McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
První trénink na Velkou cenu Maďarska se nesl ve znamení silného vstupu McLarenu a zároveň nečekaných problémů u Aston Martinu. Lando Norris zajel nejrychlejší čas a potvrdil, že forma z Belgie nebyla náhodná. Hned za ním se umístil týmový kolega Oscar Piastri a Charles Leclerc s vylepšeným Ferrari doplnil první trojici. Naopak Aston Martin musel řešit ztrátu Fernanda Alonsa, který kvůli zádovým bolestem do jízdy nezasáhl.
V kokpitu jej nahradil rezervní jezdec Felipe Drugovich, který se tak dočkal další příležitosti ve volném tréninku. Pro tým z Silverstonu šlo o preventivní krok, i když není jisté, zda Alonso nastoupí do dalších jízd. Na trati objevil i další nováček Paul Aron, který opět naskočil do vozu Sauberu za Nica Hülkenberga.
Na středně tvrdých pneumatikách začal McLaren velmi aktivně a brzy se ujal vedení. George Russell sice krátce přerušil jejich nadvládu časem 1:19.111, ale v závěru se Norris i Piastri vrátili na první dvě příčky. Norris pak na měkké sadě zajel čas 1:16.0 a znovu potvrdil, že McLaren má rychlost i v horkém prostředí Hungaroringu.
Mercedesu se tolik nedařilo. Lewis Hamilton si během jízdy několikrát stěžoval na nedostatek přilnavosti a neschopnost srovnat tempo s nejlepšími. Ani George Russell nebyl spokojený a v závěru přiznal, že má problémy s otáčením vozu, což naznačuje, že stáj čeká ještě spousta práce před kvalifikací.
Zajímavé momenty nabídli i mladí jezdci. Isack Hadjar i Liam Lawson z Racing Bulls zajeli konkurenceschopné časy a na chvíli se pohybovali v první desítce. Hadjar dokonce krátce figuroval na čtvrtém místě, což je pro juniorský tým povzbudivé.
Trénink zakončil návrat většiny vozů na tvrdší směsi, kde se ladilo především závodní nastavení. McLaren však už nyní naznačil, že bude na Hungaroringu znovu patřit mezi hlavní favority.
1. Lando Norris (McLaren) 1:16.052
2. Oscar Piastri (McLaren) +0.019
3. Charles Leclerc (Ferrari) +0.217
4. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.629
5. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.682
6. Oliver Bearman (Haas) +0.826
7. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.828
8. George Russell (Mercedes) +0.873
9. Max Verstappen (Red Bull) +0.888
10. Lance Stroll (Aston Martin) +0.906
11. Alex Albon (Williams) +0.932
12. Esteban Ocon (Haas) +0.952
13. Pierre Gasly (Alpine) +1.071
14. Liam Lawson (Racing Bulls) +1.132
15. Carlos Sainz (Williams) +1.143
16. Felipe Drugovich (Aston Martin) +1.217
17. Yuki Tsunoda (Red Bull) +1.341
18. Franco Colapinto (Alpine) +1.412
19. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +1.600
20. Paul Aron (Kick Sauber) +3.736
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.