Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Šéf Mercedesu Toto Wolff se po Velké ceně Nizozemska postavil za svého nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, přestože jeho souboj s Charlesem Leclercem znamenal konec závodu pro Ferrari. Podle Wolffa je podobný incident součástí procesu učení a Ital se nesmí bát pouštět se do odvážných manévrů.
„Jakmile se zavře hledí, máte v autě monstrum a přesně to chceme,“ prohlásil Wolff, informuje Motorsport.com. Zdůraznil, že Antonelli se musí učit agresivně závodit a brát na sebe riziko, i když to může přinést chyby a tresty.
Ke kolizi došlo poté, co Leclerc vyjel z boxů těsně před Antonellim, který měl už zahřáté měkké pneumatiky. Osmnáctiletý Ital se pokusil o útok po vnitřní straně v klopené zatáčce číslo 3, ale podkluz přední části vozu způsobil kontakt s Ferrari. Leclerc skončil ve zdi, zatímco Antonelli pokračoval s menším poškozením, ovšem s penalizací 10 sekund a dvěma trestnými body.
„Samozřejmě, že jako tým nechceme vyřazovat Ferrari. Určitě ne. A ani Kimi by nechtěl poslat Ferrari ze závodu. Ale takové je tvrdé závodění. Je mi líto Charlese i Ferrari, ale chceme, aby do těchto soubojů šel a zkoušel je,“ vysvětlil Wolff.
Připomněl také, že od Antonelliho nelze v jeho premiérové sezoně očekávat bezchybné výkony. „Když jsme mu dali příležitost, bylo jasné, že mu dopřejeme rok učení. Budou chvíle, kdy si budeme rvát vlasy, a jiné, kdy nám ukáže skvělý talent. Tento víkend to vystihl dokonale, nehoda v tréninku, silná rychlost v závodě a pak incident, který bohužel znamenal konec pro Charlese i pro Kimiho.“
Wolff zároveň zdůraznil, že krátkodobé ztráty Mercedesu v Poháru konstruktérů nejsou pro něj rozhodující. „Nebojujeme o titul. Jde o druhé a třetí místo, což má menší váhu než to, co přijde v příštích letech. Kimi má 18 let, skočil do obrovského týmu a logicky dělá chyby. Ale potenciál tam je a o jeho dlouhodobé budoucnosti nepochybuji.“
Antonelli, který už letos zazářil sprintovou pole position v Miami i prvním pódiem v Kanadě, tak má podle Wolffa jisté místo vedle George Russella i v příští sezoně. Mercedes si od něj slibuje, že současné lekce přetaví do stabilních výkonů v době, kdy se bude psát nová kapitola Formule 1 s příchodem pravidel pro rok 2026.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar