Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
Mercedes se rozhodl vrátit k předchozí verzi zavěšení vozu W16 pro Velkou cenu Maďarska, což vysvětlil Andrew Shovlin, ředitel traťového inženýrství týmu. Tento krok má pomoci zastavit znepokojivý pokles výkonu, kterým tým v posledních závodech čelí.
Kimi Antonelli, který má za sebou složité evropské závody, zatím na domácím kontinentu nezískal ani bod, což výrazně ovlivnilo jeho sebevědomí. Mladý Ital nyní hledá odpovědi na nečekaný propad formy a snaží se najít způsob, jak se vrátit zpět do tempa.
Složité to nebylo ani pro George Russella, jenž zatím v Evropě nezískal žádné umístění na stupních vítězů, což je kontrast k jeho silnému začátku sezóny, kdy v prvních šesti závodech dosáhl na čtyři pódiová umístění.
Jedinou výjimkou bylo kanadské Grand Prix, kde Russell vyhrál a Antonelli si vyjel své první pódiové umístění ve Formuli 1. Shovlin označil tento výsledek za „nepříjemný fakt“, protože se výrazně liší od výkonů, které nový systém zavěšení přinesl v ostatních závodech.
Britský inženýr uvedl, že návrat k předchozí specifikaci byl vždy možností a že týmu chyběla stabilita vozu při vysokých rychlostech na okruzích jako Red Bull Ring, Silverstone a Spa. Podle jeho slov piloti postrádali jistotu v nájezdu do zatáček a celkově nedůvěřovali vozu tak, jako dříve.
Shovlin také přiznal, že tým potřeboval více času na to, aby dospěl k tomuto rozhodnutí, zejména kvůli proměnlivým povětrnostním podmínkám v posledních závodech. Pro maďarský víkend označil krok za logický, který by měl pomoci vrátit vozu stabilitu a umožnit Antonellimu a Russellovi jezdit s nastavením, na které byli zvyklí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.