Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Christian Horner, po náhlém konci své dlouhé éry u Red Bullu, nyní čelí období placeného volna, které potrvá až do konce roku 2025. To znamená, že se do prostředí Formule 1 může vrátit nejdříve až začátkem roku 2026. Pro Hornera jde o zásadní změnu, protože poprvé po téměř 21 letech nebude přítomen na dalším závodě F1, což pro něj i celý paddock znamená konec jedné éry.
Ve svém emocionálním rozloučení se zaměstnanci Red Bullu v Milton Keynes Horner přiznal, že se nyní chce věnovat rodině a že budoucnost je pro něj stále otevřená. Přiznal také nejistotu ohledně své další kariéry, což jen podtrhuje, jak zásadní životní zlom právě prožívá. Jeho odchod je tím více cítit, že na pozici šéfa týmu stál dlouhých 20 let a vybudoval z Red Bullu světovou špičku.
Christian Horner začal svou kariéru v motorsportu jako jezdec, ale brzy se přesunul do role manažera a ve svých 25 letech se stal šéfem týmu v seriálu F3000, předchůdci dnešní Formule 2. V roce 2005 převzal vedení Red Bullu, tehdy jednoho z outsiderů v F1, a postupně jej proměnil v tým, který dominoval světovým šampionátům. Pod jeho vedením získal tým několik titulů a stal se jedním z nejúspěšnějších v historii formule.
Spekulace o Hornerově budoucnosti ihned vyvolaly zvěsti o možném přesunu k jinému týmu. Nejčastěji se mluví o Ferrari, kde by mohl nahradit Frederica Vasseura, jehož pozice je v posledních měsících předmětem spekulací, informuje Sky Sports F1. Horner však tyto spekulace několikrát popřel a zdůraznil, že zůstává věrný týmu Red Bull.
Další zajímavou možností je tým Alpine, kde by Horner mohl najít relativně pohodlný návrat do F1. Tým je sídlem v Enstone a má mezi zaměstnanci řadu bývalých pracovníků Red Bullu, což by mu mohlo usnadnit adaptaci. Zároveň by mohl přinést potřebnou stabilitu do týmu, který prochází změnami po odchodu svého bývalého šéfa Olivera Oakese.
Vzhledem k jeho dlouholeté zkušenosti a úspěchům v F1 zůstává Horner vyhledávanou osobností a není vyloučeno, že se objeví v jiných funkcích v paddocku. Zároveň však jeho odchod reflektuje širší změny v prostředí Formule 1, kde stále více týmů preferuje technicky orientované manažery, což může Hornerovi přinést výzvu při hledání nové role.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.