Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Japonec uvedl, že byl informován o rozhodnutí přibližně 30 minut před oficiálním oznámením. Uvedl server Daily Express. I když očekával nějakou urážku, Cunoda trval na tom, že rozhodnutí Red Bullu nemělo nic společného s jeho výkonem na trati.
„Nakonec mi řekli, že si Liama vybrali asi 30 minut před oznámením. A abych byl upřímný, opravdu jsem se nezabýval důvody, proč tomu tak je,“ uvedl Cunoda v rozhovoru.
Zároveň připustil, že měl pocit, že důvodem pro výběr Lawsona nebyl pouze výkon, ale i určité preference týkající se týmové dynamiky a nálady uvnitř týmu.
Cunoda vyjádřil, že nebyl šokován, protože měl už nějaký čas připravený scénář, jakým způsobem bude situace probíhat. I když se dozvěděl, že důvodem pro výběr Lawsona není jeho vlastní výkon, Cunoda uvedl, že se nenechal tímto rozhodnutím demotivovat a spíše se zaměřil na zajištění své budoucnosti v motorsportu.
Také zmínil, že členové Red Bullu jasně uvedli, že „na tomto světě se může stát cokoliv,“ a připomněli mu příběh z loňského roku, kdy byla rozhodnutí překvapivě změněna. Tento komentář naznačil, že tým nechává prostor pro nečekané změny, což může ovlivnit i budoucí rozhodnutí.
Japonský pilot se tedy rozhodl, že pokračuje v tom, co umí, a nezastavuje se v rozborech rozhodnutí Red Bullu. „Prostě musím pokračovat v tom, co jsem,“ řekl, čímž naznačil, že se chce soustředit na svou kariéru bez ohledu na změny v týmu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.