Americký vůz byl tak trochu zjevením počátku sezóny, kdy s ním Romain Grosjean získal šesté a páté místo v prvních dvou závodech. Pak ale výkonnost poklesla a tým už tyto vynikající výsledky nezopakoval.
Nenaplnilo se tak sebevědomé prohlášení manažera týmu Günthera Steinera, který po závodě v Bahrajnu vyhlížel bodový zisk v každém závodě letošní sezóny. Ve zbylých 15 Grand Prix bodoval Haas už jenom v Rusku a Rakousku, ale také díky přispění obou pilotů Haas sedmkrát dojel na 11. místě, tedy první nebodované příčce. Naplnil se tak osud obvyklý pro nováčky, technické problémy a "dětské nemoci" debutujícího vozu.
O to víc si tým cenil výkonu v Japonsku, kde se poprvé v sezóně oba vozy dostaly do Q3 a vytvořily si tak velice slušnou pozici do závodu. Bohužel pro americkou stáj Gutiérrez opět ztratil hodně míst díky vlastní chybě a Grosjean si v závěrečném tlaku nedokázal poradit s oběma Williamsy.
"Předvedli jsme tu podobný výkon jako v Bahrajnu. Pořád je ale co zlepšovat a stále existují oblasti, kde se nám nedaří dodržovat náš plán. Nikdy jsem se necítil tak zklamaný jako teď, když jsme vypadli z bodovaného pořadí. Díky novému křídlu se však můžeme cítit optimističtěji, také vůz se na volné trati chová mnohem lépe. Force India je o něco rychlejší, ale zase ne o tolik, takže vlastně můžeme bojovat se čtvrtým týmem v šampionátu," komentoval situaci Romain Grosjean.
Francouz dále přiznal, že vůbec nepředpokládal, že by se vůz výkonem mohl rovnat Williamsu a Force Indii, v současné době se mu ale dle jeho slov daří maximalizovat výkon, takže by se mohl s oběma týmy utkávat na stejné úrovni.
"Vůbec jsem něco podobného nečekal. Do sezóny jsme odstartovali neuvěřitelným způsobem a všechno vypadalo báječně, ale pak na nás dolehlo kritické období. Podařilo se nám udělat patřičné aktualizace a také jsme se hodně poučili. Každý závodní víkend je pro nás dost obtížný, protože začínáme v bodě nula, takže chceme věřit, že v Austinu to bude lepší, chtěli bychom se zaměřit na to, jak poskočit v závodě výš. Doufejme, že zajedeme dobře Q1 a nebude třeba použít dvě sady měkkých pneu, aby pak nedošlo na středně tvrdé," pokračuje Grosjean.
Manažer týmu Günther Steiner je spokojen s funkcí nového předního spoileru, který tým nasadil v Singapuru a záhy se jeho použití povedlo zužitkovat v podobě lepších výsledků.
"Jsem velmi spokojen s tím, jak se vůz chová. Romain díky tomu dospěl k lepšímu nastavení. Nasadili jsme přední křídlo na dvou závodech, ale nikdy jsme neměli příležitost ho pořádně otestovat a najít správný set-up, protože jsme pokaždé v prvních dvou volných trénincích měli nějaké potíže. Teď jsme prožili o něco lepší víkend, prostý mechanických problémů, takže jsme měli víc prostoru a mohli se věnovat více porozumění tratě. Doufám, že si odneseme nějaké poznatky do Austinu, proto je také Romain podstatně spokojenější," dodává Steiner.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.