Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Liam Lawson si plně uvědomuje, že jeho výkony budou rozhodující pro to, aby si udržel své místo v Red Bullu, což je pro něj neustálým tlakem. Zároveň si ale je vědom, že k tomu potřebuje čas, který však v aktuálním tempu sezóny prakticky nemá.
Ve Velké ceně Číny se Lawson ocitl na posledním místě na startovním roštu, což mu dalo možnost, jak říká, „vyzkoušet něco s autem“, a Red Bull využil příležitosti upravit jeho RB21 mimo park ferme. Tento krok se však neosvědčil tak, jak si tým představoval. I když Lawson vyšel ze změn s optimismem, skončil až na 15. místě, což byl jediný malý pokrok, když se Júkimu Cunodovi rozbilo přední křídlo a Jack Doohan dostal penalizaci. I tak si je Lawson vědom, že každé místo a každý bod jsou v jeho současné pozici neocenitelné.
Lawson vysvětluje, že přestože rozumí základům chování vozu, plné pochopení přichází až s více kilometry na trati, a právě to je něco, co si v aktuální sezóně nemůže dovolit. „Je to těžké, víme, že to bude složité. Začali jsme z boxů, abychom něco vyzkoušeli, ale změny nefungovaly, jak jsme si představovali,“ uvedl Lawson. "Nemám čas se na to auto zvykat, ale musím se rychle přizpůsobit, protože každý závod znamená ztrátu bodů, a to pro mě není výhodné."
Když Lawson porovnával svůj výkon s Maxem Verstappenem, který je výrazně rychlejší, poukázal na to, že rozdíly nejsou dramatické, přesto však Verstappen dokáže vozu dostat maximum, zejména v klíčových chvílích, kde jezdí na hranici možností. I když se z hlediska výsledků často nachází na jiném konci startovního pole, Lawson věří, že rozdíly jsou menší, než se na první pohled může zdát.
Na otázku, zda by mohl být nahrazen Júkim Cunodou, Lawson odpověděl jednoznačně a s jistotou. „Závodil jsem s ním roky, v juniorských kategoriích jsem ho porazil a to samé jsem udělal i ve Formuli 1. Takže ať si říká, co chce,“ uzavřel Lawson, což naznačuje jeho odhodlání a sebevědomí, že si zaslouží být v týmu a může i nadále konkurovat svým týmovým kolegům.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.