Před osmým závodem zveřejnil tým Ferrari zajímavou statistiku z dosavadního průběhu letošního šampionátu
Údaje sesbírané v prvních sedmi závodech od Melbourne až po Montreal dovolují provést částečnou analýzu sezony. Už teď se dá říct, že v roce 2013 padl rekord v počtu předjíždění – bylo jich zaznamenáno 308. V minulosti nikdy piloti nepředjížděli jeden druhého tak často v prvních sedmi závodech sezony.
Co bylo důvodem tak častého předjíždění? Pneumatiky? Systémy DRS a KERS? Na vysoký počet předjíždění měli pravděpodobně vliv všechny tři faktory, a kromě nich ještě některé další.
Ferrari je na druhém místě v počtu předjíždění. Jeho piloti uskutečnili 45 úspěšných předjížděcích manévrů, o jeden méně, než Lotus. Tým z Itálie pak vede tabulku v počtu vybojovaných pozic v průběhu závodů. Fernando Alonso a Felipe Massa si polepšili dohromady o 34 míst v porovnání se startem, duo Räikkönen – Grosjean o 33 míst.
Předešlé údaje poukazují na agresivní přístup k závodění, který vyplývá také z nepříliš úspěšných kvalifikací. Ve většině závodů se Alonsovi a Massovi dařilo probojovávat se dopředu, výjimkami byli pouze závody v Monaku a Malajsii – v Sepangu Fernando skončil už po dvou okruzích.
Massa je na druhém místě v počtu předjíždění mezi jednotlivými piloty, podařilo se mu to 25krát. Před ním je Räikkönen s 26 předjetími, za Felipem je Alonso s 20 předjetími.
Pozoruhodným faktem je, že ne všechny předjížděcí manévry byly podpořeny systémem DRS – na začátku každého závodu není systém DRS aktivován. Ferrari vede v počtu předjíždění v prvním kole – jezdcům Scuderie Ferrari se v něm podařilo zatím získat spolu dvanáct míst ve svůj prospěch, o dvě víc, než Lotus a Caterham.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.