Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Max Verstappen definitivně ukončil veškeré spekulace o své budoucnosti ve Formuli 1 a potvrdil, že zůstává u Red Bullu i pro sezonu 2026. Čtyřnásobný mistr světa tak rozptýlil všechny zbývající pochybnosti, které se v posledních týdnech opět začaly objevovat.
Napětí vyvolalo především přiznání George Russella, že Mercedes jednal s okolím Verstappena ohledně budoucích možností. Ačkoliv má nizozemský jezdec platnou smlouvu s Red Bullem až do konce roku 2028, obsahuje i několik výstupních klauzulí, které mohly být aktivovány v letní přestávce – například pokud by Verstappen nebyl mezi prvními třemi v šampionátu. Jeho čtvrté místo v Belgii však tuto možnost definitivně zablokovalo.
Až dosud Verstappen na dotazy ohledně roku 2026 odpovídal opatrně a vyhýbavě, což přilévalo olej do ohně spekulací. Nyní ale poprvé otevřeně potvrdil, že jeho záměrem bylo vždy zůstat v týmu, s nímž slavil všechny své mistrovské tituly. „Bylo načase ukončit všechny fámy. Pro mě bylo vždycky jasné, že zůstávám,“ řekl novinářům před Velkou cenou Maďarska.
Zdůraznil, že jeho úzká spolupráce s Red Bullem nikdy nepolevila. „Kdybych chtěl odejít, tak bych nepokračoval v diskuzích o vývoji vozu a plánech na další sezony. Ale já jsem se z těchto debat nikdy nevytáhl,“ dodal. Spekulace tak podle něj neměly reálný základ, byť připouští, že média se k podobnému tématu nejspíš vrátí i příští rok – pokud to kontraktní situace dovolí.
Verstappen zároveň připustil, že šance na titul v roce 2025 jsou vzhledem k formě McLarenu mizivé, přesto ale odmítá sezonu předem odepsat. „Nikdo dnes neví, kde kdo bude příští rok. Ano, bude těžké porazit McLaren, ale pořád se můžeme hodně naučit – o chování auta i o tom, co si přenést do další sezony,“ vysvětlil.
Jistota ohledně Verstappenovy budoucnosti nyní staví pod tlak Mercedes, který může naplno přistoupit k vyjednávání o kontraktech s Georgem Russellem a Andreou Kimim Antonellim. Oba dosud čekali, jak se situace okolo Verstappena vyvine. Nyní je jasné, že Verstappen zůstává v týmu, který mu dal všechny jeho úspěchy – a že s Red Bullem chce psát další kapitolu své výjimečné kariéry.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.