Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Max Verstappen čelí před nadcházejícími závody v Kanadě a Rakousku nepříjemné statistice: má na kontě 11 trestných bodů a jediný další by znamenal automatický zákaz startu v jednom závodě. Navzdory této hrozbě ale zůstává klidný a odmítá, že by ho to jakkoliv ovlivnilo v přístupu za volantem Red Bullu.
„Ne, nic se nemění. Proč by mělo?“ reagoval Verstappen na dotaz novinářů v Montrealu a dodal: „Byl jsem na osmi bodech, teď mám jedenáct. Nemůžu přece začít ze všeho ustupovat. Budu závodit jako vždycky. Věřím si.“
Zda je spravedlivé, že se kvůli incidentu s Georgem Russellem ve Španělsku ocitl na pokraji zákazu startu, Max Verstappen příliš řešit nechtěl. „Nemusím to nijak víc rozebírat. Ale život není fér. Netrápím se tím. Přijel jsem sem závodit a vždycky budu závodit tvrdě, tak jak si myslím, že se má závodit. A pak se posuneme dál,“ prohlásil sebevědomě.
Verstappen dostal ve Španělsku tříbodový trest a desetivteřinovou penalizaci za kontakt s Russellem v první zatáčce, což završilo sérii frustrujících momentů během závěru závodu. Sám přiznal, že situaci nezvládl ideálně, ale zároveň poukázal na řetězec událostí, který k tomu vedly.
„Samozřejmě, jak jsem řekl, nebylo to správné rozhodnutí. V té zatáčce jsem to špatně odhadl. Ale nemusíme jít do detailů, proč a jak. Každý dělá chyby. Každý se z nich učí a jede se dál,“ řekl.
Verstappen popsal, jak se jeho frustrace během závodu postupně stupňovala. „Na rovince do mě někdo narazil a na tvrdých pneumatikách jsem málem havaroval. Pak do mě v první zatáčce znovu najeli. A nakonec mi řekli, že mám pustit Russella před sebe. Říkal jsem si, že to vůbec nedává smysl. Bylo toho prostě moc najednou,“ shrnul nizozemský jezdec.
Přesto je přesvědčen, že Red Bull udělal dobrou strategii, která alespoň chvíli držela McLaren pod tlakem. Závěr ho ale zklamal: „Do té chvíle jsme jeli dobrý závod. Ale konec byl frustrující.“
A co říká na to, že se o jeho trestných bodech bude mluvit minimálně do října, kdy mu začnou některé z nich mizet? „Možná vy o tom budete přemýšlet. Já ne. Já to neřeším,“ uzavřel Verstappen s typickým nadhledem.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.