Situace u Mercedesu samozřejmě nachází odezvu i u jeho soupeřů. Ačkoliv se zatím nemluví o konkrétním postihu, pokud by došlo k dalšímu incidentu mezi jeho piloty, většinou je názor takový, že by Mercedes měl své piloty nechat bojovat především na trati.
Může v tom být kousek vypočítavosti, trocha snahy přinést do prakticky neměnných výsledku něco napětí a svěžího větru. Jenže spoléhat na to, že se Hamilton a Rosberg budou pravidelně "vytloukat" mezi sebou a otevřou tím dveře konkurenci, je totéž, jako vsadit v ruletě všechny úspory na jediné číslo.
Fernando Alonso okomentoval některá stanoviska Mercedesu a jejich chystané "postihy" bagatelizoval s tím, že je docela jedno, jestli budou nebo nebudou zavedeny - Hamilton nebo Rosberg tak jako tak podle jeho názoru mistrovství ovládnou. Zároveň dodal, že by bylo jenom přínosné, kdyby tým nechal otevřenou možnost jejich vzájemného souboje na trati.
"Jenom oni sami vědí, jaká je situace v týmu, takže to záleží na nich samotných. Nahlíženo zvenčí mají dostatečný náskok, takže ať udělají cokoli, stejně skončí v šampionátu na prvním nebo druhém místě. Četl jsem, že stojí o to, aby mohli závodit. To je dobré zvláště pro diváky, fanoušky, pro každémho, protože sport je především o soupeření. Ale chápu, že potřebují občas hlídat, to je pravděpodobně normální. Pořád existuje jeden šéf týmu, jeden majitel, jeden prezident automobilky, a ti všichni chtějí vidět své vozy na stupních vítězů, ne vedle dráhy ve štěrku," komentuje situaci Alonso.
Španělský pilot byl dotázán, jak by se v podobné situaci zachoval on sám, což ho velice pobavilo. "Především jsem nikdy neměl vůz, který by byl o vteřinu rychlejší než zbytek startovního pole, takže jse se do podobné situace nikdy nedostal. Normálně existuje mezi týmovými kolegy zvýšená opatrnost, máme své šéfy a tým, který pro vás pracuje. To je něco, co je potřeba vzít v úvahu. Ale v případě, že bojujete o mistrovský titul, na to můžete pozapomenout. Uvnitř každého z nás je něco skrytého, stejně jako v našem zápolení. Ale nemyslím, že nic velkého. To z toho dělají jen média, protože šampionát je strašně nudný. Když obvykle někdo vyhrává každý závod, pak je to vděčné téma. Ale nemyslím, že by se u nich něco významně změnilo nebo by se šampionát vyvíjel jinak. I po Rakousku bude všechno plynout ve stejných kolejích," naznačuje Alonso.
K takovým problémům docházíBez ohledu na fakt, že i v jiných týmech dochází k situacim, kdy se piloti ve stejném dresu na trati "potkají", se Alonso domnívá, že podobné situace prostě existují a existovat i nadále budou.
"Takové věci se stávají. Měli spolu kolizi v roce 2014 ve Spa a pokračovalo to dál a dál. Loni v Austinu a v Suzuce, v několika dalších závodech letos, naposledy v Rakousku. Třeba se zase potkají v Austinu. Ale pořád jsou trojnásobní mistři světa. Na tom se nic nezmění, je to normální. Jsou to vlastně jediní soupeři, nebojují s Red Bullem, protože jsou půl minuty před ním. Nezávodí s Ferrari, protože to je minutu za nimi. Tak si to rozdávají mezi sebou. Někdy se prostě srazí, pokud se to stane třikrát v padesáti závodech, tak je to pořád v normálu," připouští Alonso.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.