Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Zak Brown, šéf McLarenu, znovu vstoupil do debat o budoucnosti Maxe Verstappena a přiznal, že představa nizozemského šampiona za volantem Mercedesu je „docela snadno představitelná“ a zároveň dost znepokojivá. Ve svém nejnovějším vyjádření pro podcast The Sports Agents připustil, že by raději viděl Verstappena zůstat v Red Bullu, než aby posílil konkurenci v Brackley. Přesto nelze přehlédnout, že sám Brown je jedním z těch, kteří svými komentáři přispívají k pokračujícím spekulacím.
Zak Brown zdůraznil, že Max Verstappen je pro Red Bull naprosto nepostradatelný. Podle něj by tým bez jeho výkonů v šampionátu zaostával dokonce i za svým juniorským celkem Racing Bulls. Tím poukázal na to, jak klíčový je Verstappen pro úspěchy celé stáje. Jeho případný odchod by Red Bull zasáhl nejen sportovně, ale i z hlediska strategie a morálky týmu.
Zájem Mercedesu o Maxe Verstappena už není žádným tajemstvím. I když zatím není jasné, zda by případná dohoda platila od roku 2026 nebo až 2027, právě změna technických pravidel by mohla být pro Verstappena ideální příležitostí ke změně týmu. Zak Brown v této souvislosti označil Mercedes za tým, který je na vzestupu, a připomněl, že podobná změna pravidel v roce 2014 odstartovala jejich dominantní éru v turbohybridní éře. Podle něj by nový motorový cyklus mohl být pro stříbrné šípy dalším zlomem.
Pro Brownův McLaren by však Verstappenův přestup k Mercedesu představoval hned dvojí hrozbu. Nejenže by přímý konkurent získal nejsilnějšího jezdce na startovním roštu, ale navíc se stále častěji spekuluje, že právě Mercedes může mít technologický náskok pro rok 2026. Jako zákazník jejich pohonných jednotek by tak McLaren mohl čelit velmi komplikované situaci, pokud by v Brackley kombinovali silný motor s výjimečným jezdcem.
Současně McLaren sám usiluje o návrat na absolutní vrchol. Po loňském titulu mezi konstruktéry má tým z Wokingu našlápnuto k dalšímu úspěšnému roku a jakýkoliv posun rovnováhy sil směrem k Mercedesu by mohl ohrozit jeho ambice. I proto Brown otevřeně přiznává, že Verstappen v Mercedesu je scénář, který mu není příjemný.
Na závěr pak šéf McLarenu připomněl, že Red Bull by bez Verstappena čelil skutečné krizi. „Byla by to pro ně katastrofa,“ uvedl jednoznačně. A i když sám není součástí jednání mezi Verstappenovým táborem a Mercedesem, jeho slova odrážejí obavy, které aktuálně panují napříč paddockem. Pokud Red Bull o Maxe přijde, může se tím zásadně proměnit celá mocenská mapa Formule 1.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.