Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
Yuki Tsunoda si na startu Velké ceny Kanady výrazně zkomplikuje pozici, protože po rozhodnutí sportovních komisařů obdržel penalizaci v podobě posunu o deset míst na startovním roštu. Důvodem je nebezpečný manévr z třetího tréninku, kdy během fáze červených vlajek předjel Oscara Piastriho, který se pomalu vracel do boxů po kontaktu se slavnou zdí šampionů.
Incident se odehrál poté, co Piastri poškodil zavěšení i pneumatiku svého McLarenu a způsobil přerušení tréninku. V momentě, kdy Piastri zpomalil a jel výrazně pomaleji než okolní provoz, Tsunoda se rozhodl jej na rovince předjet. V tu chvíli jel rychlostí přes 170 kilometrů za hodinu, zatímco Piastri pouze necelými devadesáti.
Tsunoda se hájil tím, že měl obavy z možných odlétajících trosek a chtěl se vyhnout riziku. „Nechtěl jsem riskovat poškození mého vozu od úlomků, které mohly padat z Piastriho auta,“ vysvětloval po incidentu. Komisaři však tento argument neuznali jako dostatečný důvod pro porušení pravidel.
Ve svém rozhodnutí uvedli: „Ačkoli mělo vozidlo číslo 81 zjevný problém, nepohybovalo se tak pomalu, aby vůz číslo 22 nemohl bezpečně zůstat za ním. Neexistoval žádný ospravedlnitelný důvod k předjetí.“ Tsunodův manévr tak byl posouzen jako jasné porušení předpisů v situaci, která vyžadovala maximální opatrnost.
Yuki Tsunoda se po penalizaci propadá ze solidního jedenáctého místa až na samotný chvost startovního roštu. Kromě ztráty deseti míst dostal i dva trestné body na svou superlicenci. Pro japonského jezdce Red Bullu, který byl teprve nedávno povýšen z juniorského týmu Racing Bulls, jde o další nepříjemný moment v náročné sezóně, během níž zatím nasbíral jen čtyři body.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.