Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Před Velkou cenou Španělska panuje ve světě Formule 1 napětí. Všechny týmy budou muset přizpůsobit konstrukci svých předních křídel, aby splnily přísnější pravidla týkající se flexibility. Ferrari však kromě nutné reakce na technickou direktivu chystá vylepšení, které má přinést i zřetelné zvýšení výkonu.
Charles Leclerc doufá, že právě novinky z Maranella pomohou Scuderii dostat se zpět do hry. „Myslím, že v oblasti skutečného výkonu auta zaostáváme. Určitě jsme za McLarenem a Red Bullem, a podle mě i za Mercedesem,“ přiznal Leclerc po závodě otevřeně. I přesto však v posledních závodech cítí lepší napojení na svůj vůz: „Na posledních dvou nebo třech víkendech jsem se vydal určitým směrem a nikdy mi to v autě nepřišlo tak snadné jako teď. Z monopostu tedy dostáváme maximum.“
Očekávání před Barcelonou jsou proto vysoká. „Potřebujeme jen lepší auto. Myslím si, že velkým zlomem této sezony bude Barcelona s novým předním křídlem. Doufám, že nám to trochu zahraje do karet,“ uvedl Leclerc, i když si je vědom, že rozhodující náskok soupeřů by už mohl být příliš velký.
Na Oscara Piastriho už Leclerc ztrácí 52 bodů, přičemž se dá předpokládat, že do Španělska se tento rozdíl ještě zvětší. Světlou nadějí je, že některá další vylepšení by Ferrari mohlo nasadit už o týden dříve v Imole.
Do té doby se monacký jezdec soustředí na maximální výkon v každém kole. „Upřímně si myslím, že jsme odjeli perfektní závod,“ zhodnotil Charles Leclerc své třetí místo v Džiddě. „Nemám pocit, že bychom něco nechali na stole. Každé kolo bylo opravdu dobré. Neudělali jsme žádné chyby. Strategie byla perfektní, pitstopy byly perfektní.“ Nezapomněl přitom vyzdvihnout práci mechaniků: „O zastávkách se většinou mluví jen tehdy, když se něco pokazí, protože vám mohou prohrát závod. Ale naši mechanici odvádějí úžasnou práci.“
Ferrari v Džiddě skutečně zazářilo, když předvedlo dva nejrychlejší pitstopy celého víkendu. „Myslím, že od začátku sezony v zastávkách dominujeme, a to díky tvrdé práci našich mechaniků. Celkově to byl perfektní závod, i když jsem se nemohl dostat výš než na třetí místo,“ uzavřel Leclerc se smíšenými pocity.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.