Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Christian Horner, po náhlém konci své dlouhé éry u Red Bullu, nyní čelí období placeného volna, které potrvá až do konce roku 2025. To znamená, že se do prostředí Formule 1 může vrátit nejdříve až začátkem roku 2026. Pro Hornera jde o zásadní změnu, protože poprvé po téměř 21 letech nebude přítomen na dalším závodě F1, což pro něj i celý paddock znamená konec jedné éry.
Ve svém emocionálním rozloučení se zaměstnanci Red Bullu v Milton Keynes Horner přiznal, že se nyní chce věnovat rodině a že budoucnost je pro něj stále otevřená. Přiznal také nejistotu ohledně své další kariéry, což jen podtrhuje, jak zásadní životní zlom právě prožívá. Jeho odchod je tím více cítit, že na pozici šéfa týmu stál dlouhých 20 let a vybudoval z Red Bullu světovou špičku.
Christian Horner začal svou kariéru v motorsportu jako jezdec, ale brzy se přesunul do role manažera a ve svých 25 letech se stal šéfem týmu v seriálu F3000, předchůdci dnešní Formule 2. V roce 2005 převzal vedení Red Bullu, tehdy jednoho z outsiderů v F1, a postupně jej proměnil v tým, který dominoval světovým šampionátům. Pod jeho vedením získal tým několik titulů a stal se jedním z nejúspěšnějších v historii formule.
Spekulace o Hornerově budoucnosti ihned vyvolaly zvěsti o možném přesunu k jinému týmu. Nejčastěji se mluví o Ferrari, kde by mohl nahradit Frederica Vasseura, jehož pozice je v posledních měsících předmětem spekulací, informuje Sky Sports F1. Horner však tyto spekulace několikrát popřel a zdůraznil, že zůstává věrný týmu Red Bull.
Další zajímavou možností je tým Alpine, kde by Horner mohl najít relativně pohodlný návrat do F1. Tým je sídlem v Enstone a má mezi zaměstnanci řadu bývalých pracovníků Red Bullu, což by mu mohlo usnadnit adaptaci. Zároveň by mohl přinést potřebnou stabilitu do týmu, který prochází změnami po odchodu svého bývalého šéfa Olivera Oakese.
Vzhledem k jeho dlouholeté zkušenosti a úspěchům v F1 zůstává Horner vyhledávanou osobností a není vyloučeno, že se objeví v jiných funkcích v paddocku. Zároveň však jeho odchod reflektuje širší změny v prostředí Formule 1, kde stále více týmů preferuje technicky orientované manažery, což může Hornerovi přinést výzvu při hledání nové role.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.