Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Zatímco McLaren slaví velkolepý návrat na vrchol, Mercedes se musí smířit s tím, že jejich zákaznický tým letos září víc než tovární stáj. Spolupráce, která měla původně poskytnout stabilní technické zázemí ambicióznímu soupeři, se teď pro Tota Wolffa stává mírně řečeno rozporuplnou.
McLaren využívá motory Mercedesu od sezony 2021, kdy po turbulentním období s Hondou znovu navázal na historickou spolupráci. Ačkoliv tehdy šlo o logický krok – tým byl na konci startovního pole – dnešní situace je úplně jiná. Zatímco McLaren ovládl konstruktérský šampionát 2024 a míří k titulu i v roce 2025, Mercedes zaostává.
Tovární tým z Brackley od zavedení nových aerodynamických pravidel v roce 2022 vyhrál jen šest závodů. Výrazně na něj doléhá stoupající forma konkurence, především právě z Wokingu. Ironií osudu je, že to jsou právě jejich motory, které dnes pohánějí nejdominantnější monoposty na startovním roštu.
Toto Wolff si to uvědomuje a během rozhovoru pro Sky Italia zavtipkoval, že zpětně možná nešlo o nejchytřejší rozhodnutí jeho kariéry. „Když jsme se tehdy dohodli s týmem, který byl osmnáctý, vypadalo to jednoduše. Dnes už bych možná volil jinak,“ přiznal s úsměvem. Dodal ale, že obdivuje McLaren za to, jak brilantně dokázal zúročit své technické zázemí.
Rozdíl mezi oběma týmy letos není jen symbolický – po dvanácti závodech má McLaren náskok 250 bodů. Mercedesu se zatím povedlo vyhrát jediný závod, a to díky Georgi Russellovi v Kanadě. Ten navíc přiznal, že šance na vyrovnání se McLarenu v letošní sezoně jsou mizivé.
Přesto partnerství mezi McLarenem a Mercedesem pokračuje dál – minimálně do roku 2030. Se změnou pravidel v roce 2026 se otevře nová kapitola. Zda v ní bude McLaren dál předskakovat svého dodavatele, nebo se Mercedes dokáže vrátit na špici, zůstává jednou z nejzajímavějších otázek příštích let.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.