Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Liam Lawson si plně uvědomuje, že jeho výkony budou rozhodující pro to, aby si udržel své místo v Red Bullu, což je pro něj neustálým tlakem. Zároveň si ale je vědom, že k tomu potřebuje čas, který však v aktuálním tempu sezóny prakticky nemá.
Ve Velké ceně Číny se Lawson ocitl na posledním místě na startovním roštu, což mu dalo možnost, jak říká, „vyzkoušet něco s autem“, a Red Bull využil příležitosti upravit jeho RB21 mimo park ferme. Tento krok se však neosvědčil tak, jak si tým představoval. I když Lawson vyšel ze změn s optimismem, skončil až na 15. místě, což byl jediný malý pokrok, když se Júkimu Cunodovi rozbilo přední křídlo a Jack Doohan dostal penalizaci. I tak si je Lawson vědom, že každé místo a každý bod jsou v jeho současné pozici neocenitelné.
Lawson vysvětluje, že přestože rozumí základům chování vozu, plné pochopení přichází až s více kilometry na trati, a právě to je něco, co si v aktuální sezóně nemůže dovolit. „Je to těžké, víme, že to bude složité. Začali jsme z boxů, abychom něco vyzkoušeli, ale změny nefungovaly, jak jsme si představovali,“ uvedl Lawson. "Nemám čas se na to auto zvykat, ale musím se rychle přizpůsobit, protože každý závod znamená ztrátu bodů, a to pro mě není výhodné."
Když Lawson porovnával svůj výkon s Maxem Verstappenem, který je výrazně rychlejší, poukázal na to, že rozdíly nejsou dramatické, přesto však Verstappen dokáže vozu dostat maximum, zejména v klíčových chvílích, kde jezdí na hranici možností. I když se z hlediska výsledků často nachází na jiném konci startovního pole, Lawson věří, že rozdíly jsou menší, než se na první pohled může zdát.
Na otázku, zda by mohl být nahrazen Júkim Cunodou, Lawson odpověděl jednoznačně a s jistotou. „Závodil jsem s ním roky, v juniorských kategoriích jsem ho porazil a to samé jsem udělal i ve Formuli 1. Takže ať si říká, co chce,“ uzavřel Lawson, což naznačuje jeho odhodlání a sebevědomí, že si zaslouží být v týmu a může i nadále konkurovat svým týmovým kolegům.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.