Před osmým závodem zveřejnil tým Ferrari zajímavou statistiku z dosavadního průběhu letošního šampionátu
Údaje sesbírané v prvních sedmi závodech od Melbourne až po Montreal dovolují provést částečnou analýzu sezony. Už teď se dá říct, že v roce 2013 padl rekord v počtu předjíždění – bylo jich zaznamenáno 308. V minulosti nikdy piloti nepředjížděli jeden druhého tak často v prvních sedmi závodech sezony.
Co bylo důvodem tak častého předjíždění? Pneumatiky? Systémy DRS a KERS? Na vysoký počet předjíždění měli pravděpodobně vliv všechny tři faktory, a kromě nich ještě některé další.
Ferrari je na druhém místě v počtu předjíždění. Jeho piloti uskutečnili 45 úspěšných předjížděcích manévrů, o jeden méně, než Lotus. Tým z Itálie pak vede tabulku v počtu vybojovaných pozic v průběhu závodů. Fernando Alonso a Felipe Massa si polepšili dohromady o 34 míst v porovnání se startem, duo Räikkönen – Grosjean o 33 míst.
Předešlé údaje poukazují na agresivní přístup k závodění, který vyplývá také z nepříliš úspěšných kvalifikací. Ve většině závodů se Alonsovi a Massovi dařilo probojovávat se dopředu, výjimkami byli pouze závody v Monaku a Malajsii – v Sepangu Fernando skončil už po dvou okruzích.
Massa je na druhém místě v počtu předjíždění mezi jednotlivými piloty, podařilo se mu to 25krát. Před ním je Räikkönen s 26 předjetími, za Felipem je Alonso s 20 předjetími.
Pozoruhodným faktem je, že ne všechny předjížděcí manévry byly podpořeny systémem DRS – na začátku každého závodu není systém DRS aktivován. Ferrari vede v počtu předjíždění v prvním kole – jezdcům Scuderie Ferrari se v něm podařilo zatím získat spolu dvanáct míst ve svůj prospěch, o dvě víc, než Lotus a Caterham.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.