Před osmým závodem zveřejnil tým Ferrari zajímavou statistiku z dosavadního průběhu letošního šampionátu
Údaje sesbírané v prvních sedmi závodech od Melbourne až po Montreal dovolují provést částečnou analýzu sezony. Už teď se dá říct, že v roce 2013 padl rekord v počtu předjíždění – bylo jich zaznamenáno 308. V minulosti nikdy piloti nepředjížděli jeden druhého tak často v prvních sedmi závodech sezony.
Co bylo důvodem tak častého předjíždění? Pneumatiky? Systémy DRS a KERS? Na vysoký počet předjíždění měli pravděpodobně vliv všechny tři faktory, a kromě nich ještě některé další.
Ferrari je na druhém místě v počtu předjíždění. Jeho piloti uskutečnili 45 úspěšných předjížděcích manévrů, o jeden méně, než Lotus. Tým z Itálie pak vede tabulku v počtu vybojovaných pozic v průběhu závodů. Fernando Alonso a Felipe Massa si polepšili dohromady o 34 míst v porovnání se startem, duo Räikkönen – Grosjean o 33 míst.
Předešlé údaje poukazují na agresivní přístup k závodění, který vyplývá také z nepříliš úspěšných kvalifikací. Ve většině závodů se Alonsovi a Massovi dařilo probojovávat se dopředu, výjimkami byli pouze závody v Monaku a Malajsii – v Sepangu Fernando skončil už po dvou okruzích.
Massa je na druhém místě v počtu předjíždění mezi jednotlivými piloty, podařilo se mu to 25krát. Před ním je Räikkönen s 26 předjetími, za Felipem je Alonso s 20 předjetími.
Pozoruhodným faktem je, že ne všechny předjížděcí manévry byly podpořeny systémem DRS – na začátku každého závodu není systém DRS aktivován. Ferrari vede v počtu předjíždění v prvním kole – jezdcům Scuderie Ferrari se v něm podařilo zatím získat spolu dvanáct míst ve svůj prospěch, o dvě víc, než Lotus a Caterham.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.