
Dalo by se říci, že v ní zpočátku vládla poklidná nálada a největší soupeře dělily zhruba dvě desetiny: Verstappen 1:16,214, Hamilton 1:16,424 a Bottas 1:16,610. Poměrně překvapivě se prezentovaly rudé maranellské oře, Leclerc 1:17,084, ovšem Sainz jr. vystřihl čas 1.16,649 a naznačil, že ony výkony v posledním tréninku nebyly jen plácnutím do vody.
Rozhodující byly pak poslední minuty, kdy se zejména u Williamsu bojovalo o zachování tradice a postupu do Q2, ale Russell přes veškerou snahu neuspěl, zato Kimi Räikkönen si hned třemi výkony (od 1:17,963 přes 1:17,703 až po 1:17,553) zajistil Q2 a všemi by Russella zdolal. Stejně se do Q2 protáhl i Giovinazzi, po incidentech z tréninku pouze napomínaný.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Russell, Latifi, Mazepin a Schumacher.
Q2 - 15 minutSnaha špičky opět tkvěla v pokusu se kvalifikovat na středně tvrdé směsi a časy byly pochopitelně o něco málo pomalejší. Hamilton zajel 1:16,553, Bottas 1:17,083, Verstappen 1:16,769 a Pérez 1:17,203. Do toho přišla necelých sedm minut před koncem nehoda Carlose Sainze jr., jenž v závěru svého rychlého kola nezvládl poslední zatáčku a bokem narazil do bariéry. Při snaze odjet z místa nehody se mu pod přední kola dostal ulomený přední spoiler a bylo po jakékoli naději. Restart v 15:41 ale žádnou iniciativu nespustil, až tři a třičtvrte minuty před koncem Q2 vyjely na trať téměř všechny vozy. U Red Bullu se rozhodli vsadit na jistotu a nasadili měkkou směs a Verstappen s ní dominoval (1:15,650), zlepšil se i Pérez (1:16,443), ale Mercedes ustál tlak - Bottas sice měl namále, ale zlepšil si i na žluté sadě svůj čas na 1:16,702, Hamilton takticky odjel rychlé kolo na měkké směsi, ale když dostal z boxů zprávu, že projde do poslední části kvalifikace, závěr vypustil.
Do Q3 nepostoupili: Ricciardo, Stroll, Räikkönen, Giovinazzi a Sainz jr.
Q3 - 12 minutPoslední část měla obvyklý charakter - v první polovině zajeli piloti první várku časů, která překvapivě dominantně vyzněla pro Mercedes. Pak se vozy stáhly do boxů a na trati zůstal osamělý Vettel, jenž zvolil jediný pokus, ale chybička v šikaně ho stála cenné setiny.
Před druhými pokusy nastalo velké taktické vyčkávání a pro zásadní výsledek kvalifikace bylo důležité, že oba Mercedesy vyjely před Red Bully. Zvláště Hamilton vyjížděl z boxů tak pomalu, že při pohledu na časomíru bylo otázkou, zda za ním jedoucí Red Bully vůbec stihnou do kola posledního pokusu najet. Verstappenovi se to o necelé dvě vteřiny povedlo, za ním jedoucí Pérez už jenom vztekle registroval šachovnicovou vlajku. Není třeba podotýkat, že dvojice Bottas aHamilton už své druhé pokusy absolvovala pomaleji, Verstappen se sice dokázal zlepšit, ale jen o 140 setin a to na posun před Valtteriho nestačilo. Pro někoho nefér hra (ovšem nikoli za hranou pravidel), pro jiné perfektní taktický manévr. Vyberte si sami...
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.