Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
Mercedes se rozhodl vrátit k předchozí verzi zavěšení vozu W16 pro Velkou cenu Maďarska, což vysvětlil Andrew Shovlin, ředitel traťového inženýrství týmu. Tento krok má pomoci zastavit znepokojivý pokles výkonu, kterým tým v posledních závodech čelí.
Kimi Antonelli, který má za sebou složité evropské závody, zatím na domácím kontinentu nezískal ani bod, což výrazně ovlivnilo jeho sebevědomí. Mladý Ital nyní hledá odpovědi na nečekaný propad formy a snaží se najít způsob, jak se vrátit zpět do tempa.
Složité to nebylo ani pro George Russella, jenž zatím v Evropě nezískal žádné umístění na stupních vítězů, což je kontrast k jeho silnému začátku sezóny, kdy v prvních šesti závodech dosáhl na čtyři pódiová umístění.
Jedinou výjimkou bylo kanadské Grand Prix, kde Russell vyhrál a Antonelli si vyjel své první pódiové umístění ve Formuli 1. Shovlin označil tento výsledek za „nepříjemný fakt“, protože se výrazně liší od výkonů, které nový systém zavěšení přinesl v ostatních závodech.
Britský inženýr uvedl, že návrat k předchozí specifikaci byl vždy možností a že týmu chyběla stabilita vozu při vysokých rychlostech na okruzích jako Red Bull Ring, Silverstone a Spa. Podle jeho slov piloti postrádali jistotu v nájezdu do zatáček a celkově nedůvěřovali vozu tak, jako dříve.
Shovlin také přiznal, že tým potřeboval více času na to, aby dospěl k tomuto rozhodnutí, zejména kvůli proměnlivým povětrnostním podmínkám v posledních závodech. Pro maďarský víkend označil krok za logický, který by měl pomoci vrátit vozu stabilitu a umožnit Antonellimu a Russellovi jezdit s nastavením, na které byli zvyklí.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.