Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
Yuki Tsunoda si na startu Velké ceny Kanady výrazně zkomplikuje pozici, protože po rozhodnutí sportovních komisařů obdržel penalizaci v podobě posunu o deset míst na startovním roštu. Důvodem je nebezpečný manévr z třetího tréninku, kdy během fáze červených vlajek předjel Oscara Piastriho, který se pomalu vracel do boxů po kontaktu se slavnou zdí šampionů.
Incident se odehrál poté, co Piastri poškodil zavěšení i pneumatiku svého McLarenu a způsobil přerušení tréninku. V momentě, kdy Piastri zpomalil a jel výrazně pomaleji než okolní provoz, Tsunoda se rozhodl jej na rovince předjet. V tu chvíli jel rychlostí přes 170 kilometrů za hodinu, zatímco Piastri pouze necelými devadesáti.
Tsunoda se hájil tím, že měl obavy z možných odlétajících trosek a chtěl se vyhnout riziku. „Nechtěl jsem riskovat poškození mého vozu od úlomků, které mohly padat z Piastriho auta,“ vysvětloval po incidentu. Komisaři však tento argument neuznali jako dostatečný důvod pro porušení pravidel.
Ve svém rozhodnutí uvedli: „Ačkoli mělo vozidlo číslo 81 zjevný problém, nepohybovalo se tak pomalu, aby vůz číslo 22 nemohl bezpečně zůstat za ním. Neexistoval žádný ospravedlnitelný důvod k předjetí.“ Tsunodův manévr tak byl posouzen jako jasné porušení předpisů v situaci, která vyžadovala maximální opatrnost.
Yuki Tsunoda se po penalizaci propadá ze solidního jedenáctého místa až na samotný chvost startovního roštu. Kromě ztráty deseti míst dostal i dva trestné body na svou superlicenci. Pro japonského jezdce Red Bullu, který byl teprve nedávno povýšen z juniorského týmu Racing Bulls, jde o další nepříjemný moment v náročné sezóně, během níž zatím nasbíral jen čtyři body.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.