Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Liam Lawson si plně uvědomuje, že jeho výkony budou rozhodující pro to, aby si udržel své místo v Red Bullu, což je pro něj neustálým tlakem. Zároveň si ale je vědom, že k tomu potřebuje čas, který však v aktuálním tempu sezóny prakticky nemá.
Ve Velké ceně Číny se Lawson ocitl na posledním místě na startovním roštu, což mu dalo možnost, jak říká, „vyzkoušet něco s autem“, a Red Bull využil příležitosti upravit jeho RB21 mimo park ferme. Tento krok se však neosvědčil tak, jak si tým představoval. I když Lawson vyšel ze změn s optimismem, skončil až na 15. místě, což byl jediný malý pokrok, když se Júkimu Cunodovi rozbilo přední křídlo a Jack Doohan dostal penalizaci. I tak si je Lawson vědom, že každé místo a každý bod jsou v jeho současné pozici neocenitelné.
Lawson vysvětluje, že přestože rozumí základům chování vozu, plné pochopení přichází až s více kilometry na trati, a právě to je něco, co si v aktuální sezóně nemůže dovolit. „Je to těžké, víme, že to bude složité. Začali jsme z boxů, abychom něco vyzkoušeli, ale změny nefungovaly, jak jsme si představovali,“ uvedl Lawson. "Nemám čas se na to auto zvykat, ale musím se rychle přizpůsobit, protože každý závod znamená ztrátu bodů, a to pro mě není výhodné."
Když Lawson porovnával svůj výkon s Maxem Verstappenem, který je výrazně rychlejší, poukázal na to, že rozdíly nejsou dramatické, přesto však Verstappen dokáže vozu dostat maximum, zejména v klíčových chvílích, kde jezdí na hranici možností. I když se z hlediska výsledků často nachází na jiném konci startovního pole, Lawson věří, že rozdíly jsou menší, než se na první pohled může zdát.
Na otázku, zda by mohl být nahrazen Júkim Cunodou, Lawson odpověděl jednoznačně a s jistotou. „Závodil jsem s ním roky, v juniorských kategoriích jsem ho porazil a to samé jsem udělal i ve Formuli 1. Takže ať si říká, co chce,“ uzavřel Lawson, což naznačuje jeho odhodlání a sebevědomí, že si zaslouží být v týmu a může i nadále konkurovat svým týmovým kolegům.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.