Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Christian Horner strávil v čele Red Bullu dvacet let a stal se nejdéle sloužícím šéfem týmu v historii Formule 1. Jeho náhlý konec tento týden způsobil rozruch napříč paddockem a otevřel řadu otázek nejen o jeho osobní odpovědnosti, ale i o dění uvnitř samotné stáje. K celé situaci se nyní ostře vyjádřil i bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone – a přestože Hornera dlouhodobě považuje za blízkého spojence, tentokrát nešetřil kritikou.
V rozhovoru pro The Telegraph se Ecclestone nevyhýbal přímým výrokům a Hornerovo zapletení do mediálně sledované aféry okomentoval bez obalu. „Byl to idiot. Padesátiletý chlap, který si myslel, že je mu dvacet a že je jedním z kluků,“ prohlásil s odkazem na skandál, který se začal odvíjet už před rokem a půl. Zveřejnění údajné konverzace mezi Hornerem a zaměstnankyní Red Bullu na WhatsAppu se stalo katalyzátorem rozsáhlé krize, a přestože byl Horner dvakrát zbaven obvinění ze sexuálního obtěžování, veřejný tlak i narůstající nespokojenost uvnitř týmu si vyžádaly svou daň.
Ecclestone zároveň nijak neskrýval svůj postoj k ženě, která na Hornera podala stížnost. „Vždycky mě zajímá, proč, když se holce nějaké chování nelíbí, prostě neřekne: ‚Hej ty, nech toho,‘“ řekl. Tento výrok znovu připomněl jeho dlouhodobě kontroverzní přístup k otázkám genderu a role žen ve Formuli 1, který se v minulosti často setkával s kritikou.
Podle Ecclestona však nešlo jen o osobní selhání. Vzpomněl i na mocenské napětí, které se v Red Bullu začalo naplno projevovat po smrti spoluzakladatele značky Dietricha Mateschitze v roce 2022. Z centra společnosti v Rakousku prý sílil pocit, že Horner koncentruje příliš velkou moc v Milton Keynes a že tým postupně přestává být kolektivním projektem. „Lidé si začali říkat, že to není Red Bull Ring, ale Horner Ring. Dokud přinášíte výsledky, lidé zavírají oči. Ale jakmile se něco začne kazit, pozornost se obrací k vám,“ uvedl Ecclestone.
Horner se podle něj snažil udržet si vliv ve všech oblastech – od sportovního řízení přes technické záležitosti až po obchod. „Bylo mu navrženo, aby se soustředil jen na tým, ale on chtěl být výkonným ředitelem. Chtěl řídit všechno. Jen málokdo ale zvládne inženýring, PR i byznys zároveň. Dlouho mu to procházelo, ale když se tým dostane do potíží, lidé začnou zpochybňovat i věci, které dřív tolerovali,“ poznamenal.
Na závěr Ecclestone uznal, že Horner za sebou nechává výraznou stopu. Připomněl jeho šampionáty a schopnost vyhrávat, ale i to, jak těžké je udržet si pozici v okamžiku, kdy vítězství přestanou přicházet. „Christian byl zvyklý vítězit. A když přestanete vyhrávat – byť to není zcela vaše vina – začíná být všechno mnohem složitější,“ uzavřel.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.