Kde jsou ty časy, kdy jsme hltali reportáže z Ferrariho testovacího okruhu z Fiorana. Trať, na které si Ferrari mohl dělat a zkoušet co chtěl, ona magická pseudoosmička, na kterou se z "cizinců" dostal jen Wolf a Jody Scheckter. Aby si ho commendatore mohl před angažováním prohlédnout.
Dnes je doba jiná, testování značně omezené, a tak týmy využívají hojně simulátorů, na kterých piloti tráví stále více času. Jenže rozhodně ne všichni je vnímají jako spásonosný prostředek. Lewis Hamilton dokonce říká, že když si sedne k počítači s běžnou hrou, výsledek bude zhruba stejný jako na simulátoru Mercedesu.
Nico Rosberg se nechal slyšet, že si vyzkoušel simulaci nového okruhu v Baku a připadala mu "divná", Hamilton přiznal, že na této pomůcce najel v dějišti GP Evropy jen osm kol kvůli technickému omezení.
"Nechci trávit moc času na simulátoru, protože to v tuto chvíli není to nejlepší - měli bychom se snažit o vlastní zlepšení. Takové ježdění mě moc nebaví, třeba u McLarenu ho bylo až moc. Kdybych si za 100 liber koupil PlayStation, naučím se na něm stejně," glosuje Hamilton.
Kdo by tedy měl simulátor využívat? Trojnásobný mistr světa má jasno, víc než pilotům by měl sloužit inženýrům, protože jízda na simulátoru nikdy neposkytne pravý zážitek z jízdy. "Mezi skutečným vozem a simulátorem je obrovský rozdíl - chybí tam jakékoli emoce. Když usednete do simulátoru, budete mu muset přizpůsobit, když se posadíte do auta, budete řídit. U simulátoru si nastavíte všechny své pocity - nezažijete stejné manévry, stejné nerovnosti. V neděli pojedete na nějaké trati a v pondělí si ji projedete na simulátoru, nejsou tam hrboly, obrubníky jsou jiné, rychlost je jiná. Chybí pocit rychlosti, nepůsobí to vůbec »tělesně«. Inženýři se dozví více ze spotřeby paliva, využití energie a aerodynamiky," vysvětluje Hamilton.
Obhájce titulu také přiznal, že už si neprochází před závodem samotnou trať, což je běžnou praxí většiny týmů a pilotů během závodního víkendu Grand Prix. "Už jsem jich prošel obrovské množství od mých začátku ve formuli Renault až po třetí nebo čtvrtý rok v F1. Vlastně mi to nikdy nic nepřineslo. Od roku 2010 už tohle nedělám a nevidím vůbec žádný rozdíl. Ostatním to možná pomáhá, ale pro mě to nic není," dodává Hamilton.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.