Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Kimi Antonelli letos vstoupil do světa Formule 1, a to pouhé dva roky poté, co absolvoval šampionát Formula Regional European Championship. Přes rychlý postup přes Formuli 3 a jen jeden rok v F2 je pro mladého Itala přechod do vrcholné kategorie obrovskou výzvou, což se v posledních závodech také projevilo.
Ačkoliv Antonelli začal sezonu slibně, jeho výsledky během evropské části šampionátu klesly a snížila se i jeho sebejistota. Osmnáctiletý jezdec byl viditelně emocionální na Grand Prix Belgie, kde skončil v Q1 a zaznamenal šestý závod bez bodů z posledních sedmi. O týden později se ale vrátil s desátým místem v Maďarsku, což naznačilo, že stále dokáže konkurovat, ačkoli někteří se ptají, zda nebylo na mladíka příliš brzy.
Poradce Red Bullu Helmut Marko nedávno upozornil, že Mercedes vystavil Antonelliho tlaku F1, zatímco bývalý šéf Haasu Guenther Steiner doufá, že mladý Ital nebude zlomený. Rozdíl oproti jeho týmovému kolegovi George Russellovi je zásadní. Wolff jej neposadil do Williamsu, aby si zkušenosti sbíral postupně, ale rovnou do Mercedesu.
Podle analytika Alexe Jacquese to pramení z Wolffovy minulosti a ztráty Maxe Verstappena. „Myslím, že ho velmi zasáhlo, že přišel o Maxe Verstappena,“ řekl Jacques pro F1 Oversteer. „Byl teprve ve druhém roce jako šéf týmu v roce 2015 a byl přehlédnut. Ferrari, Red Bull i Mercedes se o Verstappena zajímali, a Red Bull ho dokázal posunout rovnou do F1. Wolff přišel o Maxe Verstappena, který vyhrál nejvíce závodů desetiletí.“
Jacques dodal, že toto rozhodnutí spolu s minulými zkušenostmi s Estebanem Oconem, který musel čekat na závody kvůli problému s dohodou mezi týmy, utvrdilo Wolffa v přesvědčení, že je třeba rychle jednat. „Wolff byl rozhodnutý, že nedojde k opakování minulosti. Chtěl, aby Antonelli nasbíral zkušenosti a byl připravený na velký regulační reset,“ vysvětlil Jacques.
Podle něj také Antonelli strávil značné množství času testováním starších Mercedes vozů, což dále podporovalo rozhodnutí Wolffa posunout jej rychle na vrchol. „To vše dohromady vedlo k tomu, že Wolff chtěl mladého jezdce dostat co nejrychleji na trať a připravit ho na novou éru F1, kdy přijde velký technický reset,“ uzavřel Jacques.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.