Tu situaci známe už z mnoha případů v blízké i vzdálené minulosti. Závody třeba nejsou nijak strhující, ale i tak se pořád něco děje. Ať to je po stránce technické, marketingové nebo lidské. Tak jako v případě Nico Rosberga.
Třicetiletý syn mistra světa 1982 Keijo "Keke" Rosberga v současné době řeší otázku, co v budoucnu. Je jedním z pilotů, kterým letos doběhne původní kontrakt a stále častěji se ozývá otázka, co bude dál - dodrží svá slova z dřívější doby, když prohlásil, že bych chtěl strávit u Mercedesu "mnoho dalších let", nebo se vydá hledat štěstí jinam?
Rosberg sice prohlásil, že v současné době se soustředí na své výkony v šampionátu a nechce se přednostně zabývat myšlenkami na nový smluvní vztah, ale ve světě F1 už se pomalu šíří názor, že aby měl Nico lepší výchozí podmínky pro jednání s Mercedesem, udělal v monacké Grand Prix vstřícný krok a nepokoušel se bojovat s Hamiltonem, ba co víc, ochotně mu přepustil svou pozici.
Pilot figurující v čele průběžného pořadí takové spekulace odmítá. Jak už uvedl, měl problémy s pneumatikami a zahříváním brzd, a jak vysvětlil po samotném závodě, existuje týmová klauzule, podle níž má člen týmu udělat místo kolegovi, který má větší šance na vítězství. Podle Rosberga mu ani na vteřinu nepřišlo na mysl, že by tímto manévrem získal nějakou výhodu pro následující vyjednávání.
"Na nic takového jsem vůbec nepomyslel. Nedělal jsem to před Monakem a nebudu na to myslet ani po něm. Za Mercedes jezdím rád a jsem rád, že je Mercedes se mnou spokojen. Jsem si jist, že to tak potrvá ještě mnoho let," vysvětlil Rosberg.
Nicméně se připomíná, že v prvních čtyřech závodech získal rodák z Wiesbadenu 100 bodů a v dalších dvou pouhých šest - Hamilton se mu přiblížíl na 24 bodů. Nico také poprvé od odstoupení v Soči 2015 dokončil závod mimo stupně vítězů, nehodlá však danou situaci nijak dramatizovat, což dokazují i jeho další slova.
"Existují špatné dny a pak ještě horší dny. Závodění je vždy o pádech a vzestupech. Očekával jsem, že jednou musí přijít pokles, protože nejde vyhrát každý závod, to je snad jasné. Bylo to sice něco jiného než v Barceloně, ale byl jsem připraven, že jednou spadnu dolů a bude potřeba se zase vynořit na druhé straně. Pořád se s tím vyrovnávám a není to nijak jednoduché, ale zítra už budu zase plný optimismu a v Montrealu budu bojovat o vítězství," pronesl mimo jiné Rosberg bezprostředně po závodě v ulicích Monte Carla.
Nejen v odborných periodikách se objevovaly a stále probírají eventuality, že by Rosberg mohl nahradit u Ferrari Kimi Räikkönena, který je ve stejné pozici - také jemu letos končí smlouva. Nico ovšem dal najevo, že v dohledné době opravdu nemá důvod a proto nehodlá měnit závodní prostředí.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.