Mercedes mění taktiku: Nové nastavení má vrátit Kimi Antonellimu sebevědomí

Kimi Antonelli v Silverstone během kvalifikace
Kimi Antonelli v Silverstone během kvalifikace, foto: Mercedes AMG F1 Team
Josef Mráček VČERA 15:36
Sdílej:

Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.

Mercedes se rozhodl vrátit k předchozí verzi zavěšení vozu W16 pro Velkou cenu Maďarska, což vysvětlil Andrew Shovlin, ředitel traťového inženýrství týmu. Tento krok má pomoci zastavit znepokojivý pokles výkonu, kterým tým v posledních závodech čelí.

Kimi Antonelli, který má za sebou složité evropské závody, zatím na domácím kontinentu nezískal ani bod, což výrazně ovlivnilo jeho sebevědomí. Mladý Ital nyní hledá odpovědi na nečekaný propad formy a snaží se najít způsob, jak se vrátit zpět do tempa.

Složité to nebylo ani pro George Russella, jenž zatím v Evropě nezískal žádné umístění na stupních vítězů, což je kontrast k jeho silnému začátku sezóny, kdy v prvních šesti závodech dosáhl na čtyři pódiová umístění.

Jedinou výjimkou bylo kanadské Grand Prix, kde Russell vyhrál a Antonelli si vyjel své první pódiové umístění ve Formuli 1. Shovlin označil tento výsledek za „nepříjemný fakt“, protože se výrazně liší od výkonů, které nový systém zavěšení přinesl v ostatních závodech.

Britský inženýr uvedl, že návrat k předchozí specifikaci byl vždy možností a že týmu chyběla stabilita vozu při vysokých rychlostech na okruzích jako Red Bull Ring, Silverstone a Spa. Podle jeho slov piloti postrádali jistotu v nájezdu do zatáček a celkově nedůvěřovali vozu tak, jako dříve.

Shovlin také přiznal, že tým potřeboval více času na to, aby dospěl k tomuto rozhodnutí, zejména kvůli proměnlivým povětrnostním podmínkám v posledních závodech. Pro maďarský víkend označil krok za logický, který by měl pomoci vrátit vozu stabilitu a umožnit Antonellimu a Russellovi jezdit s nastavením, na které byli zvyklí.

Stalo se