Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Fernando Alonso se po nedělní Velké ceně Velké Británie ostře ohradil proti jednomu z tradičních klišé Formule 1. Podle dvojnásobného mistra světa je představa, že v proměnlivých a deštivých podmínkách může jezdec „udělat rozdíl“ a překonat limity svého vozu, naprosto mylná. „Kdo tvrdí, že jezdec v takových podmínkách rozhoduje a vyhrává závody, mluví nesmysly,“ řekl Alonso bez obalu.
Španělský matador dojel na Silverstonu na devátém místě, zatímco jeho týmový kolega Lance Stroll chvíli bojoval o pódium, než nakonec klesl na sedmé místo. Závod patřil k těm nejchaotičtějším v sezoně, trať střídavě osychala a znovu klouzala, strategie se měnily během několika kol. Právě v takových závodech se často tvrdí, že zkušený jezdec může díky instinktu a citu pro adhezi rozhodnout ve svůj prospěch. Alonso však tento pohled odmítá jako „bullshit“.
„Mám zkušenosti, ale nemám přístup ke všem datům. Bez radaru, informací o teplotách pneumatik nebo přehledu o časech ostatních aut prostě nemohu udělat ideální rozhodnutí. Když mi tým řekne, že mám zajet do boxů, tak to udělám,“ vysvětlil Alonso, informuje RN365. Podle něj je role pilota v takových chvílích omezená. Může popisovat stav trati, ale klíčové je, co vyhodnotí inženýři na základě dat.
Alonso tím zároveň rozbíjí populární představu o pilotech jako samostatných hrdinech, kteří ve složitých podmínkách „cítí“ trať lépe než ostatní. V dnešní datově řízené Formuli 1 je podle něj rozhodující, jak efektivně tým pracuje s dostupnými informacemi. Jezdec je stále důležitý, ale jen jako součást celku, nikoliv jako ten, kdo sám vyhraje závod na vodě díky talentu nebo intuici.
Jeho otevřená slova jsou možná tvrdá, ale vycházejí z více než dvaceti let zkušeností a přes čtyř set odjetých závodů. V době, kdy F1 funguje na základě sofistikovaných simulací a datových modelů, se tak možná opravdu vytrácí prostor pro individuální genialitu, jakou si fanoušci s deštivými závody tradičně spojují.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.