Pokračující souboj Hamilton - Verstappen se na Hungaroringu, mimochodem trati, která drží třetí místo v dlouhodobém zařazování do kalendáře F1, dostal do další dimenze. Ukázal to zejména samotný závěr, při něž Mercedes takticky odstavil svého soupeře.
Nad tratí slunce, teplota značně vysoká (vzduch 29-30°C, trať 58-60°C), vlhkost vzduchu 48 % a zpočátku mírný, severozápadní vítr o síle 2,1 km/h. To byly podmínky pro kvalifikaci mimořádné očekávanou. Jak známo, Maďarsko je trať, kde se dá předjíždět snad na jediném místě a proto je startovní rošt důležitý asi stejně jako v Monacu.
Q1 - 18 minutPrvní na trati bylo trio Cunoda, Mazepin a Räikkönen, zatímco Mick Schumacher v "plné polní" čekal na zázrak po tréninkové nehodě. Mechanici sice pracovali jak o život, ale nakonec Němec neodjel v kvalifikaci ani metr. První čas stanovil Cunoda (1.18,163), ale bylo jasné, že je na hony vzdálen tomu, co předvede špička.
Dalo by se říci, že v ní zpočátku vládla poklidná nálada a největší soupeře dělily zhruba dvě desetiny: Verstappen 1:16,214, Hamilton 1:16,424 a Bottas 1:16,610. Poměrně překvapivě se prezentovaly rudé maranellské oře, Leclerc 1:17,084, ovšem Sainz jr. vystřihl čas 1.16,649 a naznačil, že ony výkony v posledním tréninku nebyly jen plácnutím do vody.
Rozhodující byly pak poslední minuty, kdy se zejména u Williamsu bojovalo o zachování tradice a postupu do Q2, ale Russell přes veškerou snahu neuspěl, zato Kimi Räikkönen si hned třemi výkony (od 1:17,963 přes 1:17,703 až po 1:17,553) zajistil Q2 a všemi by Russella zdolal. Stejně se do Q2 protáhl i Giovinazzi, po incidentech z tréninku pouze napomínaný.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Russell, Latifi, Mazepin a Schumacher.
Q2 - 15 minutSnaha špičky opět tkvěla v pokusu se kvalifikovat na středně tvrdé směsi a časy byly pochopitelně o něco málo pomalejší. Hamilton zajel 1:16,553, Bottas 1:17,083, Verstappen 1:16,769 a Pérez 1:17,203. Do toho přišla necelých sedm minut před koncem nehoda Carlose Sainze jr., jenž v závěru svého rychlého kola nezvládl poslední zatáčku a bokem narazil do bariéry. Při snaze odjet z místa nehody se mu pod přední kola dostal ulomený přední spoiler a bylo po jakékoli naději. Restart v 15:41 ale žádnou iniciativu nespustil, až tři a třičtvrte minuty před koncem Q2 vyjely na trať téměř všechny vozy. U Red Bullu se rozhodli vsadit na jistotu a nasadili měkkou směs a Verstappen s ní dominoval (1:15,650), zlepšil se i Pérez (1:16,443), ale Mercedes ustál tlak - Bottas sice měl namále, ale zlepšil si i na žluté sadě svůj čas na 1:16,702, Hamilton takticky odjel rychlé kolo na měkké směsi, ale když dostal z boxů zprávu, že projde do poslední části kvalifikace, závěr vypustil.
Do Q3 nepostoupili: Ricciardo, Stroll, Räikkönen, Giovinazzi a Sainz jr.
Q3 - 12 minutPoslední část měla obvyklý charakter - v první polovině zajeli piloti první várku časů, která překvapivě dominantně vyzněla pro Mercedes. Pak se vozy stáhly do boxů a na trati zůstal osamělý Vettel, jenž zvolil jediný pokus, ale chybička v šikaně ho stála cenné setiny.
Před druhými pokusy nastalo velké taktické vyčkávání a pro zásadní výsledek kvalifikace bylo důležité, že oba Mercedesy vyjely před Red Bully. Zvláště Hamilton vyjížděl z boxů tak pomalu, že při pohledu na časomíru bylo otázkou, zda za ním jedoucí Red Bully vůbec stihnou do kola posledního pokusu najet. Verstappenovi se to o necelé dvě vteřiny povedlo, za ním jedoucí Pérez už jenom vztekle registroval šachovnicovou vlajku. Není třeba podotýkat, že dvojice Bottas aHamilton už své druhé pokusy absolvovala pomaleji, Verstappen se sice dokázal zlepšit, ale jen o 140 setin a to na posun před Valtteriho nestačilo. Pro někoho nefér hra (ovšem nikoli za hranou pravidel), pro jiné perfektní taktický manévr. Vyberte si sami...
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.