Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
Fred Vasseur, šéf Ferrari, se před Velkou cenou Kanady ostře ohradil vůči italským médiím, které spekulovaly o jeho možné výměně i o práci nově příchozího inženýra Loïca Serry. Vasseur označil tento tlak za neúnosný a důrazně připomněl, že za každým jménem v týmu stojí člověk se svou rodinou, kariérou a osobním životem. „Už toho bylo dost. Novináři si musí uvědomit, že mluví o lidech, ne o věcech,“ vzkázal jednoznačně, informuje Motorsport.com.
Přestože připustil, že sám snese mediální tlak, výrazně se ho dotýká neúcta vůči ostatním členům týmu. Zmínil, že podobné spekulace se opakovaly, loni kolem šéfa aerodynamiky Diega Tondiho a letos u dalších pracovníků. „Nevím, co tím sledují. Možná je to jejich způsob, jak se zviditelnit, ale v tom případě to vážně škodí týmu,“ dodal. Podle Vasseura jde o destruktivní přístup, který odvádí pozornost a může stát Ferrari šanci bojovat o titul.
Kritiku rozšířil i na konkrétní příklady. Zaměstnanci si po přečtení novin kladou otázku, zda příští den přijdou o práci. Takové prostředí podle něj není zdravé a ničí vnitřní soudržnost týmu. „Musíme pracovat v čistém prostředí a to aktuálně rozhodně nemáme. Jestli je cílem dostat tým pod tlak, pak se to některým novinářům daří,“ řekl ostře.
Vasseur zároveň plánuje osobně uklidnit tým během své návštěvy v Maranellu, kde chce zaměstnancům potvrdit, že spekulace nejsou pravdivé. „Nejsem hasič, ale tohle už je otázka respektu,“ prohlásil a zdůraznil, že v každém týmu pracují lidé, kteří obětují čas i rodinu pro úspěch. V závěru svého vyjádření dodal: „Dostali jsme se do bodu, kdy se šíří spekulace o lidech, které jsem v životě neviděl. A to už je moc.“
Jeho slova přišla v době, kdy se Ferrari sice nachází na druhém místě v Poháru konstruktérů, ale na dominantní McLaren výrazně ztrácí. Přesto se tým v posledních závodech vrátil na pódium a atmosféra by mohla být pozitivní, nebýt neustálých mediálních tlaků. Lewis Hamilton i Charles Leclerc se za Vasseura postavili s jasnou podporou. „Fred je ten pravý, kdo nás může dostat na vrchol,“ prohlásil Hamilton. Leclerc dodal, že sdílí společnou vizi a věří, že tým je na správné cestě.
Navzdory silné podpoře jezdců i některým úspěchům z loňské sezony zůstává Vasseur v komplikované pozici jako Francouz v tradičně italském prostředí. V kuloárech navíc stále žije odkaz jeho předchůdce Mattii Binotta. A s přetrvávajícím napětím ve vztazích s médii se zdá, že tlak zvenčí jen tak nepoleví.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.