Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
Yuki Tsunoda si na startu Velké ceny Kanady výrazně zkomplikuje pozici, protože po rozhodnutí sportovních komisařů obdržel penalizaci v podobě posunu o deset míst na startovním roštu. Důvodem je nebezpečný manévr z třetího tréninku, kdy během fáze červených vlajek předjel Oscara Piastriho, který se pomalu vracel do boxů po kontaktu se slavnou zdí šampionů.
Incident se odehrál poté, co Piastri poškodil zavěšení i pneumatiku svého McLarenu a způsobil přerušení tréninku. V momentě, kdy Piastri zpomalil a jel výrazně pomaleji než okolní provoz, Tsunoda se rozhodl jej na rovince předjet. V tu chvíli jel rychlostí přes 170 kilometrů za hodinu, zatímco Piastri pouze necelými devadesáti.
Tsunoda se hájil tím, že měl obavy z možných odlétajících trosek a chtěl se vyhnout riziku. „Nechtěl jsem riskovat poškození mého vozu od úlomků, které mohly padat z Piastriho auta,“ vysvětloval po incidentu. Komisaři však tento argument neuznali jako dostatečný důvod pro porušení pravidel.
Ve svém rozhodnutí uvedli: „Ačkoli mělo vozidlo číslo 81 zjevný problém, nepohybovalo se tak pomalu, aby vůz číslo 22 nemohl bezpečně zůstat za ním. Neexistoval žádný ospravedlnitelný důvod k předjetí.“ Tsunodův manévr tak byl posouzen jako jasné porušení předpisů v situaci, která vyžadovala maximální opatrnost.
Yuki Tsunoda se po penalizaci propadá ze solidního jedenáctého místa až na samotný chvost startovního roštu. Kromě ztráty deseti míst dostal i dva trestné body na svou superlicenci. Pro japonského jezdce Red Bullu, který byl teprve nedávno povýšen z juniorského týmu Racing Bulls, jde o další nepříjemný moment v náročné sezóně, během níž zatím nasbíral jen čtyři body.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.