Především fanoušci Lance Strolla se po jeho posledních dvou závodech pustili do někdejšího mistra světa Jacquese Villeneuva jr. s tím, že si zbytečně při kritice svého mladého krajana otevíral ústa. Bývalý pilot F1 si ale nemyslí, že by měl cokoli revidovat.
V současné době pracuje šestačtyřicetiletý Kanaďan jako komentátor pro francouzskou a italskou televizi. Po prvním bodovaném úspěchu svého mladého krajana se nechal slyšet, že na něj Strollův výsledek nijak zvláštní dojem neudělal a tím proti sobě pobouřil hodně kanadských příznivců F1. A jakoby mu Stroll chtěl vrátit úder, dostal se v Baku na stupně vítězů.
"Vždy jsem říkal, že až do Montrealu to bylo patetické, a taky bylo. Ale vždy jsem také připomínal, že vyhrával ve všem, kde jezdil, a to samé by se asi stalo, kdyby se dokázal postavil tváří v tvář realitě. Musíte si umět přiznat, že nejste dost dobří. To je vše. Takže nevím, proč se lidé tak rozčilují. Nemůžete o něm říkat, jak je skvělý, když měl na Massu pořád velký odstup," vysvětluje Villeneuve.
Kanadský exmistr světa ale zároveň přiznává, že Stroll dokázal využít výsledku v Kanadě a první umístění v TOP 10 mu dodalo velkou důvěru, která se pak odrazila i v jeho výkonu v Baku.
"Body z Montrealu mu pomohly. V Grand Prix Kanady nebyl nijak rychlý, ale piloti před ním vypadávali a on tím prošel bez šrámů, získal body a tím mu z ramen spadla obrovská tíha. To bylo v Baku zřejmé. Zatímco ostatní do sebe navzájem naráželi, on se tomu vyhnul, navíc jeho týmový kolega také odstoupil. Ano, měl štěstí, ale také jel rychle, neudělal žádnou hloupost a dostal se na stupně vítězů," kriticky zhodnotil Strollův výkon v osmém závodě Villeneuve.
Stroll přivezl Williamsu letošní nejlepší umístění, ale pokud si poctivě prohlédneme Grand Prix Ázerbajždánu, byl to Massa, kdo v otázce rychlosti dominoval a vše nasvědčovalo tomu, že dobré umístění bude jeho zásluhou. Stroll však v Baku poprvé porazil Massu v kvalifikaci a technický ředitel Williamsu Paddy Lowe přiznal, že na tom měl do jisté míry zásluhu i Lanceův test dva roky starého vozu v Austinu, kde proběhl rozsáhlý testovací program pro nováčky. Villeneuve k tomu dodal, že podobné testy mezi závody jsou značně obtížné.
"Zvládl je dobře, ale je to jediný pilot, který testuje mezi závody. To je trochu těžké zvládat. Jde tu také o peníze a další tlaky. Ale Baku bylo skutečně prvním závodem, kdy nejel »za každou cenu«, za volantem byl uvolněný a podle toho i jel. Proč bych ho měl negativně kritizovat? Ale to neznamená, že jeho začátek sezóny byl dobrý," pokračuje Villeneuve.
"Musíte se neustále držet reality. Montreal Strollovi hodně pomohl, v Baku byl opravdu dobrý, ale to neznamená, že změním to, co jsem o jeho sezóně řekl. Probuďte se, lidé musí věnovat pozornost všemu, co se říká. Je třeba být realističtí a chápat pravdu, o nic jiného nejde. Podívejte se na loňský rok. Je to tak trochu podobné jako loňská kritika Verstappena. Neměním to, co jsem řekl dříve, Lance prostě nebyl na úrovni. V posledním závodě ano, proto je to jednoduché," dodává Villeneuve.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.