Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Franco Colapinto se v posledních týdnech ocitl pod rostoucím tlakem ohledně své budoucnosti u týmu Alpine. Argentinský nováček, který nahradil Jacka Doohana po Velké ceně Miami, přiznal, že probíhají určité „rozhovory“, avšak ujišťuje, že není nijak znepokojen. Spekulace o jeho možném nahrazení ale mezi závody v Británii a Belgii sílí.
Dočasný šéf stáje Flavio Briatore dal Colapintovi po jeho nástupu jasné pokyny: jezdit rychle, nebourat a získávat body. Jenže bilance z prvních šesti závodů není lichotivá. Jediný kvalifikační úspěch proti týmovému kolegovi Pierrovi Gaslymu přišel v Kanadě, body žádné, nehody hned několik.
Poslední víkend ve Velké Británii vyústil v další nepříjemnost. Colapinto havaroval už v kvalifikaci a do závodu nakonec vůbec neodstartoval. Podle informací RacingNews365 došlo k poškození spojky během zastávky v zahřívacím kole, což vedlo k oznámení „DNS“ – tedy že se závodu nezúčastní.
V paddocku se mezitím rozjely spekulace o tom, kdo by mohl Colapinta případně nahradit. Zmiňována jsou jména jako Valtteri Bottas, Sergio Pérez nebo návrat Jacka Doohana. Vše by se mělo rozhodnout během krátké letní pauzy před závodem v Belgii.
Colapinto ale i přes tlak zůstává klidný. „Nejsem nijak zvlášť znepokojen,“ uvedl pro zmíněný portál. „Samozřejmě, že se o věcech mluví, ale já se soustředím na to, abych dál pracoval a pomáhal týmu s vývojem vozu.“
Dodává, že i když výsledky nejsou ideální, vidí určitý posun. „V Silverstone jsme udělali nějaké pokroky, ale rozhodně to není úroveň, na kterou míříme.“ Colapinto tak zatím bojuje o svou šanci zůstat v královně motorsportu, i když tikot hodin se zesiluje.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.