Asi nejčastějším povětrnostním problémem při závodech Formule 1 bývá silný déšť, ale na několika následujících příkladech si ukážeme, že "zavařit" mohou jezdcům a týmům i jiné extrémy, které je přinutily dělat věci jinak.
Velká cena Dallasu 1984Na okruhu panovaly teploty přesahující 40 °C ve stínu. Velká cena se jela na začátku července v jednom z nejjižnějších států. Na trati byla vyjetá jen úzká cesta, na níž monoposty závodily, všude okolo se nacházely kousky rozbitého cementu, kterým se trať narychlo před závody opravovala. Cement kvůli příliš vysokým teplotám nepřilnul správně. Horko bylo v době závodu takové, že na sebe Piercarlo Ghinzani nechal v průběhu své zastávky v boxech vylít do kokpitu své Oselly kbelík studené vody. Lotus Nigela Mansella, startujícího z pole position, zradila v cílové rovince posledního kola převodovka, Brit z monopostu vyskočil, aby jej dotlačil za cílovou čáru. To se mu bohužel nepovedlo, dehydrovaný omdlel a byl převezen do nemocnice. Závod nedojelo 18 z 26 startujících pilotů a 14 z nich mělo v závodě nehodu. Osmičku klasifikovaných přivedl do cíle na prvním místě Keke Rosberg s Williamsem. Hrdina Mansell byl nakonec klasifikován jako šestý a získal jeden bod.
Velká cena Austrálie 1991Zřejmě se jedná o jeden z nejkratších závodů Formule 1 v historii. Grand Prix byla ukončena po pouhých 24 minutách v 17. kole. Na trati bylo příliš vody a stále velmi silně pršelo, což vyústilo v řadu nehod a vyjetí z dráhy. Dokonce mistr mokrých tratí Ayrton Senna jezdil po okruhu mávajíce rukou, čímž signalizoval nebezpečné podmínky a aby byl závod zastaven.
Velká cena Japonska 2004Závodní víkend ovlivnil tajfun MA-ON a vítr dosahoval rychlosti až 160 km/h. Kvalifikace musela být přesunuta na nedělní ráno.
Velká cena Japonska 2007V roce 2007 došlo po 30 letech ke změně okruhu, který hostil F1 v Japonsku. Místo Suzuky se závodilo na dráze pod horou Fuji. Co se zajímavosti podniku týče, tak změna vyšla skvěle. Co nevyšlo, bylo počasí. Ve Fuji neskutečně pršelo. V dnešní době by se start v těchto podmínkách nekonal. Závod však nakonec poskytl krásnou podívanou díky souboji mezi Robertem Kubicou a Felipem Massou, kteří závodili o šesté místo v pořadí.
Velká cena Japonska 2010Opět země vycházejícího slunce, F1 v této lokaci zažívá meteorologické hříčky častěji, než by si účastníci asi přáli. Před kvalifikací silně pršelo. Vedení závodu zasedlo ke stolu, aby se pobavilo o tom, zda bude kvalifikace přesunuta či zda se pojede za nepříznivých podmínek. Mezitím některé týmy vytáhly stolní hry a dokonce se v pit lane objevil malý raft, který byl puštěn po dráze místo monopostů a plaval.
Velká cena USA 2015Silný déšť se nevyhnul ani Velké ceně Spojených států amerických a čekalo se na rozhodnutí, zda se pojede kvalifikace později nebo zda se přeloží na nedělní ráno. V mezičase a pro pobavení sebe sama a moknoucích diváků si Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat na pit lane spolu zatancovali, mechanici Force Indie vytvořili provizorní kajak s koly, ve kterém se po pit lane vozili s pádly a Carlos Sainz si krátil čas hrou v kuželky z plechovek Red Bull. I přesto, že byla kvalifikace přesunuta na neděli, stejně se regulérních podmínek účastníci nedočkali.
Test na Silverstone 2005Na konci února na britském okruhu testoval tovární tým Renault a Fernanda Alonsa v průběhu jízdy zastihla silná sněhová přeháňka. Nejenže chumelilo a byla ukrutná zima, ještě foukal ledový vítr. Mechanici Renaultu i přesto cvičili zastávky v boxech. Podobné sněhové podívané jsme se dočkali i během testování v jinak slunné Barceloně v roce 2003.
Test v Bahrajnu 2009Jižnější lokace a další povětrnostní patálie. Namísto sněhové bouře to byla bouře písečná. Na okruhu testovaly jen tři týmy a díky rozmarům počasí mnoho užitečných dat nezískaly, jednalo se tak díky počasí o opravdu drahý výlet.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.