Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
Lewis Hamilton se otevřel o své podpoře pro nováčka Mercedesu Andreu Kimiho Antonelliho, kterému během obtížnějších výsledků posledních závodů dal jasně najevo, že se na něj může kdykoliv obrátit. Sedminásobný šampion si je vědom tlaku, kterému 18letý Ital čelí, a zdůraznil, že v takových chvílích je důležité necítit se sám.
Hamilton ocenil Antonelliho silný vstup do sezóny a připomněl, že sám v osmnácti na Formuli 1 připraven nebyl. Podle něj je mladý Ital „skvělý kluk“ a jeho nedávné výsledkové výkyvy jsou přirozenou součástí procesu učení a získávání zkušeností.
Zkušený Brit uvedl, že se snaží nezasahovat příliš do pracovního prostoru svého nástupce, ale chce, aby věděl, že má u něj dveře otevřené. Zmínil také, že Antonelli je obklopen kvalitním týmem a má potenciál se s výzvami vyrovnat.
Současně i George Russell přiznal, že forma Mercedesu klesla, a to nejen u Antonelliho. Po Velké ceně Belgie označil výsledek za zklamání a prozradil, že tým čeká rozsáhlá analýza důvodů, proč výkonnost v posledních týdnech upadla.
Mercedes plánuje před GP Maďarska interní schůzku, kde se inženýři i designéři pokusí pochopit, proč šla vývojová cesta týmu opačným směrem. Russell zdůraznil, že podmínky v Belgii měly Mercedesu vyhovovat, ale i přesto zůstali bez tempa.
Zatímco tým čelí sportovním výzvám, lidský rozměr uvnitř Mercedesu ukazuje, jak důležitá je podpora mezi jezdci. Hamiltonovo gesto směrem k Antonellimu podtrhuje jeho roli nejen jako šampiona, ale i mentora.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.