Pokračující souboj Hamilton - Verstappen se na Hungaroringu, mimochodem trati, která drží třetí místo v dlouhodobém zařazování do kalendáře F1, dostal do další dimenze. Ukázal to zejména samotný závěr, při něž Mercedes takticky odstavil svého soupeře.
Nad tratí slunce, teplota značně vysoká (vzduch 29-30°C, trať 58-60°C), vlhkost vzduchu 48 % a zpočátku mírný, severozápadní vítr o síle 2,1 km/h. To byly podmínky pro kvalifikaci mimořádné očekávanou. Jak známo, Maďarsko je trať, kde se dá předjíždět snad na jediném místě a proto je startovní rošt důležitý asi stejně jako v Monacu.
Q1 - 18 minutPrvní na trati bylo trio Cunoda, Mazepin a Räikkönen, zatímco Mick Schumacher v "plné polní" čekal na zázrak po tréninkové nehodě. Mechanici sice pracovali jak o život, ale nakonec Němec neodjel v kvalifikaci ani metr. První čas stanovil Cunoda (1.18,163), ale bylo jasné, že je na hony vzdálen tomu, co předvede špička.
Dalo by se říci, že v ní zpočátku vládla poklidná nálada a největší soupeře dělily zhruba dvě desetiny: Verstappen 1:16,214, Hamilton 1:16,424 a Bottas 1:16,610. Poměrně překvapivě se prezentovaly rudé maranellské oře, Leclerc 1:17,084, ovšem Sainz jr. vystřihl čas 1.16,649 a naznačil, že ony výkony v posledním tréninku nebyly jen plácnutím do vody.
Rozhodující byly pak poslední minuty, kdy se zejména u Williamsu bojovalo o zachování tradice a postupu do Q2, ale Russell přes veškerou snahu neuspěl, zato Kimi Räikkönen si hned třemi výkony (od 1:17,963 přes 1:17,703 až po 1:17,553) zajistil Q2 a všemi by Russella zdolal. Stejně se do Q2 protáhl i Giovinazzi, po incidentech z tréninku pouze napomínaný.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Russell, Latifi, Mazepin a Schumacher.
Q2 - 15 minutSnaha špičky opět tkvěla v pokusu se kvalifikovat na středně tvrdé směsi a časy byly pochopitelně o něco málo pomalejší. Hamilton zajel 1:16,553, Bottas 1:17,083, Verstappen 1:16,769 a Pérez 1:17,203. Do toho přišla necelých sedm minut před koncem nehoda Carlose Sainze jr., jenž v závěru svého rychlého kola nezvládl poslední zatáčku a bokem narazil do bariéry. Při snaze odjet z místa nehody se mu pod přední kola dostal ulomený přední spoiler a bylo po jakékoli naději. Restart v 15:41 ale žádnou iniciativu nespustil, až tři a třičtvrte minuty před koncem Q2 vyjely na trať téměř všechny vozy. U Red Bullu se rozhodli vsadit na jistotu a nasadili měkkou směs a Verstappen s ní dominoval (1:15,650), zlepšil se i Pérez (1:16,443), ale Mercedes ustál tlak - Bottas sice měl namále, ale zlepšil si i na žluté sadě svůj čas na 1:16,702, Hamilton takticky odjel rychlé kolo na měkké směsi, ale když dostal z boxů zprávu, že projde do poslední části kvalifikace, závěr vypustil.
Do Q3 nepostoupili: Ricciardo, Stroll, Räikkönen, Giovinazzi a Sainz jr.
Q3 - 12 minutPoslední část měla obvyklý charakter - v první polovině zajeli piloti první várku časů, která překvapivě dominantně vyzněla pro Mercedes. Pak se vozy stáhly do boxů a na trati zůstal osamělý Vettel, jenž zvolil jediný pokus, ale chybička v šikaně ho stála cenné setiny.
Před druhými pokusy nastalo velké taktické vyčkávání a pro zásadní výsledek kvalifikace bylo důležité, že oba Mercedesy vyjely před Red Bully. Zvláště Hamilton vyjížděl z boxů tak pomalu, že při pohledu na časomíru bylo otázkou, zda za ním jedoucí Red Bully vůbec stihnou do kola posledního pokusu najet. Verstappenovi se to o necelé dvě vteřiny povedlo, za ním jedoucí Pérez už jenom vztekle registroval šachovnicovou vlajku. Není třeba podotýkat, že dvojice Bottas aHamilton už své druhé pokusy absolvovala pomaleji, Verstappen se sice dokázal zlepšit, ale jen o 140 setin a to na posun před Valtteriho nestačilo. Pro někoho nefér hra (ovšem nikoli za hranou pravidel), pro jiné perfektní taktický manévr. Vyberte si sami...
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.