Stále se říká, že velikost kohokoliv v jakémkoliv oboru se pozná tehdy, když dokáže přiznat svůj omyl. Mezi takové jednotlivce se může řadit dvojnásobný mistr světa Mika Häikkinen, který uznal, že se hrubě mýlil ve svém úsudku.
Před více než rokem, kdy se do F1 chystal tehdy ještě ne osmnáctiletý mladík Max Verstappen, nechal se Mika Pauli Häkkinen slyšet v médiích, že pro tak náročný závodní režim ještě není připraven. "Pokud by to bylo na mě, nikdy bych tak mladého závodníka do F1 nepustil," prohlásil tehdy.
Od té doby Max Verstappen prokázal svou příslušnost k elitě a stal se nejmladším vítězem Grand Prix. A Häkkinen se dokázal ke své kritice postavit jako chlap a přiznal, že se tehdy mýlil.
"Měl jsem tehdy pocit, že opravdu vstupuje do F1 příliš mladý. Proto jsem velice rád, že jsem se mýlil a musím připustit, že dnešní mládež, ať dívky nebo chlapci, jsou mnohem silnější než jsme byli my. Nechme je mluvit a poslouchejme, co říkají. Je samozřejmě velkolepé, čeho Max dosáhl. Když mně bylo šestnáct či sedmnáct, pro mě bylo úžasné jezdit na motokárách. Bylo to náročné: vybavení, disciplína, fyzická zátěž - abych mohl závodit, musel jsem být na hodně velké úrovni. Také jsem si myslel, že jsem připraven na jakoukoli soutěž na špici automobilových závodů. V té době ale nebylo obvyklé ohlížet se na tak mladé piloty, že by mladík byl připraven na F1," vzpomíná Häkkinen.
Je třeba si připomenout, že v té době byli piloti pod dvacet let vyslovenou raritou a dlouho v této tabulce zůstával pouze Riccardo Rodriguez, Chris Amon, Mike Thackwell a Esteban Tuero. S novým miléniem začalo přibývat mladíků, vždyť jestliže zmíněná čtyřka se rekrutuje z pvního půlstoletí existence F1, během dalších 15 let přibyli právě Verstappen, dále pak Jaime Alguersuari, Fernando Alonso, Daniil Kvjat a Sebastian Vettel. Pochpopitelně mluvíme jen o těch, kteří jeli nějaký závod, testpiloty necháváme stranou.
"Časy se mění. Stále mladší piloti míří do vyšších kategorií motorsportu, ale to platí i pro obchod, politiku, vlastně pro kteroukoli oblast. Zažíváme masivnější rozvoj a lidé žijí mnohem rychleji. Je to jednoduše proto, jaké možnosti dnes máme, schopnost studovat a chápat, co se v dnešním světě děje. Můžete studovat kolik a co chcete, na internetu si najdete patřičné informace. Takže se žije mnohem rychleji. To také vysvětluje, proč tak mladí piloti dostávají svou příležitost. Také týmy jsou dnes mnohem organizovanější, mají větší management, jejich koncepty jsou propracovanější. V tomto velkém světě existuje podstatně lepší propojení. Ale přesto všechno pořád potřebujete velký talent, odhodlání a disciplínu, abyste uspěli. A v tomto směru odvedl Max vynikající práci," dodává Mika Häikkinen.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.