Tu situaci známe už z mnoha případů v blízké i vzdálené minulosti. Závody třeba nejsou nijak strhující, ale i tak se pořád něco děje. Ať to je po stránce technické, marketingové nebo lidské. Tak jako v případě Nico Rosberga.
Třicetiletý syn mistra světa 1982 Keijo "Keke" Rosberga v současné době řeší otázku, co v budoucnu. Je jedním z pilotů, kterým letos doběhne původní kontrakt a stále častěji se ozývá otázka, co bude dál - dodrží svá slova z dřívější doby, když prohlásil, že bych chtěl strávit u Mercedesu "mnoho dalších let", nebo se vydá hledat štěstí jinam?
Rosberg sice prohlásil, že v současné době se soustředí na své výkony v šampionátu a nechce se přednostně zabývat myšlenkami na nový smluvní vztah, ale ve světě F1 už se pomalu šíří názor, že aby měl Nico lepší výchozí podmínky pro jednání s Mercedesem, udělal v monacké Grand Prix vstřícný krok a nepokoušel se bojovat s Hamiltonem, ba co víc, ochotně mu přepustil svou pozici.
Pilot figurující v čele průběžného pořadí takové spekulace odmítá. Jak už uvedl, měl problémy s pneumatikami a zahříváním brzd, a jak vysvětlil po samotném závodě, existuje týmová klauzule, podle níž má člen týmu udělat místo kolegovi, který má větší šance na vítězství. Podle Rosberga mu ani na vteřinu nepřišlo na mysl, že by tímto manévrem získal nějakou výhodu pro následující vyjednávání.
"Na nic takového jsem vůbec nepomyslel. Nedělal jsem to před Monakem a nebudu na to myslet ani po něm. Za Mercedes jezdím rád a jsem rád, že je Mercedes se mnou spokojen. Jsem si jist, že to tak potrvá ještě mnoho let," vysvětlil Rosberg.
Nicméně se připomíná, že v prvních čtyřech závodech získal rodák z Wiesbadenu 100 bodů a v dalších dvou pouhých šest - Hamilton se mu přiblížíl na 24 bodů. Nico také poprvé od odstoupení v Soči 2015 dokončil závod mimo stupně vítězů, nehodlá však danou situaci nijak dramatizovat, což dokazují i jeho další slova.
"Existují špatné dny a pak ještě horší dny. Závodění je vždy o pádech a vzestupech. Očekával jsem, že jednou musí přijít pokles, protože nejde vyhrát každý závod, to je snad jasné. Bylo to sice něco jiného než v Barceloně, ale byl jsem připraven, že jednou spadnu dolů a bude potřeba se zase vynořit na druhé straně. Pořád se s tím vyrovnávám a není to nijak jednoduché, ale zítra už budu zase plný optimismu a v Montrealu budu bojovat o vítězství," pronesl mimo jiné Rosberg bezprostředně po závodě v ulicích Monte Carla.
Nejen v odborných periodikách se objevovaly a stále probírají eventuality, že by Rosberg mohl nahradit u Ferrari Kimi Räikkönena, který je ve stejné pozici - také jemu letos končí smlouva. Nico ovšem dal najevo, že v dohledné době opravdu nemá důvod a proto nehodlá měnit závodní prostředí.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.