Kde jsou ty časy, kdy jsme hltali reportáže z Ferrariho testovacího okruhu z Fiorana. Trať, na které si Ferrari mohl dělat a zkoušet co chtěl, ona magická pseudoosmička, na kterou se z "cizinců" dostal jen Wolf a Jody Scheckter. Aby si ho commendatore mohl před angažováním prohlédnout.
Dnes je doba jiná, testování značně omezené, a tak týmy využívají hojně simulátorů, na kterých piloti tráví stále více času. Jenže rozhodně ne všichni je vnímají jako spásonosný prostředek. Lewis Hamilton dokonce říká, že když si sedne k počítači s běžnou hrou, výsledek bude zhruba stejný jako na simulátoru Mercedesu.
Nico Rosberg se nechal slyšet, že si vyzkoušel simulaci nového okruhu v Baku a připadala mu "divná", Hamilton přiznal, že na této pomůcce najel v dějišti GP Evropy jen osm kol kvůli technickému omezení.
"Nechci trávit moc času na simulátoru, protože to v tuto chvíli není to nejlepší - měli bychom se snažit o vlastní zlepšení. Takové ježdění mě moc nebaví, třeba u McLarenu ho bylo až moc. Kdybych si za 100 liber koupil PlayStation, naučím se na něm stejně," glosuje Hamilton.
Kdo by tedy měl simulátor využívat? Trojnásobný mistr světa má jasno, víc než pilotům by měl sloužit inženýrům, protože jízda na simulátoru nikdy neposkytne pravý zážitek z jízdy. "Mezi skutečným vozem a simulátorem je obrovský rozdíl - chybí tam jakékoli emoce. Když usednete do simulátoru, budete mu muset přizpůsobit, když se posadíte do auta, budete řídit. U simulátoru si nastavíte všechny své pocity - nezažijete stejné manévry, stejné nerovnosti. V neděli pojedete na nějaké trati a v pondělí si ji projedete na simulátoru, nejsou tam hrboly, obrubníky jsou jiné, rychlost je jiná. Chybí pocit rychlosti, nepůsobí to vůbec »tělesně«. Inženýři se dozví více ze spotřeby paliva, využití energie a aerodynamiky," vysvětluje Hamilton.
Obhájce titulu také přiznal, že už si neprochází před závodem samotnou trať, což je běžnou praxí většiny týmů a pilotů během závodního víkendu Grand Prix. "Už jsem jich prošel obrovské množství od mých začátku ve formuli Renault až po třetí nebo čtvrtý rok v F1. Vlastně mi to nikdy nic nepřineslo. Od roku 2010 už tohle nedělám a nevidím vůbec žádný rozdíl. Ostatním to možná pomáhá, ale pro mě to nic není," dodává Hamilton.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.