Situace u Mercedesu samozřejmě nachází odezvu i u jeho soupeřů. Ačkoliv se zatím nemluví o konkrétním postihu, pokud by došlo k dalšímu incidentu mezi jeho piloty, většinou je názor takový, že by Mercedes měl své piloty nechat bojovat především na trati.
Může v tom být kousek vypočítavosti, trocha snahy přinést do prakticky neměnných výsledku něco napětí a svěžího větru. Jenže spoléhat na to, že se Hamilton a Rosberg budou pravidelně "vytloukat" mezi sebou a otevřou tím dveře konkurenci, je totéž, jako vsadit v ruletě všechny úspory na jediné číslo.
Fernando Alonso okomentoval některá stanoviska Mercedesu a jejich chystané "postihy" bagatelizoval s tím, že je docela jedno, jestli budou nebo nebudou zavedeny - Hamilton nebo Rosberg tak jako tak podle jeho názoru mistrovství ovládnou. Zároveň dodal, že by bylo jenom přínosné, kdyby tým nechal otevřenou možnost jejich vzájemného souboje na trati.
"Jenom oni sami vědí, jaká je situace v týmu, takže to záleží na nich samotných. Nahlíženo zvenčí mají dostatečný náskok, takže ať udělají cokoli, stejně skončí v šampionátu na prvním nebo druhém místě. Četl jsem, že stojí o to, aby mohli závodit. To je dobré zvláště pro diváky, fanoušky, pro každémho, protože sport je především o soupeření. Ale chápu, že potřebují občas hlídat, to je pravděpodobně normální. Pořád existuje jeden šéf týmu, jeden majitel, jeden prezident automobilky, a ti všichni chtějí vidět své vozy na stupních vítězů, ne vedle dráhy ve štěrku," komentuje situaci Alonso.
Španělský pilot byl dotázán, jak by se v podobné situaci zachoval on sám, což ho velice pobavilo. "Především jsem nikdy neměl vůz, který by byl o vteřinu rychlejší než zbytek startovního pole, takže jse se do podobné situace nikdy nedostal. Normálně existuje mezi týmovými kolegy zvýšená opatrnost, máme své šéfy a tým, který pro vás pracuje. To je něco, co je potřeba vzít v úvahu. Ale v případě, že bojujete o mistrovský titul, na to můžete pozapomenout. Uvnitř každého z nás je něco skrytého, stejně jako v našem zápolení. Ale nemyslím, že nic velkého. To z toho dělají jen média, protože šampionát je strašně nudný. Když obvykle někdo vyhrává každý závod, pak je to vděčné téma. Ale nemyslím, že by se u nich něco významně změnilo nebo by se šampionát vyvíjel jinak. I po Rakousku bude všechno plynout ve stejných kolejích," naznačuje Alonso.
K takovým problémům docházíBez ohledu na fakt, že i v jiných týmech dochází k situacim, kdy se piloti ve stejném dresu na trati "potkají", se Alonso domnívá, že podobné situace prostě existují a existovat i nadále budou.
"Takové věci se stávají. Měli spolu kolizi v roce 2014 ve Spa a pokračovalo to dál a dál. Loni v Austinu a v Suzuce, v několika dalších závodech letos, naposledy v Rakousku. Třeba se zase potkají v Austinu. Ale pořád jsou trojnásobní mistři světa. Na tom se nic nezmění, je to normální. Jsou to vlastně jediní soupeři, nebojují s Red Bullem, protože jsou půl minuty před ním. Nezávodí s Ferrari, protože to je minutu za nimi. Tak si to rozdávají mezi sebou. Někdy se prostě srazí, pokud se to stane třikrát v padesáti závodech, tak je to pořád v normálu," připouští Alonso.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.