Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Adrian Newey, legendární konstruktér a nejúspěšnější technik v historii Formule 1, byl opět spatřen, jak se zájmem zkoumá monopost McLaren MCL39. Stalo se tak během Velké ceny Velké Británie v Silverstonu, jen pár kilometrů od nového sídla týmu Aston Martin, kam Newey letos na jaře přestoupil. Jeho zájem o detailní prohlídku techniky konkurence okamžitě vyvolal nové spekulace o tom, jak pečlivě sbírá inspiraci pro budoucí projekty.
Po více než dvaceti letech v Red Bullu nastoupil Newey v březnu k Aston Martinu do nově vytvořené pozice technického partnera. Jeho hlavním úkolem je postavit konkurenceschopný vůz pro sezonu 2026, která přinese zásadní změny v technických pravidlech. Nové éře bude dominovat také nová spolupráce s Hondou jako dodavatelem pohonných jednotek.
Na trati v barvách Aston Martinu se poprvé objevil v Monaku, kde detailně studoval McLaren Oscara Piastriho. Podobný obrázek se zopakoval i na Silverstonu, kde Newey opět zaměřil svou pozornost na McLaren, aktuálně jeden z nejlepších a technicky nejpůsobivějších vozů v poli, informuje PlanetF1.com. Je zjevné, že právě tento tým slouží jako důležitý srovnávací bod při vývoji Aston Martinu.
Newey přiznal, že od svého nástupu téměř nezastavil. Krátké odreagování si dopřál jen při akci Goodwood Festival of Speed, kde si zajezdil v historickém monopostu. Jinak ale intenzivně pracuje na koncepci vozu pro rok 2026. Klíčová rozhodnutí jako rozložení zavěšení, velikost palivové nádrže nebo rozvor jsou totiž neměnná po celý rok a je třeba je stanovit s velkou pečlivostí, navzdory omezeným simulačním možnostem týmu.
Přesto Newey neztrácí optimismus. Připomíná, že už jednou přišel do týmu těsně před změnou pravidel, v roce 1997 k McLarenu, a o rok později s Mikou Häkkinenem slavil titul. Dnes sice čelí větší složitosti aut a delším vývojovým cyklům, ale zároveň věří, že nové regule nabízejí určitou míru flexibility.
Aston Martin tak dostal jedinečnou příležitost. S Neweym v čele má tým nejen kreativního stratéga, ale také mistra v odhalování potenciálu pravidel. Pokud se vše podaří skloubit, může se z Aston Martinu stát během pár let vážný kandidát na titul. A podle intenzity, s jakou Newey pracuje, to rozhodně není utopie.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.