Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Helmut Marko znovu otevřel debatu o budoucnosti Maxe Verstappena v Red Bullu, tentokrát s varovným podtónem. V rozhovoru nejen že kritizoval Mercedes, ale zároveň naznačil, že Verstappen by mohl přehodnotit své setrvání v týmu, pokud Red Bull nezvládne nástup nové éry pravidel v roce 2026.
Marko připomněl, že ačkoli Verstappen oficiálně zůstává v Red Bullu i pro příští sezonu, není zdaleka zaručené, že jeho loajalita bude trvat donekonečna. Klíčovým faktorem podle něj bude konkurenceschopnost vozu, jakmile vstoupí v platnost nové technické předpisy. Pokud Red Bull nenaváže na dosavadní úspěchy, může Verstappen začít uvažovat o jiných možnostech.
Zprávy o možném odchodu Maxe Verstappena do Mercedesu v posledních měsících plnily titulky. Spekulace ještě podpořila informace o smluvní klauzuli, která by nizozemskému jezdci umožnila opustit tým, pokud by do letní přestávky nebyl mezi třemi nejlepšími v šampionátu. Po Velké ceně Belgie se ale tato klauzule stala irelevantní – Verstappen má na čtvrtého George Russella náskok 28 bodů.
Navzdory spekulacím Marko trvá na tom, že Verstappen Red Bullu nevyslal žádný jasný signál o touze odejít. Podle něj je Max nedílnou součástí týmu – nejen jako pilot, ale jako člen rodiny, který s Red Bullem spojil celou svou kariéru ve Formuli 1.
„Max je pro nás nesmírně důležitý. Všechna svá vítězství získal s Red Bullem a nikdy nejel jiný monopost. A i lidsky je to člen naší rodiny,“ uvedl Marko pro F1-Insider. Dodal také, že Max má platnou smlouvu až do roku 2028 a tým v ní nevidí důvod ke změně.
Marko připustil, že přesné úvahy Verstappena a jeho manažerského týmu nejsou týmu známé. Podle něj sice Max veřejně dával najevo, že chce v Red Bullu zůstat, ale i kdyby mohla být výstupní klauzule aktivní, nikdo dnes nedokáže říct, jaká bude situace v roce 2026. Je tedy zřejmé, že i uvnitř týmu panuje nejistota ohledně budoucnosti a že Verstappenovo setrvání závisí především na výkonnosti vozu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.