Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Carlos Sainz po svém trestu na Grand Prix Nizozemska otevřeně kritizoval úroveň rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Španěl dostal desetisekundovou penalizaci a dvě trestné body na licenci poté, co při restartu po safety caru v prvním kole narazil do Liama Lawsona. Komisaři rozhodli, že Sainz byl za kolizi „zcela nebo převážně zodpovědný“.
„Upřímně, teď potřebuju jít za komisaři, abych dostal vysvětlení,“ řekl Sainz médiím. „Chci vidět jejich pohled na ten incident.“ Jezdec Ferrari byl během závodu zaskočen, že trest dostal právě on, a po závodě uvedl, že chce s komisaři diskutovat o jejich rozhodnutí.
Sainz se také vyjádřil k jezdeckému stylu Lawsona, naznačujíc, že podobné incidenty se s novozélandským jezdcem „zdají dít často“. Jeho hlavní kritika se však zaměřila na práci komisařů a celkovou úroveň jejich rozhodování.
„Protože je to nepřijatelné, myslím, že to není úroveň rozhodování, jakou by měla mít Formule 1, pokud skutečně považují toto za trest na deset sekund,“ dodal Sainz. „Pro mě je to vážná záležitost, a to nejen jako pro jezdce, ale i jako pro ředitele GPDA, a chci se o tom postarat, že to budu řešit.“
Web PlanetF1.com zjistil, že Sainz se pokusil s komisaři hovořit okamžitě po závodě, ale byl požádán, aby se vrátil později, protože se zabývali více vyšetřováními. To jeho frustraci jen podpořilo.
„Je to velmi znepokojující nejen pro mě, ale pro motorsport obecně,“ pokračoval. „Snažím se mluvit klidně a co nejlépe vyjádřit své myšlenky, aniž bych někoho urazil, ale to, co jsem dnes viděl a co jsem dnes zažil, je něco, co mě opravdu znepokojuje.“
Sainz zdůraznil, že jeho cílem je nejen chránit vlastní zájmy, ale i zájmy ostatních jezdců a celého sportu. „Pro sebe, ale i pro ostatní jezdce a pro motorsport obecně, pokud skutečně považují takto trest aplikovaný na jezdce, který je na vnější straně, za správný, je to něco, co mě velmi znepokojuje.“
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.