Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Japonec uvedl, že byl informován o rozhodnutí přibližně 30 minut před oficiálním oznámením. Uvedl server Daily Express. I když očekával nějakou urážku, Cunoda trval na tom, že rozhodnutí Red Bullu nemělo nic společného s jeho výkonem na trati.
„Nakonec mi řekli, že si Liama vybrali asi 30 minut před oznámením. A abych byl upřímný, opravdu jsem se nezabýval důvody, proč tomu tak je,“ uvedl Cunoda v rozhovoru.
Zároveň připustil, že měl pocit, že důvodem pro výběr Lawsona nebyl pouze výkon, ale i určité preference týkající se týmové dynamiky a nálady uvnitř týmu.
Cunoda vyjádřil, že nebyl šokován, protože měl už nějaký čas připravený scénář, jakým způsobem bude situace probíhat. I když se dozvěděl, že důvodem pro výběr Lawsona není jeho vlastní výkon, Cunoda uvedl, že se nenechal tímto rozhodnutím demotivovat a spíše se zaměřil na zajištění své budoucnosti v motorsportu.
Také zmínil, že členové Red Bullu jasně uvedli, že „na tomto světě se může stát cokoliv,“ a připomněli mu příběh z loňského roku, kdy byla rozhodnutí překvapivě změněna. Tento komentář naznačil, že tým nechává prostor pro nečekané změny, což může ovlivnit i budoucí rozhodnutí.
Japonský pilot se tedy rozhodl, že pokračuje v tom, co umí, a nezastavuje se v rozborech rozhodnutí Red Bullu. „Prostě musím pokračovat v tom, co jsem,“ řekl, čímž naznačil, že se chce soustředit na svou kariéru bez ohledu na změny v týmu.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.