McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
První trénink na Velkou cenu Maďarska se nesl ve znamení silného vstupu McLarenu a zároveň nečekaných problémů u Aston Martinu. Lando Norris zajel nejrychlejší čas a potvrdil, že forma z Belgie nebyla náhodná. Hned za ním se umístil týmový kolega Oscar Piastri a Charles Leclerc s vylepšeným Ferrari doplnil první trojici. Naopak Aston Martin musel řešit ztrátu Fernanda Alonsa, který kvůli zádovým bolestem do jízdy nezasáhl.
V kokpitu jej nahradil rezervní jezdec Felipe Drugovich, který se tak dočkal další příležitosti ve volném tréninku. Pro tým z Silverstonu šlo o preventivní krok, i když není jisté, zda Alonso nastoupí do dalších jízd. Na trati objevil i další nováček Paul Aron, který opět naskočil do vozu Sauberu za Nica Hülkenberga.
Na středně tvrdých pneumatikách začal McLaren velmi aktivně a brzy se ujal vedení. George Russell sice krátce přerušil jejich nadvládu časem 1:19.111, ale v závěru se Norris i Piastri vrátili na první dvě příčky. Norris pak na měkké sadě zajel čas 1:16.0 a znovu potvrdil, že McLaren má rychlost i v horkém prostředí Hungaroringu.
Mercedesu se tolik nedařilo. Lewis Hamilton si během jízdy několikrát stěžoval na nedostatek přilnavosti a neschopnost srovnat tempo s nejlepšími. Ani George Russell nebyl spokojený a v závěru přiznal, že má problémy s otáčením vozu, což naznačuje, že stáj čeká ještě spousta práce před kvalifikací.
Zajímavé momenty nabídli i mladí jezdci. Isack Hadjar i Liam Lawson z Racing Bulls zajeli konkurenceschopné časy a na chvíli se pohybovali v první desítce. Hadjar dokonce krátce figuroval na čtvrtém místě, což je pro juniorský tým povzbudivé.
Trénink zakončil návrat většiny vozů na tvrdší směsi, kde se ladilo především závodní nastavení. McLaren však už nyní naznačil, že bude na Hungaroringu znovu patřit mezi hlavní favority.
1. Lando Norris (McLaren) 1:16.052
2. Oscar Piastri (McLaren) +0.019
3. Charles Leclerc (Ferrari) +0.217
4. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.629
5. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.682
6. Oliver Bearman (Haas) +0.826
7. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.828
8. George Russell (Mercedes) +0.873
9. Max Verstappen (Red Bull) +0.888
10. Lance Stroll (Aston Martin) +0.906
11. Alex Albon (Williams) +0.932
12. Esteban Ocon (Haas) +0.952
13. Pierre Gasly (Alpine) +1.071
14. Liam Lawson (Racing Bulls) +1.132
15. Carlos Sainz (Williams) +1.143
16. Felipe Drugovich (Aston Martin) +1.217
17. Yuki Tsunoda (Red Bull) +1.341
18. Franco Colapinto (Alpine) +1.412
19. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +1.600
20. Paul Aron (Kick Sauber) +3.736
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.