Tým Haas prožívá nepříliš dobré období. Na domácí půdě se chtěl vytáhnout a měl ke slušnému výsledku nakročeno po solidním tréninku Romaina Grosjeana. Nakonec z toho byl černý víkend - Grosjean odpadl velice záhy a Magnussen musel odečíst body po diskvalifikaci.
Vysvětlení diskvalifikace dánského pilota je v podání zástupců týmu velice svérázné vysvětlení. Günther Steiner prohlásil, že se na boxové zídce odhodlali k příliš velkému riziku, když povolili Magnussenovi tvrdohlavého souboje. Po odpadnutí Grosjeana zůstalo Haasu pouze jedno želízko v ohni: Kevin se pokoušel zdolat před sebou jedoucího Ocona a zároveň si musel hlídat Péreze za zády.
Tým dobře věděl, že Magnussen je na štíru s palivem a spotřeba se pohybuje na samotném limitu. Steiner & spol. na boxové zídce ale spoléhali, že Räikkönen bude dostatečně rychlý a celou skupinku předjede o celé kolo, takže by Dán jel o kolo méně. Jenže to se nestalo a jediný Haas v závodě překročil hmotnostní limit 105 kg o pouhých 170 g, což ovšem znamenalo vyloučení ze závodu.
"Je zřejmé, že jsme nastavili směs paliva na limitu. Zvolili jsme příliš velké riziko, příliš dlouho jsme útočili a pak už nešlo ubrat a doufat, že by nás vedoucí skupina předjela o kolo a my pak byli v klidu, že bude všechno v pořádku. Kevin útočil na Ocona, ale nefungovalo to. Kdybychom to dokázali, bylo by to v pořádku, ale my pořád jen útočili. Prostě jsme moc riskovali a nedopadlo to dobře," vysvětlil situaci Günther Steiner.
Rovněž připustil, že by Magnussen mohl zpomalit a pustit před sebe Péreze, protože nakonec by stejně body dostal, navíc by mu připadla po diskvalifikaci Ocona stejná pozice, ale to v době závodu nikdo nemohl tušit.
"Zpětně o tom přemýšlím. Pochopitelně vás během závodu napadají různé scénáře, ale pořád věříte, že se vám podaří uspět. Všechno se odehrávalo hodně rychle, když se Räikkönen přiblížil, nevěděl jsem, kdy nás předjede, čekal jsem tak za dvě kola. Myslím, že také šetřil palivo, a tak se o předjetí nesnažil. Kdyby Pérez dostal modré vlajky, dosáhli bychom našeho cíle, ale nikdy se dostatečně nepřiblížil. Jednu chvíli to vypadalo, že se rozblikají, jindy zase ne. Všechno se to odehrálo v krátké časové periodě, to je zkrátka strategie, později bychom to asi řešili jinak. Nechci se ospravedlňovat, jak už jsem řekl, bylo to značné riziko a podle toho to dopadlo. Ale je tu určitý bod, o který je třeba usilovat, nemůžete jen sedět a dívat se, co se stane. Zkusili jsme to, tratíme na tom a převezmeme odpovědnost. Život jde dál, budeme se snažit příště všechno udělat lépe. Ale rozhodně našeho rozhodnutí nelitujeme," pokračuje Steiner.
Magnussen byl dle vyjádření týmu v celé věci nevinně. Z boxové zídky dostával pravidelně informaci o potřebě šetřit palivo. "Dělal to, co měl, ale nemá sebemenší vinu, neviděl skutečné hodnoty. Bylo to nahoru dolů, my viděli hodnoty, jak má jet, proto nelze vinit pilota, že dostatečně nešetřil palivo, protože když pojede podle ní, samozřejmě se zeptáte »proč jsi trochu víc netlačil«?" uzavírá celou záležitost Steiner.
Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.