Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
Mercedes se rozhodl vrátit k předchozí verzi zavěšení vozu W16 pro Velkou cenu Maďarska, což vysvětlil Andrew Shovlin, ředitel traťového inženýrství týmu. Tento krok má pomoci zastavit znepokojivý pokles výkonu, kterým tým v posledních závodech čelí.
Kimi Antonelli, který má za sebou složité evropské závody, zatím na domácím kontinentu nezískal ani bod, což výrazně ovlivnilo jeho sebevědomí. Mladý Ital nyní hledá odpovědi na nečekaný propad formy a snaží se najít způsob, jak se vrátit zpět do tempa.
Složité to nebylo ani pro George Russella, jenž zatím v Evropě nezískal žádné umístění na stupních vítězů, což je kontrast k jeho silnému začátku sezóny, kdy v prvních šesti závodech dosáhl na čtyři pódiová umístění.
Jedinou výjimkou bylo kanadské Grand Prix, kde Russell vyhrál a Antonelli si vyjel své první pódiové umístění ve Formuli 1. Shovlin označil tento výsledek za „nepříjemný fakt“, protože se výrazně liší od výkonů, které nový systém zavěšení přinesl v ostatních závodech.
Britský inženýr uvedl, že návrat k předchozí specifikaci byl vždy možností a že týmu chyběla stabilita vozu při vysokých rychlostech na okruzích jako Red Bull Ring, Silverstone a Spa. Podle jeho slov piloti postrádali jistotu v nájezdu do zatáček a celkově nedůvěřovali vozu tak, jako dříve.
Shovlin také přiznal, že tým potřeboval více času na to, aby dospěl k tomuto rozhodnutí, zejména kvůli proměnlivým povětrnostním podmínkám v posledních závodech. Pro maďarský víkend označil krok za logický, který by měl pomoci vrátit vozu stabilitu a umožnit Antonellimu a Russellovi jezdit s nastavením, na které byli zvyklí.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.