Kde jsou ty časy, kdy jsme hltali reportáže z Ferrariho testovacího okruhu z Fiorana. Trať, na které si Ferrari mohl dělat a zkoušet co chtěl, ona magická pseudoosmička, na kterou se z "cizinců" dostal jen Wolf a Jody Scheckter. Aby si ho commendatore mohl před angažováním prohlédnout.
Dnes je doba jiná, testování značně omezené, a tak týmy využívají hojně simulátorů, na kterých piloti tráví stále více času. Jenže rozhodně ne všichni je vnímají jako spásonosný prostředek. Lewis Hamilton dokonce říká, že když si sedne k počítači s běžnou hrou, výsledek bude zhruba stejný jako na simulátoru Mercedesu.
Nico Rosberg se nechal slyšet, že si vyzkoušel simulaci nového okruhu v Baku a připadala mu "divná", Hamilton přiznal, že na této pomůcce najel v dějišti GP Evropy jen osm kol kvůli technickému omezení.
"Nechci trávit moc času na simulátoru, protože to v tuto chvíli není to nejlepší - měli bychom se snažit o vlastní zlepšení. Takové ježdění mě moc nebaví, třeba u McLarenu ho bylo až moc. Kdybych si za 100 liber koupil PlayStation, naučím se na něm stejně," glosuje Hamilton.
Kdo by tedy měl simulátor využívat? Trojnásobný mistr světa má jasno, víc než pilotům by měl sloužit inženýrům, protože jízda na simulátoru nikdy neposkytne pravý zážitek z jízdy. "Mezi skutečným vozem a simulátorem je obrovský rozdíl - chybí tam jakékoli emoce. Když usednete do simulátoru, budete mu muset přizpůsobit, když se posadíte do auta, budete řídit. U simulátoru si nastavíte všechny své pocity - nezažijete stejné manévry, stejné nerovnosti. V neděli pojedete na nějaké trati a v pondělí si ji projedete na simulátoru, nejsou tam hrboly, obrubníky jsou jiné, rychlost je jiná. Chybí pocit rychlosti, nepůsobí to vůbec »tělesně«. Inženýři se dozví více ze spotřeby paliva, využití energie a aerodynamiky," vysvětluje Hamilton.
Obhájce titulu také přiznal, že už si neprochází před závodem samotnou trať, což je běžnou praxí většiny týmů a pilotů během závodního víkendu Grand Prix. "Už jsem jich prošel obrovské množství od mých začátku ve formuli Renault až po třetí nebo čtvrtý rok v F1. Vlastně mi to nikdy nic nepřineslo. Od roku 2010 už tohle nedělám a nevidím vůbec žádný rozdíl. Ostatním to možná pomáhá, ale pro mě to nic není," dodává Hamilton.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.