Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Adrian Newey, legendární konstruktér a nejúspěšnější technik v historii Formule 1, byl opět spatřen, jak se zájmem zkoumá monopost McLaren MCL39. Stalo se tak během Velké ceny Velké Británie v Silverstonu, jen pár kilometrů od nového sídla týmu Aston Martin, kam Newey letos na jaře přestoupil. Jeho zájem o detailní prohlídku techniky konkurence okamžitě vyvolal nové spekulace o tom, jak pečlivě sbírá inspiraci pro budoucí projekty.
Po více než dvaceti letech v Red Bullu nastoupil Newey v březnu k Aston Martinu do nově vytvořené pozice technického partnera. Jeho hlavním úkolem je postavit konkurenceschopný vůz pro sezonu 2026, která přinese zásadní změny v technických pravidlech. Nové éře bude dominovat také nová spolupráce s Hondou jako dodavatelem pohonných jednotek.
Na trati v barvách Aston Martinu se poprvé objevil v Monaku, kde detailně studoval McLaren Oscara Piastriho. Podobný obrázek se zopakoval i na Silverstonu, kde Newey opět zaměřil svou pozornost na McLaren, aktuálně jeden z nejlepších a technicky nejpůsobivějších vozů v poli, informuje PlanetF1.com. Je zjevné, že právě tento tým slouží jako důležitý srovnávací bod při vývoji Aston Martinu.
Newey přiznal, že od svého nástupu téměř nezastavil. Krátké odreagování si dopřál jen při akci Goodwood Festival of Speed, kde si zajezdil v historickém monopostu. Jinak ale intenzivně pracuje na koncepci vozu pro rok 2026. Klíčová rozhodnutí jako rozložení zavěšení, velikost palivové nádrže nebo rozvor jsou totiž neměnná po celý rok a je třeba je stanovit s velkou pečlivostí, navzdory omezeným simulačním možnostem týmu.
Přesto Newey neztrácí optimismus. Připomíná, že už jednou přišel do týmu těsně před změnou pravidel, v roce 1997 k McLarenu, a o rok později s Mikou Häkkinenem slavil titul. Dnes sice čelí větší složitosti aut a delším vývojovým cyklům, ale zároveň věří, že nové regule nabízejí určitou míru flexibility.
Aston Martin tak dostal jedinečnou příležitost. S Neweym v čele má tým nejen kreativního stratéga, ale také mistra v odhalování potenciálu pravidel. Pokud se vše podaří skloubit, může se z Aston Martinu stát během pár let vážný kandidát na titul. A podle intenzity, s jakou Newey pracuje, to rozhodně není utopie.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.