Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Charles Leclerc prožil frustrující závěr kvalifikace na Velkou cenu Kanady, když nedokázal proměnit slibné tempo ve výraznější výsledek. Ve třetím kvalifikačním segmentu měl dobře rozjeté kolo, ale chyba ve druhém sektoru ho připravila o šanci bojovat o čelo startovního roštu. Přestože měl ještě jeden pokus, na víc než osmé místo se už nedostal a po vystoupení z vozu bylo znát, jak moc ho situace rozladila.
„Naše tempo tam bylo,“ hodnotil Leclerc bez okolků pro F1.com. „Myslím, že auto mělo na pole position, ale úplně jsem to pokazil a jsem fakt naštvaný. Právě jsem vylezl z auta, takže emoce jsou ještě hodně čerstvé. Jsem hodně zklamaný.“ Podle Monačana nebyla ideální ani strategie výjezdu na trať. „Nevím, jestli bylo správné vyjet tak brzy, nakonec jsme měli Isacka Hadjara v šesté nebo sedmé zatáčce. Byl asi sto metrů přede mnou, ale s těmito auty a na takové trati ztratíte veškerý grip.“
Leclerc litoval především nevyužité příležitosti. „Je to škoda, protože do té doby to vypadalo opravdu dobře. Jasně, projel jsem jen sedm zatáček, ale myslím, že to bylo na pole. Dneska bylo auto výborné a my jsme z toho nevytěžili vůbec nic.“ Jeho frustraci ještě zvýšil fakt, že po havárii v prvním tréninku a vynechání druhého se mu v sobotním třetím tréninku podařilo zajet druhý nejrychlejší čas, což dávalo naději na silný výkon v kvalifikaci.
Když byl dotázán, zda mu sobotní zlepšení přece jen dodává víru do závodu, odpověděl jednoznačně: „Ne, to je teď irelevantní. Když tohle uděláte v kvalifikaci, nic vám nepřináší uspokojení.“
Na druhé straně garáže měl Lewis Hamilton o něco pozitivnější náladu. Ačkoliv ani jeho jízda nebyla bezchybná, s pátým místem na startu byl britský jezdec poměrně spokojen. „Na pole jsme dnes neměli, to je jasné,“ uznal sedminásobný šampion. „Mercedes přivezl nějaké vylepšení, aspoň jsem to slyšel, a jejich auto vždy tomuhle okruhu sedělo. Takže jim gratuluji.“
Hamilton přiznal, že se v SF-25 stále necítí zcela komfortně. „Necítím se s tím autem propojený. Letos jsem se tak necítil ani jednou.“ Kdyby k tomu mělo dojít, sám neví, jestli se to v průběhu sezony změní. „Nevím, jestli se to letos vůbec stane.“
Přesto chce v neděli zabojovat. „Bude to těžké, ale myslím, že to byl lepší výkon než to, co Ferrari předvedlo loni, a to je pozitivní. Zítra se pokusím konečně získat nějaké pódium, to je náš cíl.“
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.