Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Japonec uvedl, že byl informován o rozhodnutí přibližně 30 minut před oficiálním oznámením. Uvedl server Daily Express. I když očekával nějakou urážku, Cunoda trval na tom, že rozhodnutí Red Bullu nemělo nic společného s jeho výkonem na trati.
„Nakonec mi řekli, že si Liama vybrali asi 30 minut před oznámením. A abych byl upřímný, opravdu jsem se nezabýval důvody, proč tomu tak je,“ uvedl Cunoda v rozhovoru.
Zároveň připustil, že měl pocit, že důvodem pro výběr Lawsona nebyl pouze výkon, ale i určité preference týkající se týmové dynamiky a nálady uvnitř týmu.
Cunoda vyjádřil, že nebyl šokován, protože měl už nějaký čas připravený scénář, jakým způsobem bude situace probíhat. I když se dozvěděl, že důvodem pro výběr Lawsona není jeho vlastní výkon, Cunoda uvedl, že se nenechal tímto rozhodnutím demotivovat a spíše se zaměřil na zajištění své budoucnosti v motorsportu.
Také zmínil, že členové Red Bullu jasně uvedli, že „na tomto světě se může stát cokoliv,“ a připomněli mu příběh z loňského roku, kdy byla rozhodnutí překvapivě změněna. Tento komentář naznačil, že tým nechává prostor pro nečekané změny, což může ovlivnit i budoucí rozhodnutí.
Japonský pilot se tedy rozhodl, že pokračuje v tom, co umí, a nezastavuje se v rozborech rozhodnutí Red Bullu. „Prostě musím pokračovat v tom, co jsem,“ řekl, čímž naznačil, že se chce soustředit na svou kariéru bez ohledu na změny v týmu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.