Americký vůz byl tak trochu zjevením počátku sezóny, kdy s ním Romain Grosjean získal šesté a páté místo v prvních dvou závodech. Pak ale výkonnost poklesla a tým už tyto vynikající výsledky nezopakoval.
Nenaplnilo se tak sebevědomé prohlášení manažera týmu Günthera Steinera, který po závodě v Bahrajnu vyhlížel bodový zisk v každém závodě letošní sezóny. Ve zbylých 15 Grand Prix bodoval Haas už jenom v Rusku a Rakousku, ale také díky přispění obou pilotů Haas sedmkrát dojel na 11. místě, tedy první nebodované příčce. Naplnil se tak osud obvyklý pro nováčky, technické problémy a "dětské nemoci" debutujícího vozu.
O to víc si tým cenil výkonu v Japonsku, kde se poprvé v sezóně oba vozy dostaly do Q3 a vytvořily si tak velice slušnou pozici do závodu. Bohužel pro americkou stáj Gutiérrez opět ztratil hodně míst díky vlastní chybě a Grosjean si v závěrečném tlaku nedokázal poradit s oběma Williamsy.
"Předvedli jsme tu podobný výkon jako v Bahrajnu. Pořád je ale co zlepšovat a stále existují oblasti, kde se nám nedaří dodržovat náš plán. Nikdy jsem se necítil tak zklamaný jako teď, když jsme vypadli z bodovaného pořadí. Díky novému křídlu se však můžeme cítit optimističtěji, také vůz se na volné trati chová mnohem lépe. Force India je o něco rychlejší, ale zase ne o tolik, takže vlastně můžeme bojovat se čtvrtým týmem v šampionátu," komentoval situaci Romain Grosjean.
Francouz dále přiznal, že vůbec nepředpokládal, že by se vůz výkonem mohl rovnat Williamsu a Force Indii, v současné době se mu ale dle jeho slov daří maximalizovat výkon, takže by se mohl s oběma týmy utkávat na stejné úrovni.
"Vůbec jsem něco podobného nečekal. Do sezóny jsme odstartovali neuvěřitelným způsobem a všechno vypadalo báječně, ale pak na nás dolehlo kritické období. Podařilo se nám udělat patřičné aktualizace a také jsme se hodně poučili. Každý závodní víkend je pro nás dost obtížný, protože začínáme v bodě nula, takže chceme věřit, že v Austinu to bude lepší, chtěli bychom se zaměřit na to, jak poskočit v závodě výš. Doufejme, že zajedeme dobře Q1 a nebude třeba použít dvě sady měkkých pneu, aby pak nedošlo na středně tvrdé," pokračuje Grosjean.
Manažer týmu Günther Steiner je spokojen s funkcí nového předního spoileru, který tým nasadil v Singapuru a záhy se jeho použití povedlo zužitkovat v podobě lepších výsledků.
"Jsem velmi spokojen s tím, jak se vůz chová. Romain díky tomu dospěl k lepšímu nastavení. Nasadili jsme přední křídlo na dvou závodech, ale nikdy jsme neměli příležitost ho pořádně otestovat a najít správný set-up, protože jsme pokaždé v prvních dvou volných trénincích měli nějaké potíže. Teď jsme prožili o něco lepší víkend, prostý mechanických problémů, takže jsme měli víc prostoru a mohli se věnovat více porozumění tratě. Doufám, že si odneseme nějaké poznatky do Austinu, proto je také Romain podstatně spokojenější," dodává Steiner.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.