David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
David Coulthard upozornil na napětí mezi týmovými kolegy Landem Norrisem a Oscarem Piastrim v McLarenu, které podle něj letos vyvrcholí. Rivalita mezi nimi je klíčová, protože oba bojují o svůj první titul mistra světa, přičemž po letní přestávce je od sebe dělí jen devět bodů a McLaren jim dovoluje závodit volně s jediným pravidlem, že souboje musí být čisté.
K první a zatím jediné kolizi došlo v Kanadě, kdy se Norris snažil projet neexistující mezerou, což způsobilo jeho předčasný konec závodu, zatímco Piastri dokončil čtvrtý. Coulthard upozornil, že vztah mezi týmovými kolegy bývá velmi napjatý. „Týmový kolega, 100 procent. Není to váš kamarád, je to váš největší rival,“ řekl v podcastu Indo Sport. „Je to člověk, jehož selhání je vaše vítězství a naopak, a vy z jeho chyb čerpáte psychologickou výhodu.“
Coulthard zdůraznil, že sportovci nemohou cítit radost z úspěchu svého konkurenta, pokud jej chtějí porazit. „Můžete ho obdivovat, podat mu ruku, projevovat respekt, ale pokud jste rádi, že vás porazí, něco je špatně,“ dodal. Podle něj je to jedna z nejtěžších situací pro šéfa týmu, podobně jako u legendárních dvojic Prost-Senna, Mansell-Piquet nebo Rosberg-Hamilton.
Bývalý pilot předpokládá, že rivalita Norrise a Piastriho se postupem sezony vyhrotí. „Viděli jsme malé známky. Jeden z nich bude letos šampion a možná jedinou šanci, jakou kdy budou mít. Příští rok může být McLaren úplně jiný. Stále se to jmenuje F1, ale může to být jejich jediné velké okno,“ uvedl Coulthard.
S odkazem na vlastní zkušenosti připomněl vztah s bývalým týmovým kolegou Mikou Häkkinem, který se po letech změnil v čistý respekt. „Vztah je teď skvělý. Hněv, frustrace, chvíle, kdy jsme se nemohli vystát, už neexistují. Dnes, jako dospělí, si vzpomínáme a obdivujeme, jak těžké to bylo,“ popsal Coulthard.
Podle něj je rivalita nevyhnutelnou součástí, která nutí jezdce podávat nejlepší výkony. „Mika i já jsme se navzájem tlačili, abychom byli lepší. To je fascinující pro lidi mimo sport, ale cílem je vytáhnout to nejlepší z sebe. Teď si můžeme podívat do očí s vědomím, že mezi námi není nic k skrývání, jen respekt,“ uzavřel.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.