Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Max Verstappen čelí před nadcházejícími závody v Kanadě a Rakousku nepříjemné statistice: má na kontě 11 trestných bodů a jediný další by znamenal automatický zákaz startu v jednom závodě. Navzdory této hrozbě ale zůstává klidný a odmítá, že by ho to jakkoliv ovlivnilo v přístupu za volantem Red Bullu.
„Ne, nic se nemění. Proč by mělo?“ reagoval Verstappen na dotaz novinářů v Montrealu a dodal: „Byl jsem na osmi bodech, teď mám jedenáct. Nemůžu přece začít ze všeho ustupovat. Budu závodit jako vždycky. Věřím si.“
Zda je spravedlivé, že se kvůli incidentu s Georgem Russellem ve Španělsku ocitl na pokraji zákazu startu, Max Verstappen příliš řešit nechtěl. „Nemusím to nijak víc rozebírat. Ale život není fér. Netrápím se tím. Přijel jsem sem závodit a vždycky budu závodit tvrdě, tak jak si myslím, že se má závodit. A pak se posuneme dál,“ prohlásil sebevědomě.
Verstappen dostal ve Španělsku tříbodový trest a desetivteřinovou penalizaci za kontakt s Russellem v první zatáčce, což završilo sérii frustrujících momentů během závěru závodu. Sám přiznal, že situaci nezvládl ideálně, ale zároveň poukázal na řetězec událostí, který k tomu vedly.
„Samozřejmě, jak jsem řekl, nebylo to správné rozhodnutí. V té zatáčce jsem to špatně odhadl. Ale nemusíme jít do detailů, proč a jak. Každý dělá chyby. Každý se z nich učí a jede se dál,“ řekl.
Verstappen popsal, jak se jeho frustrace během závodu postupně stupňovala. „Na rovince do mě někdo narazil a na tvrdých pneumatikách jsem málem havaroval. Pak do mě v první zatáčce znovu najeli. A nakonec mi řekli, že mám pustit Russella před sebe. Říkal jsem si, že to vůbec nedává smysl. Bylo toho prostě moc najednou,“ shrnul nizozemský jezdec.
Přesto je přesvědčen, že Red Bull udělal dobrou strategii, která alespoň chvíli držela McLaren pod tlakem. Závěr ho ale zklamal: „Do té chvíle jsme jeli dobrý závod. Ale konec byl frustrující.“
A co říká na to, že se o jeho trestných bodech bude mluvit minimálně do října, kdy mu začnou některé z nich mizet? „Možná vy o tom budete přemýšlet. Já ne. Já to neřeším,“ uzavřel Verstappen s typickým nadhledem.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.