Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Po několika náročných týdnech Liam Lawson ukazuje, že se v Racing Bulls znovu pevně usadil. Jeho týmový kolega Isack Hadjar ocenil, jak hladce se novozélandský jezdec dokázal adaptovat na návrat do faenzského týmu poté, co musel opustit hlavní sestavu Red Bullu. Lawson s tímto hodnocením souhlasí a dodává, že právě o víkendu v Saúdské Arábii předvedl zatím svůj nejlepší výkon po návratu do F1.
Lawson na trati ukázal rychlost hned v kvalifikaci, když o vlásek – pouhých deset tisícin sekundy – překonal Hadjara v Q1 a potvrdil převahu i v Q2. I v závodě si vedl slibně, když se pohyboval těsně za bodovanými příčkami. Ačkoli původně dojel jedenáctý, penalizace za kontroverzní předjetí Jacka Doohana ho nakonec stála lepší výsledek, což Lawson po závodě označil za velké zklamání.
Přesto si Lawson i přes smůlu v závěru závodu udržel pozitivní tón. Přiznal, že strategie, kterou zvolil, nebyla ideální a závod strávil především souboji na trati. Zmínil také, že i když se v závěru snažil stáhnout ztrátu a získat klíčovou desetisekundovou rezervu na Fernanda Alonsa, body by mu to stejně nepřineslo. Lawson tak vidí prostor ke zlepšení, ale zároveň si je jistý, že se dostává do optimální formy.
Hadjar mezitím předvedl vlastní silný výkon, když s odlišnou strategií dokázal získat desáté místo a bod pro tým. I přes radost z „perfektního“ závodu jej frustrovalo, že v závěrečných kolech nebyl schopen využít výhody čerstvějších pneumatik k předjetí soupeřů. Přesto po nepříjemném začátku sezony v Austrálii ukázal, že má odhodlání a vášeň, která mu umožňuje rychle se vrátit zpět na trať s maximálním nasazením.
Celkově Racing Bulls odjíždí ze Saúdské Arábie se smíšenými pocity. Oba jejich mladí jezdci ukázali rychlost i odhodlání, ale zároveň si dobře uvědomují, že ke skutečnému průlomu v bodovaných příčkách bude potřeba ještě zapracovat na strategii i konzistenci. Už za pár týdnů v Miami budou mít další příležitost ukázat, jak velký pokrok skutečně udělali.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.