Situace u Mercedesu samozřejmě nachází odezvu i u jeho soupeřů. Ačkoliv se zatím nemluví o konkrétním postihu, pokud by došlo k dalšímu incidentu mezi jeho piloty, většinou je názor takový, že by Mercedes měl své piloty nechat bojovat především na trati.
Může v tom být kousek vypočítavosti, trocha snahy přinést do prakticky neměnných výsledku něco napětí a svěžího větru. Jenže spoléhat na to, že se Hamilton a Rosberg budou pravidelně "vytloukat" mezi sebou a otevřou tím dveře konkurenci, je totéž, jako vsadit v ruletě všechny úspory na jediné číslo.
Fernando Alonso okomentoval některá stanoviska Mercedesu a jejich chystané "postihy" bagatelizoval s tím, že je docela jedno, jestli budou nebo nebudou zavedeny - Hamilton nebo Rosberg tak jako tak podle jeho názoru mistrovství ovládnou. Zároveň dodal, že by bylo jenom přínosné, kdyby tým nechal otevřenou možnost jejich vzájemného souboje na trati.
"Jenom oni sami vědí, jaká je situace v týmu, takže to záleží na nich samotných. Nahlíženo zvenčí mají dostatečný náskok, takže ať udělají cokoli, stejně skončí v šampionátu na prvním nebo druhém místě. Četl jsem, že stojí o to, aby mohli závodit. To je dobré zvláště pro diváky, fanoušky, pro každémho, protože sport je především o soupeření. Ale chápu, že potřebují občas hlídat, to je pravděpodobně normální. Pořád existuje jeden šéf týmu, jeden majitel, jeden prezident automobilky, a ti všichni chtějí vidět své vozy na stupních vítězů, ne vedle dráhy ve štěrku," komentuje situaci Alonso.
Španělský pilot byl dotázán, jak by se v podobné situaci zachoval on sám, což ho velice pobavilo. "Především jsem nikdy neměl vůz, který by byl o vteřinu rychlejší než zbytek startovního pole, takže jse se do podobné situace nikdy nedostal. Normálně existuje mezi týmovými kolegy zvýšená opatrnost, máme své šéfy a tým, který pro vás pracuje. To je něco, co je potřeba vzít v úvahu. Ale v případě, že bojujete o mistrovský titul, na to můžete pozapomenout. Uvnitř každého z nás je něco skrytého, stejně jako v našem zápolení. Ale nemyslím, že nic velkého. To z toho dělají jen média, protože šampionát je strašně nudný. Když obvykle někdo vyhrává každý závod, pak je to vděčné téma. Ale nemyslím, že by se u nich něco významně změnilo nebo by se šampionát vyvíjel jinak. I po Rakousku bude všechno plynout ve stejných kolejích," naznačuje Alonso.
K takovým problémům docházíBez ohledu na fakt, že i v jiných týmech dochází k situacim, kdy se piloti ve stejném dresu na trati "potkají", se Alonso domnívá, že podobné situace prostě existují a existovat i nadále budou.
"Takové věci se stávají. Měli spolu kolizi v roce 2014 ve Spa a pokračovalo to dál a dál. Loni v Austinu a v Suzuce, v několika dalších závodech letos, naposledy v Rakousku. Třeba se zase potkají v Austinu. Ale pořád jsou trojnásobní mistři světa. Na tom se nic nezmění, je to normální. Jsou to vlastně jediní soupeři, nebojují s Red Bullem, protože jsou půl minuty před ním. Nezávodí s Ferrari, protože to je minutu za nimi. Tak si to rozdávají mezi sebou. Někdy se prostě srazí, pokud se to stane třikrát v padesáti závodech, tak je to pořád v normálu," připouští Alonso.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.