Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Před Velkou cenou Španělska panuje ve světě Formule 1 napětí. Všechny týmy budou muset přizpůsobit konstrukci svých předních křídel, aby splnily přísnější pravidla týkající se flexibility. Ferrari však kromě nutné reakce na technickou direktivu chystá vylepšení, které má přinést i zřetelné zvýšení výkonu.
Charles Leclerc doufá, že právě novinky z Maranella pomohou Scuderii dostat se zpět do hry. „Myslím, že v oblasti skutečného výkonu auta zaostáváme. Určitě jsme za McLarenem a Red Bullem, a podle mě i za Mercedesem,“ přiznal Leclerc po závodě otevřeně. I přesto však v posledních závodech cítí lepší napojení na svůj vůz: „Na posledních dvou nebo třech víkendech jsem se vydal určitým směrem a nikdy mi to v autě nepřišlo tak snadné jako teď. Z monopostu tedy dostáváme maximum.“
Očekávání před Barcelonou jsou proto vysoká. „Potřebujeme jen lepší auto. Myslím si, že velkým zlomem této sezony bude Barcelona s novým předním křídlem. Doufám, že nám to trochu zahraje do karet,“ uvedl Leclerc, i když si je vědom, že rozhodující náskok soupeřů by už mohl být příliš velký.
Na Oscara Piastriho už Leclerc ztrácí 52 bodů, přičemž se dá předpokládat, že do Španělska se tento rozdíl ještě zvětší. Světlou nadějí je, že některá další vylepšení by Ferrari mohlo nasadit už o týden dříve v Imole.
Do té doby se monacký jezdec soustředí na maximální výkon v každém kole. „Upřímně si myslím, že jsme odjeli perfektní závod,“ zhodnotil Charles Leclerc své třetí místo v Džiddě. „Nemám pocit, že bychom něco nechali na stole. Každé kolo bylo opravdu dobré. Neudělali jsme žádné chyby. Strategie byla perfektní, pitstopy byly perfektní.“ Nezapomněl přitom vyzdvihnout práci mechaniků: „O zastávkách se většinou mluví jen tehdy, když se něco pokazí, protože vám mohou prohrát závod. Ale naši mechanici odvádějí úžasnou práci.“
Ferrari v Džiddě skutečně zazářilo, když předvedlo dva nejrychlejší pitstopy celého víkendu. „Myslím, že od začátku sezony v zastávkách dominujeme, a to díky tvrdé práci našich mechaniků. Celkově to byl perfektní závod, i když jsem se nemohl dostat výš než na třetí místo,“ uzavřel Leclerc se smíšenými pocity.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.