Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Liam Lawson po nešťastném odstoupení již v prvním kole závodu na Silverstonu otevřeně přiznal, že si je vědom náročných okamžiků, které ho v šampionátu Formule 1 ještě čekají. Mladý novozélandský jezdec nevybral štěstí, když se po startu dostal do kolize s Estebanem Oconem a jeho Haasem, což znamenalo konec závodu pro něj i pro tým Racing Bulls.
Situace na trati byla složitá, protože počasí v závodě na britském okruhu bylo proměnlivé a mokré, což mohlo představovat příležitost k získání cenných bodů. Přesto se tým rozhodl nevyměnit pneumatiky na slicky po formálním zahřívacím kole, což bylo rozhodnutí, které Lawson zpočátku zvažoval také. Nakonec se ukázalo, že trať byla stále dost mokrá na to, aby bylo zachování mokrých pneumatik rozumnou volbou, i když by jejich auto mělo při suchu dobrý potenciál.
Lawson se po závodě zamyslel nad tím, že podobné momenty „přežití“ nebudou pro něj ve zbytku sezony výjimkou. Jako nováček v F1 si je vědom, že vstup do nejslavnější motorsportové série světa je plný náročných situací, které vyžadují nejen rychlost, ale i schopnost odolávat tlakům a nepříznivým okolnostem.
„Přemýšleli jsme o přechodu na slicky a já jsem téměř udělal stejnou volbu,“ řekl Lawson médiím. „Ale poslední sektor byl stále hodně mokrý a trať se pomalu osychala. Myslím, že jsme udělali správné rozhodnutí, protože auto mělo v těchto podmínkách dobrý potenciál. Snažil jsem se na první zatáčce jen přežít.“
„Nejednal jsem agresivně, ale to je motorsport a hlavně Formula 1. Už jsem podobné situace zažil a vím, že jich bude ještě víc. Je to prostě součást závodění,“ dodal Lawson, který se tak připravuje na tvrdou a nevyzpytatelnou druhou polovinu své debutové sezony.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.