Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Po několika náročných týdnech Liam Lawson ukazuje, že se v Racing Bulls znovu pevně usadil. Jeho týmový kolega Isack Hadjar ocenil, jak hladce se novozélandský jezdec dokázal adaptovat na návrat do faenzského týmu poté, co musel opustit hlavní sestavu Red Bullu. Lawson s tímto hodnocením souhlasí a dodává, že právě o víkendu v Saúdské Arábii předvedl zatím svůj nejlepší výkon po návratu do F1.
Lawson na trati ukázal rychlost hned v kvalifikaci, když o vlásek – pouhých deset tisícin sekundy – překonal Hadjara v Q1 a potvrdil převahu i v Q2. I v závodě si vedl slibně, když se pohyboval těsně za bodovanými příčkami. Ačkoli původně dojel jedenáctý, penalizace za kontroverzní předjetí Jacka Doohana ho nakonec stála lepší výsledek, což Lawson po závodě označil za velké zklamání.
Přesto si Lawson i přes smůlu v závěru závodu udržel pozitivní tón. Přiznal, že strategie, kterou zvolil, nebyla ideální a závod strávil především souboji na trati. Zmínil také, že i když se v závěru snažil stáhnout ztrátu a získat klíčovou desetisekundovou rezervu na Fernanda Alonsa, body by mu to stejně nepřineslo. Lawson tak vidí prostor ke zlepšení, ale zároveň si je jistý, že se dostává do optimální formy.
Hadjar mezitím předvedl vlastní silný výkon, když s odlišnou strategií dokázal získat desáté místo a bod pro tým. I přes radost z „perfektního“ závodu jej frustrovalo, že v závěrečných kolech nebyl schopen využít výhody čerstvějších pneumatik k předjetí soupeřů. Přesto po nepříjemném začátku sezony v Austrálii ukázal, že má odhodlání a vášeň, která mu umožňuje rychle se vrátit zpět na trať s maximálním nasazením.
Celkově Racing Bulls odjíždí ze Saúdské Arábie se smíšenými pocity. Oba jejich mladí jezdci ukázali rychlost i odhodlání, ale zároveň si dobře uvědomují, že ke skutečnému průlomu v bodovaných příčkách bude potřeba ještě zapracovat na strategii i konzistenci. Už za pár týdnů v Miami budou mít další příležitost ukázat, jak velký pokrok skutečně udělali.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.