Především fanoušci Lance Strolla se po jeho posledních dvou závodech pustili do někdejšího mistra světa Jacquese Villeneuva jr. s tím, že si zbytečně při kritice svého mladého krajana otevíral ústa. Bývalý pilot F1 si ale nemyslí, že by měl cokoli revidovat.
V současné době pracuje šestačtyřicetiletý Kanaďan jako komentátor pro francouzskou a italskou televizi. Po prvním bodovaném úspěchu svého mladého krajana se nechal slyšet, že na něj Strollův výsledek nijak zvláštní dojem neudělal a tím proti sobě pobouřil hodně kanadských příznivců F1. A jakoby mu Stroll chtěl vrátit úder, dostal se v Baku na stupně vítězů.
"Vždy jsem říkal, že až do Montrealu to bylo patetické, a taky bylo. Ale vždy jsem také připomínal, že vyhrával ve všem, kde jezdil, a to samé by se asi stalo, kdyby se dokázal postavil tváří v tvář realitě. Musíte si umět přiznat, že nejste dost dobří. To je vše. Takže nevím, proč se lidé tak rozčilují. Nemůžete o něm říkat, jak je skvělý, když měl na Massu pořád velký odstup," vysvětluje Villeneuve.
Kanadský exmistr světa ale zároveň přiznává, že Stroll dokázal využít výsledku v Kanadě a první umístění v TOP 10 mu dodalo velkou důvěru, která se pak odrazila i v jeho výkonu v Baku.
"Body z Montrealu mu pomohly. V Grand Prix Kanady nebyl nijak rychlý, ale piloti před ním vypadávali a on tím prošel bez šrámů, získal body a tím mu z ramen spadla obrovská tíha. To bylo v Baku zřejmé. Zatímco ostatní do sebe navzájem naráželi, on se tomu vyhnul, navíc jeho týmový kolega také odstoupil. Ano, měl štěstí, ale také jel rychle, neudělal žádnou hloupost a dostal se na stupně vítězů," kriticky zhodnotil Strollův výkon v osmém závodě Villeneuve.
Stroll přivezl Williamsu letošní nejlepší umístění, ale pokud si poctivě prohlédneme Grand Prix Ázerbajždánu, byl to Massa, kdo v otázce rychlosti dominoval a vše nasvědčovalo tomu, že dobré umístění bude jeho zásluhou. Stroll však v Baku poprvé porazil Massu v kvalifikaci a technický ředitel Williamsu Paddy Lowe přiznal, že na tom měl do jisté míry zásluhu i Lanceův test dva roky starého vozu v Austinu, kde proběhl rozsáhlý testovací program pro nováčky. Villeneuve k tomu dodal, že podobné testy mezi závody jsou značně obtížné.
"Zvládl je dobře, ale je to jediný pilot, který testuje mezi závody. To je trochu těžké zvládat. Jde tu také o peníze a další tlaky. Ale Baku bylo skutečně prvním závodem, kdy nejel »za každou cenu«, za volantem byl uvolněný a podle toho i jel. Proč bych ho měl negativně kritizovat? Ale to neznamená, že jeho začátek sezóny byl dobrý," pokračuje Villeneuve.
"Musíte se neustále držet reality. Montreal Strollovi hodně pomohl, v Baku byl opravdu dobrý, ale to neznamená, že změním to, co jsem o jeho sezóně řekl. Probuďte se, lidé musí věnovat pozornost všemu, co se říká. Je třeba být realističtí a chápat pravdu, o nic jiného nejde. Podívejte se na loňský rok. Je to tak trochu podobné jako loňská kritika Verstappena. Neměním to, co jsem řekl dříve, Lance prostě nebyl na úrovni. V posledním závodě ano, proto je to jednoduché," dodává Villeneuve.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.