Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Charles Leclerc prožil frustrující závěr kvalifikace na Velkou cenu Kanady, když nedokázal proměnit slibné tempo ve výraznější výsledek. Ve třetím kvalifikačním segmentu měl dobře rozjeté kolo, ale chyba ve druhém sektoru ho připravila o šanci bojovat o čelo startovního roštu. Přestože měl ještě jeden pokus, na víc než osmé místo se už nedostal a po vystoupení z vozu bylo znát, jak moc ho situace rozladila.
„Naše tempo tam bylo,“ hodnotil Leclerc bez okolků pro F1.com. „Myslím, že auto mělo na pole position, ale úplně jsem to pokazil a jsem fakt naštvaný. Právě jsem vylezl z auta, takže emoce jsou ještě hodně čerstvé. Jsem hodně zklamaný.“ Podle Monačana nebyla ideální ani strategie výjezdu na trať. „Nevím, jestli bylo správné vyjet tak brzy, nakonec jsme měli Isacka Hadjara v šesté nebo sedmé zatáčce. Byl asi sto metrů přede mnou, ale s těmito auty a na takové trati ztratíte veškerý grip.“
Leclerc litoval především nevyužité příležitosti. „Je to škoda, protože do té doby to vypadalo opravdu dobře. Jasně, projel jsem jen sedm zatáček, ale myslím, že to bylo na pole. Dneska bylo auto výborné a my jsme z toho nevytěžili vůbec nic.“ Jeho frustraci ještě zvýšil fakt, že po havárii v prvním tréninku a vynechání druhého se mu v sobotním třetím tréninku podařilo zajet druhý nejrychlejší čas, což dávalo naději na silný výkon v kvalifikaci.
Když byl dotázán, zda mu sobotní zlepšení přece jen dodává víru do závodu, odpověděl jednoznačně: „Ne, to je teď irelevantní. Když tohle uděláte v kvalifikaci, nic vám nepřináší uspokojení.“
Na druhé straně garáže měl Lewis Hamilton o něco pozitivnější náladu. Ačkoliv ani jeho jízda nebyla bezchybná, s pátým místem na startu byl britský jezdec poměrně spokojen. „Na pole jsme dnes neměli, to je jasné,“ uznal sedminásobný šampion. „Mercedes přivezl nějaké vylepšení, aspoň jsem to slyšel, a jejich auto vždy tomuhle okruhu sedělo. Takže jim gratuluji.“
Hamilton přiznal, že se v SF-25 stále necítí zcela komfortně. „Necítím se s tím autem propojený. Letos jsem se tak necítil ani jednou.“ Kdyby k tomu mělo dojít, sám neví, jestli se to v průběhu sezony změní. „Nevím, jestli se to letos vůbec stane.“
Přesto chce v neděli zabojovat. „Bude to těžké, ale myslím, že to byl lepší výkon než to, co Ferrari předvedlo loni, a to je pozitivní. Zítra se pokusím konečně získat nějaké pódium, to je náš cíl.“
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.