Stále se říká, že velikost kohokoliv v jakémkoliv oboru se pozná tehdy, když dokáže přiznat svůj omyl. Mezi takové jednotlivce se může řadit dvojnásobný mistr světa Mika Häikkinen, který uznal, že se hrubě mýlil ve svém úsudku.
Před více než rokem, kdy se do F1 chystal tehdy ještě ne osmnáctiletý mladík Max Verstappen, nechal se Mika Pauli Häkkinen slyšet v médiích, že pro tak náročný závodní režim ještě není připraven. "Pokud by to bylo na mě, nikdy bych tak mladého závodníka do F1 nepustil," prohlásil tehdy.
Od té doby Max Verstappen prokázal svou příslušnost k elitě a stal se nejmladším vítězem Grand Prix. A Häkkinen se dokázal ke své kritice postavit jako chlap a přiznal, že se tehdy mýlil.
"Měl jsem tehdy pocit, že opravdu vstupuje do F1 příliš mladý. Proto jsem velice rád, že jsem se mýlil a musím připustit, že dnešní mládež, ať dívky nebo chlapci, jsou mnohem silnější než jsme byli my. Nechme je mluvit a poslouchejme, co říkají. Je samozřejmě velkolepé, čeho Max dosáhl. Když mně bylo šestnáct či sedmnáct, pro mě bylo úžasné jezdit na motokárách. Bylo to náročné: vybavení, disciplína, fyzická zátěž - abych mohl závodit, musel jsem být na hodně velké úrovni. Také jsem si myslel, že jsem připraven na jakoukoli soutěž na špici automobilových závodů. V té době ale nebylo obvyklé ohlížet se na tak mladé piloty, že by mladík byl připraven na F1," vzpomíná Häkkinen.
Je třeba si připomenout, že v té době byli piloti pod dvacet let vyslovenou raritou a dlouho v této tabulce zůstával pouze Riccardo Rodriguez, Chris Amon, Mike Thackwell a Esteban Tuero. S novým miléniem začalo přibývat mladíků, vždyť jestliže zmíněná čtyřka se rekrutuje z pvního půlstoletí existence F1, během dalších 15 let přibyli právě Verstappen, dále pak Jaime Alguersuari, Fernando Alonso, Daniil Kvjat a Sebastian Vettel. Pochpopitelně mluvíme jen o těch, kteří jeli nějaký závod, testpiloty necháváme stranou.
"Časy se mění. Stále mladší piloti míří do vyšších kategorií motorsportu, ale to platí i pro obchod, politiku, vlastně pro kteroukoli oblast. Zažíváme masivnější rozvoj a lidé žijí mnohem rychleji. Je to jednoduše proto, jaké možnosti dnes máme, schopnost studovat a chápat, co se v dnešním světě děje. Můžete studovat kolik a co chcete, na internetu si najdete patřičné informace. Takže se žije mnohem rychleji. To také vysvětluje, proč tak mladí piloti dostávají svou příležitost. Také týmy jsou dnes mnohem organizovanější, mají větší management, jejich koncepty jsou propracovanější. V tomto velkém světě existuje podstatně lepší propojení. Ale přesto všechno pořád potřebujete velký talent, odhodlání a disciplínu, abyste uspěli. A v tomto směru odvedl Max vynikající práci," dodává Mika Häikkinen.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.