Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Z paddocku Formule 1 vanou nové větry a pokud má Ralf Schumacher pravdu, může to znamenat přelomovou změnu na samém vrcholu startovního pole. Někdejší pilot F1 a dnes televizní expert se nechal slyšet, že Max Verstappen je podle něj na nejlepší cestě k odchodu z týmu Red Bull Racing. Slova Ralfa Schumachera, pronesená v podcastu Backstage Boxengasse, mohou znít jako troufalá spekulace, nicméně pocházejí od muže, jenž se v zákulisí královské disciplíny stále pohybuje s otevřenýma očima.
„Co na to říct? V Salzburgu to asi neuslyší rádi, ale znamení nejsou zrovna příznivá,“ prohlásil Schumacher s narážkou na sídlo mateřské společnosti Red Bullu. Podle něj by měl Verstappen, chce-li nadále vítězit, začít hledat nové angažmá. A nejen to. Ralf rovnou ukázal prstem na konkrétní destinaci: Mercedes, informuje RacingNews365.
Změny v Red Bullu jsou nezpochybnitelné. Nejde jen o kolísavou výkonnost, která tým pronásleduje v posledních měsících, hlavní ranou bylo nedávné odvolání Christiana Hornera z funkce šéfa týmu. Takový krok by v minulosti působil jako sci-fi, dnes je to realita. A v této realitě si podle Schumachera musí i Verstappen položit otázku: kam dál?
„Nové motory přinesou do F1 úplně jiný svět. Kdo ví, co bude fungovat a co ne. Pokud chce Max zůstat na vrcholu, nebude mít na výběr,“ uvedl Schumacher.
Přesto si bývalý pilot Williamsu a Toyoty uvědomuje, že rozchod nebude lehký. „Max má k Red Bullu hluboký vztah. Víme, kolik mu ten tým dal, vždyť tam vyrůstal,“ připomíná. Ale i zde Ralf cítí jistotu: „Jeho manažerský tým a především jeho otec Jos, který má ve sportu dlouhé prsty, už dávno vědí, kam míří. Podle mě je to Mercedes.“
Slova Schumachera možná mnohé zaskočí, jiným potvrzují tichá podezření, která se v paddocku šeptem probírají už měsíce. Ať už je skutečnost jakákoli, jedno je jisté. Max Verstappen zůstává klíčovou figurou na přestupové šachovnici Formule 1. A jak to tak bývá, první tahy se odehrávají v zákulisí, daleko od kamer a mikrofonů.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.