Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Po několika náročných týdnech Liam Lawson ukazuje, že se v Racing Bulls znovu pevně usadil. Jeho týmový kolega Isack Hadjar ocenil, jak hladce se novozélandský jezdec dokázal adaptovat na návrat do faenzského týmu poté, co musel opustit hlavní sestavu Red Bullu. Lawson s tímto hodnocením souhlasí a dodává, že právě o víkendu v Saúdské Arábii předvedl zatím svůj nejlepší výkon po návratu do F1.
Lawson na trati ukázal rychlost hned v kvalifikaci, když o vlásek – pouhých deset tisícin sekundy – překonal Hadjara v Q1 a potvrdil převahu i v Q2. I v závodě si vedl slibně, když se pohyboval těsně za bodovanými příčkami. Ačkoli původně dojel jedenáctý, penalizace za kontroverzní předjetí Jacka Doohana ho nakonec stála lepší výsledek, což Lawson po závodě označil za velké zklamání.
Přesto si Lawson i přes smůlu v závěru závodu udržel pozitivní tón. Přiznal, že strategie, kterou zvolil, nebyla ideální a závod strávil především souboji na trati. Zmínil také, že i když se v závěru snažil stáhnout ztrátu a získat klíčovou desetisekundovou rezervu na Fernanda Alonsa, body by mu to stejně nepřineslo. Lawson tak vidí prostor ke zlepšení, ale zároveň si je jistý, že se dostává do optimální formy.
Hadjar mezitím předvedl vlastní silný výkon, když s odlišnou strategií dokázal získat desáté místo a bod pro tým. I přes radost z „perfektního“ závodu jej frustrovalo, že v závěrečných kolech nebyl schopen využít výhody čerstvějších pneumatik k předjetí soupeřů. Přesto po nepříjemném začátku sezony v Austrálii ukázal, že má odhodlání a vášeň, která mu umožňuje rychle se vrátit zpět na trať s maximálním nasazením.
Celkově Racing Bulls odjíždí ze Saúdské Arábie se smíšenými pocity. Oba jejich mladí jezdci ukázali rychlost i odhodlání, ale zároveň si dobře uvědomují, že ke skutečnému průlomu v bodovaných příčkách bude potřeba ještě zapracovat na strategii i konzistenci. Už za pár týdnů v Miami budou mít další příležitost ukázat, jak velký pokrok skutečně udělali.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.