Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Před Velkou cenou Španělska panuje ve světě Formule 1 napětí. Všechny týmy budou muset přizpůsobit konstrukci svých předních křídel, aby splnily přísnější pravidla týkající se flexibility. Ferrari však kromě nutné reakce na technickou direktivu chystá vylepšení, které má přinést i zřetelné zvýšení výkonu.
Charles Leclerc doufá, že právě novinky z Maranella pomohou Scuderii dostat se zpět do hry. „Myslím, že v oblasti skutečného výkonu auta zaostáváme. Určitě jsme za McLarenem a Red Bullem, a podle mě i za Mercedesem,“ přiznal Leclerc po závodě otevřeně. I přesto však v posledních závodech cítí lepší napojení na svůj vůz: „Na posledních dvou nebo třech víkendech jsem se vydal určitým směrem a nikdy mi to v autě nepřišlo tak snadné jako teď. Z monopostu tedy dostáváme maximum.“
Očekávání před Barcelonou jsou proto vysoká. „Potřebujeme jen lepší auto. Myslím si, že velkým zlomem této sezony bude Barcelona s novým předním křídlem. Doufám, že nám to trochu zahraje do karet,“ uvedl Leclerc, i když si je vědom, že rozhodující náskok soupeřů by už mohl být příliš velký.
Na Oscara Piastriho už Leclerc ztrácí 52 bodů, přičemž se dá předpokládat, že do Španělska se tento rozdíl ještě zvětší. Světlou nadějí je, že některá další vylepšení by Ferrari mohlo nasadit už o týden dříve v Imole.
Do té doby se monacký jezdec soustředí na maximální výkon v každém kole. „Upřímně si myslím, že jsme odjeli perfektní závod,“ zhodnotil Charles Leclerc své třetí místo v Džiddě. „Nemám pocit, že bychom něco nechali na stole. Každé kolo bylo opravdu dobré. Neudělali jsme žádné chyby. Strategie byla perfektní, pitstopy byly perfektní.“ Nezapomněl přitom vyzdvihnout práci mechaniků: „O zastávkách se většinou mluví jen tehdy, když se něco pokazí, protože vám mohou prohrát závod. Ale naši mechanici odvádějí úžasnou práci.“
Ferrari v Džiddě skutečně zazářilo, když předvedlo dva nejrychlejší pitstopy celého víkendu. „Myslím, že od začátku sezony v zastávkách dominujeme, a to díky tvrdé práci našich mechaniků. Celkově to byl perfektní závod, i když jsem se nemohl dostat výš než na třetí místo,“ uzavřel Leclerc se smíšenými pocity.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.