Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Zatímco McLaren slaví velkolepý návrat na vrchol, Mercedes se musí smířit s tím, že jejich zákaznický tým letos září víc než tovární stáj. Spolupráce, která měla původně poskytnout stabilní technické zázemí ambicióznímu soupeři, se teď pro Tota Wolffa stává mírně řečeno rozporuplnou.
McLaren využívá motory Mercedesu od sezony 2021, kdy po turbulentním období s Hondou znovu navázal na historickou spolupráci. Ačkoliv tehdy šlo o logický krok – tým byl na konci startovního pole – dnešní situace je úplně jiná. Zatímco McLaren ovládl konstruktérský šampionát 2024 a míří k titulu i v roce 2025, Mercedes zaostává.
Tovární tým z Brackley od zavedení nových aerodynamických pravidel v roce 2022 vyhrál jen šest závodů. Výrazně na něj doléhá stoupající forma konkurence, především právě z Wokingu. Ironií osudu je, že to jsou právě jejich motory, které dnes pohánějí nejdominantnější monoposty na startovním roštu.
Toto Wolff si to uvědomuje a během rozhovoru pro Sky Italia zavtipkoval, že zpětně možná nešlo o nejchytřejší rozhodnutí jeho kariéry. „Když jsme se tehdy dohodli s týmem, který byl osmnáctý, vypadalo to jednoduše. Dnes už bych možná volil jinak,“ přiznal s úsměvem. Dodal ale, že obdivuje McLaren za to, jak brilantně dokázal zúročit své technické zázemí.
Rozdíl mezi oběma týmy letos není jen symbolický – po dvanácti závodech má McLaren náskok 250 bodů. Mercedesu se zatím povedlo vyhrát jediný závod, a to díky Georgi Russellovi v Kanadě. Ten navíc přiznal, že šance na vyrovnání se McLarenu v letošní sezoně jsou mizivé.
Přesto partnerství mezi McLarenem a Mercedesem pokračuje dál – minimálně do roku 2030. Se změnou pravidel v roce 2026 se otevře nová kapitola. Zda v ní bude McLaren dál předskakovat svého dodavatele, nebo se Mercedes dokáže vrátit na špici, zůstává jednou z nejzajímavějších otázek příštích let.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.