Tým Haas prožívá nepříliš dobré období. Na domácí půdě se chtěl vytáhnout a měl ke slušnému výsledku nakročeno po solidním tréninku Romaina Grosjeana. Nakonec z toho byl černý víkend - Grosjean odpadl velice záhy a Magnussen musel odečíst body po diskvalifikaci.
Vysvětlení diskvalifikace dánského pilota je v podání zástupců týmu velice svérázné vysvětlení. Günther Steiner prohlásil, že se na boxové zídce odhodlali k příliš velkému riziku, když povolili Magnussenovi tvrdohlavého souboje. Po odpadnutí Grosjeana zůstalo Haasu pouze jedno želízko v ohni: Kevin se pokoušel zdolat před sebou jedoucího Ocona a zároveň si musel hlídat Péreze za zády.
Tým dobře věděl, že Magnussen je na štíru s palivem a spotřeba se pohybuje na samotném limitu. Steiner & spol. na boxové zídce ale spoléhali, že Räikkönen bude dostatečně rychlý a celou skupinku předjede o celé kolo, takže by Dán jel o kolo méně. Jenže to se nestalo a jediný Haas v závodě překročil hmotnostní limit 105 kg o pouhých 170 g, což ovšem znamenalo vyloučení ze závodu.
"Je zřejmé, že jsme nastavili směs paliva na limitu. Zvolili jsme příliš velké riziko, příliš dlouho jsme útočili a pak už nešlo ubrat a doufat, že by nás vedoucí skupina předjela o kolo a my pak byli v klidu, že bude všechno v pořádku. Kevin útočil na Ocona, ale nefungovalo to. Kdybychom to dokázali, bylo by to v pořádku, ale my pořád jen útočili. Prostě jsme moc riskovali a nedopadlo to dobře," vysvětlil situaci Günther Steiner.
Rovněž připustil, že by Magnussen mohl zpomalit a pustit před sebe Péreze, protože nakonec by stejně body dostal, navíc by mu připadla po diskvalifikaci Ocona stejná pozice, ale to v době závodu nikdo nemohl tušit.
"Zpětně o tom přemýšlím. Pochopitelně vás během závodu napadají různé scénáře, ale pořád věříte, že se vám podaří uspět. Všechno se odehrávalo hodně rychle, když se Räikkönen přiblížil, nevěděl jsem, kdy nás předjede, čekal jsem tak za dvě kola. Myslím, že také šetřil palivo, a tak se o předjetí nesnažil. Kdyby Pérez dostal modré vlajky, dosáhli bychom našeho cíle, ale nikdy se dostatečně nepřiblížil. Jednu chvíli to vypadalo, že se rozblikají, jindy zase ne. Všechno se to odehrálo v krátké časové periodě, to je zkrátka strategie, později bychom to asi řešili jinak. Nechci se ospravedlňovat, jak už jsem řekl, bylo to značné riziko a podle toho to dopadlo. Ale je tu určitý bod, o který je třeba usilovat, nemůžete jen sedět a dívat se, co se stane. Zkusili jsme to, tratíme na tom a převezmeme odpovědnost. Život jde dál, budeme se snažit příště všechno udělat lépe. Ale rozhodně našeho rozhodnutí nelitujeme," pokračuje Steiner.
Magnussen byl dle vyjádření týmu v celé věci nevinně. Z boxové zídky dostával pravidelně informaci o potřebě šetřit palivo. "Dělal to, co měl, ale nemá sebemenší vinu, neviděl skutečné hodnoty. Bylo to nahoru dolů, my viděli hodnoty, jak má jet, proto nelze vinit pilota, že dostatečně nešetřil palivo, protože když pojede podle ní, samozřejmě se zeptáte »proč jsi trochu víc netlačil«?" uzavírá celou záležitost Steiner.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.