Především fanoušci Lance Strolla se po jeho posledních dvou závodech pustili do někdejšího mistra světa Jacquese Villeneuva jr. s tím, že si zbytečně při kritice svého mladého krajana otevíral ústa. Bývalý pilot F1 si ale nemyslí, že by měl cokoli revidovat.
V současné době pracuje šestačtyřicetiletý Kanaďan jako komentátor pro francouzskou a italskou televizi. Po prvním bodovaném úspěchu svého mladého krajana se nechal slyšet, že na něj Strollův výsledek nijak zvláštní dojem neudělal a tím proti sobě pobouřil hodně kanadských příznivců F1. A jakoby mu Stroll chtěl vrátit úder, dostal se v Baku na stupně vítězů.
"Vždy jsem říkal, že až do Montrealu to bylo patetické, a taky bylo. Ale vždy jsem také připomínal, že vyhrával ve všem, kde jezdil, a to samé by se asi stalo, kdyby se dokázal postavil tváří v tvář realitě. Musíte si umět přiznat, že nejste dost dobří. To je vše. Takže nevím, proč se lidé tak rozčilují. Nemůžete o něm říkat, jak je skvělý, když měl na Massu pořád velký odstup," vysvětluje Villeneuve.
Kanadský exmistr světa ale zároveň přiznává, že Stroll dokázal využít výsledku v Kanadě a první umístění v TOP 10 mu dodalo velkou důvěru, která se pak odrazila i v jeho výkonu v Baku.
"Body z Montrealu mu pomohly. V Grand Prix Kanady nebyl nijak rychlý, ale piloti před ním vypadávali a on tím prošel bez šrámů, získal body a tím mu z ramen spadla obrovská tíha. To bylo v Baku zřejmé. Zatímco ostatní do sebe navzájem naráželi, on se tomu vyhnul, navíc jeho týmový kolega také odstoupil. Ano, měl štěstí, ale také jel rychle, neudělal žádnou hloupost a dostal se na stupně vítězů," kriticky zhodnotil Strollův výkon v osmém závodě Villeneuve.
Stroll přivezl Williamsu letošní nejlepší umístění, ale pokud si poctivě prohlédneme Grand Prix Ázerbajždánu, byl to Massa, kdo v otázce rychlosti dominoval a vše nasvědčovalo tomu, že dobré umístění bude jeho zásluhou. Stroll však v Baku poprvé porazil Massu v kvalifikaci a technický ředitel Williamsu Paddy Lowe přiznal, že na tom měl do jisté míry zásluhu i Lanceův test dva roky starého vozu v Austinu, kde proběhl rozsáhlý testovací program pro nováčky. Villeneuve k tomu dodal, že podobné testy mezi závody jsou značně obtížné.
"Zvládl je dobře, ale je to jediný pilot, který testuje mezi závody. To je trochu těžké zvládat. Jde tu také o peníze a další tlaky. Ale Baku bylo skutečně prvním závodem, kdy nejel »za každou cenu«, za volantem byl uvolněný a podle toho i jel. Proč bych ho měl negativně kritizovat? Ale to neznamená, že jeho začátek sezóny byl dobrý," pokračuje Villeneuve.
"Musíte se neustále držet reality. Montreal Strollovi hodně pomohl, v Baku byl opravdu dobrý, ale to neznamená, že změním to, co jsem o jeho sezóně řekl. Probuďte se, lidé musí věnovat pozornost všemu, co se říká. Je třeba být realističtí a chápat pravdu, o nic jiného nejde. Podívejte se na loňský rok. Je to tak trochu podobné jako loňská kritika Verstappena. Neměním to, co jsem řekl dříve, Lance prostě nebyl na úrovni. V posledním závodě ano, proto je to jednoduché," dodává Villeneuve.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.