Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Oliver Bearmanova cesta do Formule 1 byla postavena na syrové rychlosti, brzké zralosti a neodkladné potřebě využít každou šanci na maximum. Už v mládí ukázal, že umí pod tlakem předvést výjimečné výkony, jako například během své průlomové jízdy ve Formuli 2 v Baku, kde vyhrál sprint i hlavní závod, což jen potvrdilo jeho potenciál.
Za jeho příběhem stojí i rodinné oběti a tvrdá realita, kterou musel jeho tým zvládnout. Oliver vzpomíná, jak mu jeden ze sponzorů při 18. narozeninách předal klíče od Ferrari Roma, což symbolizovalo nejen jeho talent, ale i závazek. Přesto v rodině Bearmanových vždy platilo, že sny o závodění musí jít ruku v ruce s pragmatismem – žádné přehnané výdaje, sázka na pevné základy a tvrdá práce.
Bearmanův otec David sám závodil na amatérské úrovni. Když poznal, že Oliver má opravdu talent, přestal závodit a všechny peníze začal investovat do Oliverovy kariéry. Od malička tak Oliver věděl, že cesta k úspěchu není jednoduchá a musí do toho dát všechno. Tento přístup se mu vyplatil, v nižších závodních třídách rychle vynikl a postupně se prosadil mezi nejlepší, informuje web Motorsport.com.
Jeho debut ve Formuli 1 přišel nečekaně a na poslední chvíli, když dostal šanci naskočit za Ferrari v Saúdské Arábii. Přestože měl za sebou jen dva dny testování, zvládl to s přehledem a ukázal potenciál, který mu později otevřel dveře do stáje Haas na celou sezónu 2025. Oliver přiznává, že loňský rok byl ve znamení rychlých úspěchů, zatímco letošní sezóna je tvrdou lekcí pokory a nutnosti přizpůsobit očekávání.
Letos se Bearman učí zvládat tlak a tvrdou konkurenci, protože už není samozřejmé, že bude bodovat na každé Velké ceně. Přesto zůstává motivovaný a soustředěný, protože ví, že cesta k úspěchu je dlouhá a vyžaduje nejen rychlost, ale i pevnou mysl. Jeho vztah s Ferrari, kde absolvoval první testy a simulace, mu dává sílu a jasný cíl – jednou závodit a vítězit právě za tým Scuderie.
Rodina Bearmanových nadále stojí při něm, přičemž jeho mladší bratr Thomas už kráčí v Oliverových stopách. Zatímco Thomas může mít trochu snazší cestu, Oliverova schopnost zvládat tlak a okamžitě ukázat své kvality zůstává jedním z jeho největších předností. To je dovednost, která v dnešním motorsportu často rozhoduje o úspěchu či neúspěchu.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.