Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Lando Norris v pátečním druhém tréninku na Velkou cenu Maďarska předvedl suverénní jízdu a s časem 1:15.624 jasně ovládl tabulku výsledků. Na týmového kolegu a lídra šampionátu Oscara Piastriho najel přes dvě desetiny sekundy a dal tak jasně najevo, kdo má zatím v Budapešti navrch.
Zatímco Norris exceloval, Max Verstappen čelil zcela opačné realitě. Red Bull se znovu trápil s vyvážením a Verstappen označil vůz za „neřiditelný“, když si na týmové vysílačce stěžoval na špatnou přilnavost vpředu i vzadu. Frustrace navíc vyvrcholila zvláštním incidentem, při kterém byl zachycen, jak z kokpitu vyhazuje ručník, což vedlo k vyšetřování ze strany sportovních komisařů.
Trénink se nesl v poklidné, částečně zatažené atmosféře, ale návrat Fernanda Alonsa po vynechání FP1 kvůli problémům se zády přinesl další zajímavý moment. Dvojnásobný mistr světa se rychle dostal do tempa a hned při prvním ostrém kole byl jen o desetinu a půl pomalejší než jeho týmový kolega Lance Stroll. Do dění se po pauze zapojil také Nico Hülkenberg, který v úvodu tréninku rozvířil štěrk výletem mimo trať.
McLaren ukazoval sílu už od prvních kol. Nejprve Piastri zrychlil v posledním sektoru navzdory drobným chybám, ale Norris odpověděl hned vzápětí a šel do čela. Napětí na trati přidalo těsné setkání mezi Georgem Russellem a Oliverem Bearmanem, které přineslo další komunikaci na vysílačce. „Co to Bearman dělá?“ ptal se Russell, když se oba téměř srazili ve střední části trati.
S přechodem na měkké pneumatiky se pořadí míchalo. Carlos Sainz byl první, kdo nazul softy, a i přes chybu v páté zatáčce se posunul na třetí místo. Krátce poté se v čele objevil Stroll, ale Norris, Piastri i Leclerc jeho čas brzy překonali. Norris nakonec ještě více natáhl náskok na Piastriho a bezpečně si udržel první příčku.
Verstappen mezitím propadl až na čtrnácté místo a po celý trénink nedokázal najít správný rytmus. Dokonce je vyšetřován komisaři poté co z monopostu vyhodil na dráhu bílou utěrku. Kromě technických problémů čelili jezdci také hustému provozu. Liam Lawson si stěžoval na neviditelného Sainze, který kvůli výpadku rádia i telemetrie netušil, co se děje kolem něj. Jeho frustrace vystihla náladu, která momentálně panuje v týmu Red Bull.
Trénink ukázal kontrasty. McLaren působí sebevědomě a připraveně, zatímco Verstappen se ocitl v nečekané krizi. Jak se bude situace vyvíjet v sobotní kvalifikaci, zůstává otázkou. Jedno je však jisté – Norris v Budapešti znovu ukázal, že se s ním musí počítat.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:15.624
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.291
3. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.399
4. Lance Stroll (Aston Martin) – +0.495
5. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.609
6. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.705
7. George Russell (Mercedes) – +0.793
8. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.803
9. Yuki Tsunoda (Red Bull) – +0.861
10. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.896
11. Oliver Bearman (Haas) – +0.943
12. Nico Hülkenberg (Sauber) – +1.056
13. Esteban Ocon (Haas) – +1.080
14. Max Verstappen (Red Bull) – +1.167
15. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.188
16. Carlos Sainz (Williams) – +1.250
17. Gabriel Bortoleto (Sauber) – +1.322
18. Alexander Albon (Williams) – +1.397
19. Pierre Gasly (Alpine) – +1.419
20. Franco Colapinto (Alpine) – +1.535
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.