Pokračující souboj Hamilton - Verstappen se na Hungaroringu, mimochodem trati, která drží třetí místo v dlouhodobém zařazování do kalendáře F1, dostal do další dimenze. Ukázal to zejména samotný závěr, při něž Mercedes takticky odstavil svého soupeře.
Nad tratí slunce, teplota značně vysoká (vzduch 29-30°C, trať 58-60°C), vlhkost vzduchu 48 % a zpočátku mírný, severozápadní vítr o síle 2,1 km/h. To byly podmínky pro kvalifikaci mimořádné očekávanou. Jak známo, Maďarsko je trať, kde se dá předjíždět snad na jediném místě a proto je startovní rošt důležitý asi stejně jako v Monacu.
Q1 - 18 minutPrvní na trati bylo trio Cunoda, Mazepin a Räikkönen, zatímco Mick Schumacher v "plné polní" čekal na zázrak po tréninkové nehodě. Mechanici sice pracovali jak o život, ale nakonec Němec neodjel v kvalifikaci ani metr. První čas stanovil Cunoda (1.18,163), ale bylo jasné, že je na hony vzdálen tomu, co předvede špička.
Dalo by se říci, že v ní zpočátku vládla poklidná nálada a největší soupeře dělily zhruba dvě desetiny: Verstappen 1:16,214, Hamilton 1:16,424 a Bottas 1:16,610. Poměrně překvapivě se prezentovaly rudé maranellské oře, Leclerc 1:17,084, ovšem Sainz jr. vystřihl čas 1.16,649 a naznačil, že ony výkony v posledním tréninku nebyly jen plácnutím do vody.
Rozhodující byly pak poslední minuty, kdy se zejména u Williamsu bojovalo o zachování tradice a postupu do Q2, ale Russell přes veškerou snahu neuspěl, zato Kimi Räikkönen si hned třemi výkony (od 1:17,963 přes 1:17,703 až po 1:17,553) zajistil Q2 a všemi by Russella zdolal. Stejně se do Q2 protáhl i Giovinazzi, po incidentech z tréninku pouze napomínaný.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Russell, Latifi, Mazepin a Schumacher.
Q2 - 15 minutSnaha špičky opět tkvěla v pokusu se kvalifikovat na středně tvrdé směsi a časy byly pochopitelně o něco málo pomalejší. Hamilton zajel 1:16,553, Bottas 1:17,083, Verstappen 1:16,769 a Pérez 1:17,203. Do toho přišla necelých sedm minut před koncem nehoda Carlose Sainze jr., jenž v závěru svého rychlého kola nezvládl poslední zatáčku a bokem narazil do bariéry. Při snaze odjet z místa nehody se mu pod přední kola dostal ulomený přední spoiler a bylo po jakékoli naději. Restart v 15:41 ale žádnou iniciativu nespustil, až tři a třičtvrte minuty před koncem Q2 vyjely na trať téměř všechny vozy. U Red Bullu se rozhodli vsadit na jistotu a nasadili měkkou směs a Verstappen s ní dominoval (1:15,650), zlepšil se i Pérez (1:16,443), ale Mercedes ustál tlak - Bottas sice měl namále, ale zlepšil si i na žluté sadě svůj čas na 1:16,702, Hamilton takticky odjel rychlé kolo na měkké směsi, ale když dostal z boxů zprávu, že projde do poslední části kvalifikace, závěr vypustil.
Do Q3 nepostoupili: Ricciardo, Stroll, Räikkönen, Giovinazzi a Sainz jr.
Q3 - 12 minutPoslední část měla obvyklý charakter - v první polovině zajeli piloti první várku časů, která překvapivě dominantně vyzněla pro Mercedes. Pak se vozy stáhly do boxů a na trati zůstal osamělý Vettel, jenž zvolil jediný pokus, ale chybička v šikaně ho stála cenné setiny.
Před druhými pokusy nastalo velké taktické vyčkávání a pro zásadní výsledek kvalifikace bylo důležité, že oba Mercedesy vyjely před Red Bully. Zvláště Hamilton vyjížděl z boxů tak pomalu, že při pohledu na časomíru bylo otázkou, zda za ním jedoucí Red Bully vůbec stihnou do kola posledního pokusu najet. Verstappenovi se to o necelé dvě vteřiny povedlo, za ním jedoucí Pérez už jenom vztekle registroval šachovnicovou vlajku. Není třeba podotýkat, že dvojice Bottas aHamilton už své druhé pokusy absolvovala pomaleji, Verstappen se sice dokázal zlepšit, ale jen o 140 setin a to na posun před Valtteriho nestačilo. Pro někoho nefér hra (ovšem nikoli za hranou pravidel), pro jiné perfektní taktický manévr. Vyberte si sami...
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.