Americký vůz byl tak trochu zjevením počátku sezóny, kdy s ním Romain Grosjean získal šesté a páté místo v prvních dvou závodech. Pak ale výkonnost poklesla a tým už tyto vynikající výsledky nezopakoval.
Nenaplnilo se tak sebevědomé prohlášení manažera týmu Günthera Steinera, který po závodě v Bahrajnu vyhlížel bodový zisk v každém závodě letošní sezóny. Ve zbylých 15 Grand Prix bodoval Haas už jenom v Rusku a Rakousku, ale také díky přispění obou pilotů Haas sedmkrát dojel na 11. místě, tedy první nebodované příčce. Naplnil se tak osud obvyklý pro nováčky, technické problémy a "dětské nemoci" debutujícího vozu.
O to víc si tým cenil výkonu v Japonsku, kde se poprvé v sezóně oba vozy dostaly do Q3 a vytvořily si tak velice slušnou pozici do závodu. Bohužel pro americkou stáj Gutiérrez opět ztratil hodně míst díky vlastní chybě a Grosjean si v závěrečném tlaku nedokázal poradit s oběma Williamsy.
"Předvedli jsme tu podobný výkon jako v Bahrajnu. Pořád je ale co zlepšovat a stále existují oblasti, kde se nám nedaří dodržovat náš plán. Nikdy jsem se necítil tak zklamaný jako teď, když jsme vypadli z bodovaného pořadí. Díky novému křídlu se však můžeme cítit optimističtěji, také vůz se na volné trati chová mnohem lépe. Force India je o něco rychlejší, ale zase ne o tolik, takže vlastně můžeme bojovat se čtvrtým týmem v šampionátu," komentoval situaci Romain Grosjean.
Francouz dále přiznal, že vůbec nepředpokládal, že by se vůz výkonem mohl rovnat Williamsu a Force Indii, v současné době se mu ale dle jeho slov daří maximalizovat výkon, takže by se mohl s oběma týmy utkávat na stejné úrovni.
"Vůbec jsem něco podobného nečekal. Do sezóny jsme odstartovali neuvěřitelným způsobem a všechno vypadalo báječně, ale pak na nás dolehlo kritické období. Podařilo se nám udělat patřičné aktualizace a také jsme se hodně poučili. Každý závodní víkend je pro nás dost obtížný, protože začínáme v bodě nula, takže chceme věřit, že v Austinu to bude lepší, chtěli bychom se zaměřit na to, jak poskočit v závodě výš. Doufejme, že zajedeme dobře Q1 a nebude třeba použít dvě sady měkkých pneu, aby pak nedošlo na středně tvrdé," pokračuje Grosjean.
Manažer týmu Günther Steiner je spokojen s funkcí nového předního spoileru, který tým nasadil v Singapuru a záhy se jeho použití povedlo zužitkovat v podobě lepších výsledků.
"Jsem velmi spokojen s tím, jak se vůz chová. Romain díky tomu dospěl k lepšímu nastavení. Nasadili jsme přední křídlo na dvou závodech, ale nikdy jsme neměli příležitost ho pořádně otestovat a najít správný set-up, protože jsme pokaždé v prvních dvou volných trénincích měli nějaké potíže. Teď jsme prožili o něco lepší víkend, prostý mechanických problémů, takže jsme měli víc prostoru a mohli se věnovat více porozumění tratě. Doufám, že si odneseme nějaké poznatky do Austinu, proto je také Romain podstatně spokojenější," dodává Steiner.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.