Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Helmut Marko potvrdil, že mezi Red Bullem a Yukim Tsunodou proběhla „intenzivní jednání“, čímž znovu rozvířil debaty o budoucnosti japonského jezdce ve vrcholné formuli. Tsunoda sice dostal příležitost usednout do vozu Red Bullu, ale jeho vstup do tohoto elitního týmu je zatím poznamenán složitým obdobím. Získal pouze sedm bodů ve svých deseti startech a stále se mu nedaří plně naplnit očekávání, která s přestupem do týmu šampionů přicházejí.
Statisticky je Tsunodova forma alarmující. Za posledních šest závodů třikrát vypadl už v Q1, což je pro jezdce Red Bullu zarážející výkon. Navíc z posledních pěti závodů nevytěžil ani bod – a tím dorovnal nelichotivý rekord Marka Webbera z roku 2009. V prostředí, kde se výsledky hodnotí bez slitování, může být podobná bilance nebezpečná nejen pro reputaci, ale i pro samotné místo v týmu.
Přesto Helmut Marko upozorňuje, že situace není zcela černobílá. Zdůrazňuje, že Tsunoda sice bojuje, ale činí pokroky. Podle jeho slov začal pracovat se sportovním psychologem, což je důležitý krok ve světě, kde duševní odolnost často rozhoduje o úspěchu či neúspěchu. Tento detail ukazuje, že Red Bull se snaží řešit problémy komplexně a ne pouze mechanicky výměnou jezdce.
V Anglii byl prý zaznamenán pozitivní trend. Tsunoda se v trénincích přiblížil Verstappenovi více než kdy dříve a kvalifikoval se na solidní jedenácté místo, což ukazuje, že určité zlepšení zde skutečně je. Marko zmínil pro Speedweek, že v závodě neměl Tsunoda kvůli aerodynamickému balíčku šanci, podobně jako Verstappen, což mírní přímé hodnocení výkonu v neděli.
Klíčovým sdělením Marka je ale víra v potenciál. Red Bull podle něj pozoruje zlepšení v Tsunodově celkovém přístupu i výkonu a doufá, že se to brzy odrazí i na bodových ziscích. V prostředí, kde se tlak míchá s nároky na konzistenci, je právě tato důvěra možná tím, co Tsunoda potřebuje nejvíc – alespoň na chvíli.
Zůstává však otázkou, zda mu čas opravdu hraje do karet. Red Bull má na lavičce několik talentů, například Lawsona, který už dříve ukázal svou rychlost. Pokud se Tsunodova forma nezlepší i výsledkově, může se tato fáze důvěry rychle proměnit v poslední šanci. Prozatím ale Marko signalizuje, že Red Bull ještě není připraven dát Tsunodovi sbohem.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.